Jump to content

Steven Defour


Skorpey

Recommended Posts

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_4356717,00.html

 

Arsenal skal visstnok ha vært å tatt en titt på Defour. Han er en 20 år gammel belgisk landslagspiller, som spiller midtbane. Han er til tross for sin unge alder allerede kaptein på Standard Liege.

 

Men er han det vi har behov for? Han er en såkalt offensiv midtbanespiller/playmaker, og det er jo Fabregas sin rolle. Er det ikke en defensiv midtbanespiller vi trenger?

 

Et rykte er et rykte, men Sky Sports bruker ikke å dikte opp tull.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Steven_Defour

Link to comment
Share on other sites

Spennende spiller, men desverre litt feil poisjon. Vi har allerde flere spillere i Fabregas sin posisjon. Men det virker jo som et ganske seriøst rykte. Og han er jo en god spiller og gode spillere får vi aldri nok av. :lol:

 

Så jeg sier ja takk, men ønsker meg heller spillere i andre posisjoner som forsvarert og en defensiv mitbanespiller !!

Link to comment
Share on other sites

Spør du meg er spørsmålet om vi virkelig har bruk for en spiller i den posisjonen? Når Rosicky er tilbake så mener jeg vi har mer enn nok spillere til den offensive midtbaneposisjonen.

 

Men £8 millioner pund er vel ikke så galt med tanke på at han er en god spiller på 20 år, som også er kaptein.

 

Vi får se, det er enda lenge til Januar-vinduet. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Spør du meg er spørsmålet om vi virkelig har bruk for en spiller i den posisjonen? Når Rosicky er tilbake så mener jeg vi har mer enn nok spillere til den offensive midtbaneposisjonen.

 

Men £8 millioner pund er vel ikke så galt med tanke på at han er en god spiller på 20 år, som også er kaptein.

 

Vi får se, det er enda lenge til Januar-vinduet. :lol:

Spørsmålet er vel om Rosicky noen gang vil spille for oss igjen.

 

Om så er tilfelle, håper jeg på kjøp. Om Defour kjøpes, tar jeg det som en bonus, ikke som en klar forsterkning. Han blir i så fall en forsterkning av bredden i stallen.

Link to comment
Share on other sites

Mener dette kan være et smart kjøp.

 

Ser dere skiriver at vi allerede har fabregas., men hva når han blir skadet eller trenger hvile ? ? det er akkurat dette vi sliter med. Har vi en viktig spiller skadet, taper vi poeng og kamper. Skal vi være med helt dær oppe trenger vi en bred stall.

Rosicky er jo bestandig skadet!!

 

Om denne gutten allerede er kaptein på S. Liege og er landslags spiller, bør han være av god kaliber :D

Link to comment
Share on other sites

Per nu tar jeg imot samtlige forsterkninger med gledesbrøl, så ja takk - for at i verden!

 

For det andre er Defour en kjempespiller. Selv om han i utgangspunktet er en offensiv midbanespiller - altså Fabregas-rollen, så er han agressiv og løpssterk, og trekker seg ikke i en eneste duell. Derfor tror jeg han vil være relativt grei å omskolere til å bli Cesc' makker. Han vil nok iallefall være et enda bedre alternativ enn Denilson, som forøvrig har gjort en godkjent jobb. At han er kaptein i Standard er heller ingen ulempe. Enda en spiller med slike egenskaper, altså det mentale og munnen, ville passet glimrende.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...