Jump to content

Mahamadou Diarra


sandis

Recommended Posts

Arsenal target Diarra

 

Dette er et spennende rykte! Kilden kan diskuteres, men er det noe i det, så kan det være veldig interresant. Husker jeg så han for Lyon mot Rosenborg, og han var vannvittig sterk. RBK-spillerne bare prella av. Og muskler er kanskje akkurat det som trengs i dagens mannskap. Har trua på at han kan komplementere Fabregas bra!

Link to comment
Share on other sites

Denne mannen har jeg rett og slett glemt. Han er ennå relativt ung, men allikevel rutinert, og får ikke spille i Madrid. Han er bak både Gago, Sneijder, Van der Vaart, de la Red og Guti i kampen om sentral midtbaneplass. Her er det, til tross for mange skader hos Los Blancos, ikke lett å komme til. Derfor bør det være mulig å få tak i ham til en grei penge. Riktignok får vi samme problem ved ham som ved Yaya, at han drar til Afrika annenhvert år. Allikevel tror jeg at dette ville vært en solid signering. Her får vi både enorm fysikk, løpskraft og hodestyrke. Tror Mahamadou kunne vært den perfekte makker til Cesc...

Link to comment
Share on other sites

Diarra er en meget god spiller, men det virker uaktuelt etter jeg leste dette.. :-|

 

http://uk.eurosport.yahoo.com/03122008/1/r...njury-blow.html

Dette gjør det jo bare mer sannsynlig at Wenger kjøper. Skadede spillere er billigere vettu :-)

Nei, det blir nok ikke aktuelt, og like greit er det. Afrikamesterskapet setter begrensninger på hvor mange afrikanske førstelagsspillere man bør ha i stallen. Vi har nok pr. i dag med Eboue, Kolo, Song og Ade. Det å miste dem 2 mnd. annenhvert år er meget mye.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mahamadou er helt klart en spiller som jeg tror ville falt bra inn i dagens Arsenaltropp. Han har egentlig alle de egenskapene en slik defensiv midtbanespiller trenger. Arbeidskapasitet, headinger, luftstyrke, styrke, aggresivitet, spilleforståelse osv.. Men når det kommer til at han er skadet i lang tid vil det kanskje si at vi kan få napp for en billigere penge. Men jeg synes vi må ha tankene våre i Afrikamesterskapet også, for vi har ikke råd til å miste enda en spiller til mesterskapet.

 

Men en ting skal nok være sikkert om han kommer, så blir ikke han å koste like mye som Real Madrid kjøpte han fra Olympique Lyonnais for. :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...