Jump to content

Reiseskildring Arsenal-Blackburn


7CHP

Recommended Posts

Har skrevet "noen" ord om turen vår til Cardiff i helgen, fikk med oss begge kampene, det var utrolig bra! Vi fikk billetter gjennom supporterklubben, tusen takk!

 

(Publisert på Aftenpostens diskusjonsforum)

 

Fredag:

 

07:55. Avreise Flaggruten mot Haugesund.

10:13. Turens første pils.

 

Er ikke så mye å gjøre i Haugesund, vi trasker litt rundt og ser på statuer og slikt, samt tar enkelte bilder av diverse minner fra gamledager, blant annet kjøreskolen en av oss og flere andre kompiser har brukt, "no tuta bilistane på deg".

 

Turen går med RyanAirs egen flybuss til metropolen Karmøy Internasjonale flyplass hvor vi sjekker inn og beveger oss mot den mest stillestående køen. Gate 2. Duverden. Verdens _desidert_ mest grundige sikkerhetskontroll! Beltespenner, sko, bh-spiler og det som værre er gir utslag, og gutta bak aparatene sjekker fjortissdamene opp og i mente! Inn i tax-freebutikken som er den minste butikken i hele Norge! Vel, de har snus til de andre og 1 liter Bacardi til 115 kroner. De tar kort men man kan ikke ta ut penger. I baren tar de ikke kort, og man har ikke mulighet for å gå tilbake til der man kan ta ut penger. Jævla smart. En pils koster 54 kroner, vi har 104 kroner... Det ender i at vi veksler en gammel pund-mynt en har med seg med noen andre som sitter der i en tier og får kjøpt 2 pils. Alle reisende er klare til å stikke til England så flyet blir fremskyndet ca 20 minutter slik at pilsen må styrtes. Genialt.

 

Flyturen går uten problemer, Engelske flyvertinner er dog ikke like søte som Norske, men det får gå. Det blir konsumert litt øl her også.

 

Vi lander i England 20 minutter før schedual, noe som ikke er for dumt! Vi finner Europcars skranke og håper vi ikke får han sure gamle, og det slapp vi. Vi blir tildelt en Daewoo, hm, linken på internet skulle gi oss en Golf 5-dørs? Jaha. Vi trasker litt rundt og kjøper ett kart men ingen mat eller øl, vi kan jo bare stoppe på en sjappe (...) ? Selvsagt har Europcar den parkeringsplassen _lengst_ unna av alle utleiefirmaene... Vi finner bilen, en snerten sak av en Daewoo Lacetti, mycket snygg! 1,6 liter er gromgutten i Compactklassen!

 

Vi kaster oss forsiktig inn på motorveien mot London og skjønner fort at det ikke er noe enkelt å bare stoppe på en sjappe... Vel og greit nok, vi bestemmer oss å stoppe i Slough og se om vi ser Finchy, Gareth eller Brent selv. Dårlig plan. M25 står som sirup! Vi bestemmer oss for å ta av og kjøre til Watford og ta en matbeta der. Heller ikke det enkleste. Veinettet i England er en smule annerledes enn i Norge og vi bommer litt på det som ser ut som ett kjøpesenter etter en feil i en rundkjøring... (er man turist så er man turist!). Vi ender opp i Bushey, en liten by utenfor Watford. Totalt uten parkeringsplasser eller obvouse matserveringer... Vi kjører tilbake til kjøpesenteret, eller det vi tror er ett kjøpesenter. Det ender med at vi finner en Tesco og jeg sier bare, Coop Stormarked - eat your fækking heart out! De må ha hatt minst 40 kasser! (Som en notis kan man merke seg at samtlige som satt i kassene såg ut som de hadde opprinnelse fra Indiske land...). Vi finner "adult brew" seksjonen og kjøper litt Tiger, Heineken, Stella og diverse. De har også en skikkelig amerikan-style donutsjappe på hjørnet, og ett dusin hamstres, til etterpå. Men ingen skikkelig mat... Vi kjører til det som viser seg å være Watford sentrum og parkerer noe dodgy, nå MÅ vi ha mat! Klokken viser seg å være omtrent sju og det nærmer seg døden for enkelte av oss! Vi går på en plass som heter Øl (kødder ikke!). Bestiller burger etter høflig å ha takket nei til vinlisten. Burgeren var av type sinnsykt god Angus, dog burde man smøre på litt dressing eller saus av noe slag. Vi finner tilbake til bilen etter en kort kaffestopp på en løkstinkende fish&chips. Verdens varmeste kaffe! På vei ut av Watford kjører vi forresten forbi stadion der.

 

Det å ta seg tilbake på motorveien sånn helt uten videre, når man egentlig ikke vet hvilken vei man skal kjøre er ikke det enkleste... To av oss er nå på pilseren i tillegg... Vi kjører mot Richmansworth og finner etterhvert ett skilt som viser M25. Vi kommer oss etter noe om og men ut på M25 og svinger over på M4 som skal ta oss til Cardiff. Klokken er nå hvertfall kvart over åtte! Men det er jo humoren i det som er viktig :P. Donutsa blir prøvesmakt, og de er NYDELIGE!

 

Etter x antall miles og y antall pils kommer vi endelig frem til Cardiff i 11-tiden på kvelden. Vi kjører rundt byen (iflg skiltingen skal Arsenalsupporterne gjøre det:) - men blir lei og tar av. Det er merkelig langt inn til byen, og vi bestemmer oss for å droppe sentrum og forsøke ett lokalt B&B. Vi stopper på en Texacostasjon og lurer litt på livet. En hyggelig kar lurer på om vi trenger hjelp, og forsøker å forklare veien til ett hotell han tror er nærme. Han bestemmer seg for heller å vise seg veien, kaster seg inn i bilen sin og vi følger etter. Når vi er fremme forsøker vi å gi han en 400 gr Toblerone som takk men da bare ler han. Hotellet han finner frem til er selvsagt kun for 2 mann, noe som ikke funker siden vi er tre. Vi forsøker å finne hotell nr 2 han peiker på men uten hell, og plutselig er vi ute på motorveien igjen! Vi tar av og kjører der vi tror er sentrum, plutselig ser vi Millennium Stadium på vår høyre side!!! Vi kjører litt videre, observerer køen på Barfly og bestemmer oss for at vi _skal_ innom der! Vi parkerer og trasker inn til byen igjen. Vi vet ikke helt hvor vi skal finne sted og bo nå, og belager oss egentlig på å sove i bilen. Vi stikker innom Angel hotell, og dørmannen forteller om en gate med flere mindre hoteller og B&Bs oppover på andre siden av elven Taff. Vi trasker på. Men ikke pokker om vi finner noe hotell, og mens vi planlegger hvordan vi skal skrelle nattevakten på Angel snubler vi over ett lite hotell! Det er bilde av en sleasy type på fremsiden av hotellet, og samme sleasy type er i levende live inne og sier at "all is full". Resten av gata da? "No fækkin sjæns". Neivell greaseball tenker vi og forsøker hotellet rett over gaten. Cathedral Hotel. Joda, tremannsrom det funker fint det, 100 £. Litt i overkant tenker vi, men vi gidder ikke leite, klokken er 00:22! Vi slår til og sier at vi skal hente bagasjen.

 

Trøbbel. Ikke sånn trøbbel, men vi bestemmer oss for å gå andre veien tilbake til bilen. Altså rundt den lille parken. Parken viser seg å være gigantisk og vi bruker nøyaktig en jævla time! Nøyaktig 01:22 setter vi oss i bilen igjen! Herregud så sliten jeg er i beina, har akkurat spillt 2 bedriftskamper onsdag og torsdag (ett mål 2 målgivende i siste kamp =). Vi kjører tilbake til hotellet og parkerer Daewooen i gata ved siden av. Ingen nattevakt eller noe, men hotellpuben er åpen og vi trasker inn. Med hver sinn bag, hver sin sekk. Trøtte og jævlige, med 2-5 poser pils og diverse. En av oss holder 12-packen med donuts og en drita kanon brite kommer etter oss og spør "are ye still delivering pizza's?" herregud hva er dette tenker vi. Er det mulig å være så blind, ser vi ut som forbanna pizzabud din jævla rotte? Vi forsøker å forklare at vi bor her, dette er våre donuts og vi er fra Norge og alt. Ingenting virker så vi sier "sorry, last order" og han forsvinner. Makan til tulling. Hotellrommet er stort og bra, standarden er B&B vanlig, kansje + for størrelse. Vi setter oss ned med planer om å dra på byen. Vi har med digitalkamera og laptop og legger bildene inn og ser slideshow. Sinnsykt masse bilder av det aller meste. Styrter tre pils etter den lange turen, men vi orker ikke gå til byen og sovner alle sammen ganske raskt.

 

Neste dag får jeg ta litt seinere, må komme meg hjem nå.

 

 

------

 

 

Vi fortsetter med lørdagen:

 

Jeg droppet å bruke min mobil som vekkerklokke, men Newcastlegutten brukte sin... På mitt nattbord (en stol). Vi bestemte oss for å stå opp åtte. Saken piper og jeg våkner, tenker jeg skal gå først i dusjen så de andre får sove litt ekstra... Kommer tilbake og de sover som besatt videre... Hmm... "Stå opp da for pokker" - "hvorfor det, klokka er bare halv åtte..." - "har du husket å stille klokka di?" - "nei". Doh!

 

Så jeg trasket meg en tur alene inn til byen, lokaliserte gate 6 og vårt neste hotell som vi hadde booka på internet, The Marriott. Veldig stort og flott hotell. Når jeg kom tilbake så hadde de andre dusjet og vi gikk bort og spiste frokost. Stort sett bare Arsenalfans på hotellet, men en og annen Blackburnsviming var innom. Det ble servert full English breakfast, men guuuuud bedre det tok sin tid. Minst 2 bord fikk servering før oss i køen og vi vurderte å bare gå når maten endelig kom. Egg, bacon, bønner, tomat, en rar pølse og bønner... Vi kastet i oss og pakket i bilen og kjørte ned til sentrum, og ankom hotellet ca 10:00. Vi droppet check-in ettersom det sikkert ikke var klart, vi tok på oss kampklærne og gikk bortover i gata. Med en pils i handa og en i lomma, mens vi hilste på bobby gutta! Det er flott! Vi trasket bort til stadion og kjøpte program. Etterhvert fant vi en pub kalt The Prince of Wales og gikk inn. Kun de med billett til Arsenalsiden fikk komme inn... Og det var en god del folk der inne! Jeg kødder ikke når jeg anslår 500 mennesker! Og det virket som 497 av de var i kø foran oss for å kjøpe øl! Etterhvert fant vi oss ett hjørne (ketchupbordet) og hang der. En kar kom bort og solgte Gunflash (500de utgave!).

 

To pils senere gikk jeg bort i bilen med jakke, program og fanzine og returnerte. Vi kjøpte ett skjerft av en bod på gata, ett par Carlingbokser til £ 1 stykket fra en jente utenfor en pub og trasket litt. Vi gikk mot stadion og måtte stoppe foran portene og bøtte resten av pilsen. Bøtting av pils i ellevetiden om formiddagen er morsomt. Kjøpte en utgave av Up the Arse, ett humorfanzine med Mourinho på utsiden, har ikke fått lest alt enda men det er mye morsomt i bladet!

 

Vi gikk inn og bestemte oss for å finne setene våre først. Der sto allerede to hyggelige gutter fra Norge og vi pratet litt med dem, de hadde reist med supporterbuss fra London. Lite stemning, endel eldre og noe soving. Så var det tid for en øl, men doh og atter dobbel doh! De sluttet å selge øll en halv time før kampen! Helsikens, vel vi får bare gå inn og se kampen da... Fikk meg nesten ett bilde sammen med Gunnersaurus, men han sprang da han fikk kjenne ånden min slik at det ble ikke noe bilde. Det kom enda flere Nordmenn der vi satt, to karer fra Viking-området. En med Pires og en med v. Persie bakpå drakta, skal si de gutta traff bra!

 

Det var mye stemning blant goonera! Det var store seksjoner i Blackburnsvingen som var tomme, da må man synge "shall we bring some fans for you"! Noen rett bak målet på tieren over oss forsøkte seg med ett flagg av en type, først kom det ned helt i en ball, så kom det ned feil vei og når det endelig kom ned riktig vei jublet hele svingen!

 

Kampen såg dere sikkert, bare ikke like nært som meg <_< Jeg var drit forbanna i første omgang hvorfor i helvete ikke Blackburnspillerne fikk gule kort? I ettertid har jeg hørt rykter om at de fikk tre stk? Whatever - dommeren var shite og det ga vi uttrykk for! Vi hadde planen klar om MG Pedersen kom og tok corner i vårt hjørne skulle vi rope til han, vi satt tross alt på 7 rad like bak cornerflagget! "Hut dæ hejm te røstvasken, gut!" Ingen corner dog, men morro læll.

 

Incidenten Todd vs van Persie fikk jeg ikke med meg, fulgte ballen i mål og jublet. På måten van Persie lå og vred seg i smerte og farten Arsenalspillerne vinket physio Gary Levin inn så vi raskt at det var relativt alvorlig. Bildet av Todd på storskjermen etterpå kommer jeg ikke til å glemme på en stund - det var mye skyld i det trynet der!!!

 

Etter kampen gikk vi bort til en pub like ved hotellet og tok en pils, men pissetrangen ble for stor og vi gikk og sjekket inn. Hotellrommet var meget bra med to store dobbelsenger! Vi var alle meget trøtte, vi såg igjennom noen bilder med jeg sovnet ganske raskt, og våknet faktisk ikke skikkelig før nesten sju! For en tabbe!!! Da var de fleste av goonera i gata utenfor borte og vi fant ut vi skulle ha litt vorspiel for oss selv. De to andre hadde vært i spa/bassenget på hotellet, de hadde spurt meg ørtifem ganger men jeg hadde ikke reagert!

 

Så vi drakk en god del pils på hotellet og såg enda flere bilder. Jeg hadde med meg en ballong og vi spillte litt "volleyball" på hotellrommet - jækla artige greier! En av gutta lagde seg varm sjokolade... og vi drakk ganske bra.

 

Vi trasket ut på byen, visste ikke helt hvor vi skulle gå før vi la merke til en gjeng med brisne jenter i miniskjørt på vei i retningen av Barfly, der det var så veldig kø dagen før! Vi fulgte etter, men etterhvert fant vi ut at de ikke skulle der, så vi gikk opp dit aleine - overhodet ingen kø og det virket superdødt! Vi droppet Barfly og gikk nedover i byen igjen. Vi fant en plass jeg ikke husker navnet på, men det såg koselig ut. Det var en sinnsykt kool uteplass med god musikk, greie priser og sånn kis på dass! Seriøst, det var en kis som jobba på dass! En liten vanlig uteplass-dass, med en kis der!!! Han tappet vann i vasken, pushet såpe og hadde mye godlukter! Hadde desverre bare mye små mynter (10-20 etc) så jeg beklaget det men det gikk greit sa han.

 

Etter en stund med en dame med noe krem-drink som hun delte ut til de fleste og veninna hennes med de flotteste brøa i Wales i en liten rosa topp gikk vi for å se nærmere på stedet. En etasje til! En kjeller! Litt mer standard uteplass men med sitteplass rett ved dansegulvet. La merke til at det kun var damer i den kroken på dansegulvet, etterhvert skjønte vi at det var lesbehjørnet... Vi drakk litt, rølpet litt og så forsvant han ene... Vi to andre gikk på MacD og kjøpte litt mat, og han spiste halve før jeg var ferdig å bestille. Jeg var superklar for mat på hotellet, han var ikke. Vi gikk nedover til hotellet, jeg gikk inn og plutselig var han borte! Jeg løp ut igjen og fant han bøyd over en bigmac... Han kunne ikke gå inn på det fine hotellet med junkfood... Jeg gjorde. Når vi kom opp på rommet lå sistemann der og sov... Selv om det var en god ide ikøen på Macken å kjøpe kyllingburger i tillegg til six-piece nugget meny var det hakket for mye mat... Og vi la oss til å sove.

 

Det viste seg i ettertid når vi såg igjennom lørdagens bilder at det ble tatt enkelte bilder den kvelden. De bildene blir unntatt offentligheten, for å forklare det kort. In a non-gay-way, for bare å klarifisere det.

 

Søndagens bravurer får komme seinere, det tar litt tid å skrive dette her!

 

 

--- Ashburton Grove is going to be our new home. ---

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...