Jump to content

David Trezeguet


Guest Alex89

Recommended Posts

Guest Alex89

David Trezeguet sier at han gjerne vill spille sammen med Henry igjen, og sier også at han godt kunne tenke seg å spille i England. Henry og Trezuget på topp for Arsenal hadde vært utrolig spennende. Hva synes dere

Link to comment
Share on other sites

Ja....!

 

Jeg synes at vi har nok gode spisser....så nei...ikke en veldig god idè! :)

 

____________________________________________________________________________

 

 

Arsenal 4 ever!

 

-"Han er verdens beste fotball-spiller, han er en komplett spiss, han er Thierry Henry"

(Ronaldinho)

 

-"Det beste forsvar er angrep"

(Dennis Bergkamp)

 

-"Han er en av de beste ung-guttene i Europa"

(Wenger om Van Persie)

 

 

Arsenal, A pride for London -> A pride for England -> A PRIDE FOR THE WORLD

Link to comment
Share on other sites

Guest ReYeS

det hadde kansje ikke gjort noe med trez i angrepet. det hadde gitt oss litt andre alternativer viss vi ikk kommer igjennom forsvaret, da kan vi faktisk lempe i midten og vinne noen dueller. han er stor og sterk kald forann mål og har rutine i champions league(tror jeg).

 

men det er ikke han jeg vill ha mest. for vi har noen utrolige talenter som kommer snart. van persie er nok stor neste år, og qiuncy og lupoli kommer om et par år. og for all del reyes i form er en goalgetter som er rask og teknisk.

 

så egentlig trenger vi ikke trez!!!

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke Henry og Trezeguet ville gjort det så veldig bra sammen, bare se på hvor begredelig sammarbeidet dem imellom var i EM. Det skal forøvrig nevnes at de hadde en påtroppende Scum-manager i trenerrollen da. Det gjør vel ikke samarbeidet nødvendigvis bedre! :(

Hadde dette vært for to år siden så ville jeg ha ønsket Trez inn i stallen vår men jeg synes han har tapt seg både på klubb- og landslag. Michael Owen ville vært en mye bedre spiller å investere i der fremme!

Link to comment
Share on other sites

Guest stian88
Ja....!

 

Jeg synes at vi har nok gode spisser....så nei...ikke en veldig god idè!  :lol:

 

____________________________________________________________________________

 

 

Arsenal 4 ever!

 

-"Han er verdens beste fotball-spiller, han er en komplett spiss, han er Thierry Henry"

(Ronaldinho)

 

-"Det beste forsvar er angrep"

(Dennis Bergkamp)

 

-"Han er en av de beste ung-guttene i Europa"

(Wenger om Van Persie)

 

 

 

Ja vi trenger Ronaldinho... så har vi et perfekt spiss par og iinnbyttere som er gode.... så mangler vi en stabil midt forsvar og

Arsenal, A pride for London -> A pride for England -> A PRIDE FOR THE WORLD

6262[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

Guest Re9es

Trez...nei takk! Har aldri vært noen fan av han. Dessuten så er han helt sikkert overpriset.

Adriano heller!!!!! :P)))) Men vi må være realistiske. Vil heller at vi kjøper en verdensklasse spiss/ving.

Link to comment
Share on other sites

Guest Rufsen
Trez...nei takk! Har aldri vært noen fan av han. Dessuten så er han helt sikkert overpriset.

Adriano heller!!!!! :P)))) Men vi må være realistiske. Vil heller at vi kjøper en verdensklasse spiss/ving.

6578[/snapback]

 

Det har vi i Ljungberg, Pires og Reyes. Vi trenger en spiss som utfyller Henry! En som skorer 3 mål den dagen Henry ikke gjør det, om du forstår. Vi kan ikke vente tre år før Van Persie, Lupoli m.f. er klar. De blir klar uansett, så lenge de er gode nok. Vi må ha en spiss klar allerede til høsten.

 

Jeg vil ha Owen fordi han skorer mål, og fordi han vil sette sitt engelske preg på Arsenal. Det trenger vi!

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
Tror ikke Henry og Trezeguet ville gjort det så veldig bra sammen, bare se på hvor begredelig sammarbeidet dem imellom var i EM. Det skal forøvrig nevnes at de hadde en påtroppende Scum-manager i trenerrollen da. Det gjør vel ikke samarbeidet nødvendigvis bedre!  :P

Hadde dette vært for to år siden så ville jeg ha ønsket Trez inn i stallen vår men jeg synes han har tapt seg både på klubb- og landslag.                                                            Michael Owen ville vært en mye bedre spiller å investere i der fremme!

6320[/snapback]

 

Henry var ikke akkurat en suksess i Juventus da han ble hentet til Arsenal!

 

Henry og Trezeguet viste for øvrig i "Monaco-tida" at de har evne til å fungere godt i lag. Det "manglende samarbeidet" under EM vil jeg tilskrive vel så mye problemer i det franske laget som samspillet mellom de nevnte spissene.

 

Om de vil samarbeide godt i lag dersom Trezeguet skulle komme til Arsenal kommer an på hvordab han passer inn i Arsenals spillestil. Ettersom Wenger var manager i Monaco da de spilte sammen i Monaco, har jeg en mistanke om at han hvertfall ikke skulle ha problemer med spillestilen.

 

Når det gjelder Owen regner jeg med at jeg er en av de få sterke motstanderne av en slik anskaffelse.

 

Frem til noe annet evt er godtgjort, er jeg ganske sikker på at Henry og Owen som spisspar ville ødelegge for hverandre når det gjelder arbeidsområde og rom, samtidig som de er så like i spillestil at angrepsspillet ikke ville blitt særlig variert.

 

Et godt forsvar vil få lettere spillerom mot to så like spisser enn mot spisser som har mer varierte egenskaper.

 

Personlig ønsker jeg at den neste spissanskaffelsen (i tillegg til å passe inn i Arsenal og sammen med Henry) er en god del bedre i lufta enn de angrepsspillerne vi har i troppen i dag.

Link to comment
Share on other sites

trez, neitakk..Han blir nok for dyr. Dessuten er han ofte skadet, og dessuten lager han ikke kjempemange mål heller lengre.. Litt over the top kansje? :P

La oss heller bruke pengene på en annen spiss. Mitt forslag er Gilardino i Parma. En ung, spiss som scorer mål på bestilling for et middelmådig lag. 16 mål og annenplass på toppscorer listen i Italia forann navn som Shcevtsjencko, adriano, totti og Zlatan sier vel sitt! Han er dessuten rimelig bra fysisk og god i lufta! B)

Link to comment
Share on other sites

Siden 1997 har Trezeguet scoret 180 mål (alle turneringer) på 311 kamper i Monaco og Juventus. Det er 0,58 mål pr. kamp, eller teoretisk 22 mål (på 38 kamper) i snitt over 8 sesonger i PL.

 

Michael Owen har i samme periode scoret 170 mål (alle turneringer) på 283 kamper i Liverpool og Real Madrid. Det er 0,60 mål pr. kamp, eller teoretisk 23 mål pr. sesong i PL.

 

Scoringsraten er altså så godt som identisk. Det Trezeguet gir deg er luftstyrke. Det Owen gir deg er hurtighet. Begge er spillere som etter mine begrep ville passe bra inn i Wengers spillemønster, men begge har også en historie med relativt hyppige og til dels langvarige skadeavbrudd. Personlig anser jeg Trezeguet som den beste avslutteren av de to, men jeg anser Owen som en "sluere" spiller posisjoneringsmessig. Trezeguet er 27 år og en personlig venn av Henry. Owen er vel 25 år nå, og rollemodellen til Henry's "fox in the box".

 

Uansett hvordan en snur og vender på det er disse ganske jevnbyrdige. Det er et spørsmål om hvem (om noen) som vil hva og til hvilken pris, og ikke minst hva Wenger vil.

 

Hvis jeg personlig skulle tippe en spiss som tiltaler Wenger ville jeg foreslå Inter's Adriano. Han har egentlig alle de beste egenskapene fra Owen og Trezeguet i en og samme spiller. I tillegg har han like mye muskler som Rooney. Minst. Problemet er at slik kvalitet koster. Adriano ligger nok i en helt annen prisklasse enn Owen/Trezeguet. Splash the cash?

Link to comment
Share on other sites

Guest Kolo28

Tror nok Adriano blir for dyr og vanskelig å få tak i, men hadde selvsagt vært helt fantastisk ;)

 

Trezeguet er en spillertype vi trenger når ikke finspillet glir på skinner. Han kan vinne de nødvendige ballene i lufta og være et oppspillspunkt. Arsenal mangler variasjon i angrep fordi de ikke har en slik targetman. Se bare på hva Drogba gjør for Chelsea. Han holder på ballen slik at laget får flyttet opp og slipper å bli presset tilbake. Dette er enormt viktig, og man kan bare forestille seg hvor gode Arsenal kan bli hvis de får dette på plass. Chelsea har jo spillemessig ingenting å stille opp med i mot Gunners.

 

Når det gjelder Owen kan det funke det, men vi har jo flust av raske angripere i Henry, Reyes, van Persie, Quincy og Lupoli. Det holder!

Link to comment
Share on other sites

Guest gunner13

Trezeguet og henry ville være helt genialt teoretisk sett for de har jo spilt i lag før....

Men jeg tror trezeguet ikke passer i den engelske Premier League ;)

Men Adriano ser ut som en genial spiller og ta hjem tl London.. :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...