Jump to content

James Dunne, Paul Rodgers, og Abu Ogogo


gunnersfan

Recommended Posts

Selv vet jeg ikke så mye om disse guttene, har selvfølgelig hørt om dem, men har aldri sett dem spille, så kan ikke bedømme om de har en fremtid i klubben eller ikke. Alle er jo engelske, så jeg vet ikke. Men om vi får et greit tilbud og prosenter av neste salg så skal vi ikke se bort i fra at Wenger lar dem gå om de selv ønsker det.

Link to comment
Share on other sites

Dersom vi får prosent for videresalg, så håper jeg vi gjør dette. Dette er tilsynelatende gutter som har hjerte for Arsenal, så de har ennå ikke klaget på for få sjanser, men å holde på to nittenåringer og en attenåring bare for prinsipp, er helt unødvendig. Ingen av disse har noen fremtid i klubben.

 

Rodgers er nærmest av disse tre, men er absolutt ikke førstelagsmateriale, og alderen begynner å gå fra ham.

 

Dunne er en herlig type, som gir alt for laget og merket på brystet, men det er ikke nok. Kan muligens vokse på tillit i en annen klubb, så videresalgsbonus er fint.

 

Ogogo, Diarra-look-a-liken, er en meget rask back som også kan opptre på vingen. Kanskje greit å gi ham et år og se hvor stor fremgang han gjør, men jeg ser ikke det store potensialet.

 

Alt i alt kan vi trygt selge disse spillerne, i mine øyne. Problemet blir å erstatte dem på reservelaget. Dunne har allerede blitt benket av Coquelin/Frimpong, mens Rodgers spiller relativt fast på høyrebacken. Her kan vel Steer gjøre en jobb, selv om han er venstrebeint. Ogogo brukes vel mest på vingen per nu, der Lansbury, Wilshere eller Merida er førstevalg, så hans avgang vil ikke være noe problem.

 

Konklusjonen er at vi helt fint kan selge dem. I tillegg vil vi nok tjene noen slanter på det, spesielt ved en eventuell videresalgsprosent.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke vi taper mye ved salg av disse spillerne. De har trolig ingen fremtid i førstelaget. Alle er engelske, men begynner nok å bli for "gamle" ja. Hadde de vært utlendinger hadde de trolig ikke vært i klubben nå. Ingen av dem har vel spilt Carling Cup så vidt jeg vet og kan huske... Rene Steer har nå vært på prøvespill i Cheltenham, så han kan også forsvinne. Så, å selge disse ville egentlig vært en stor opprydning i stallen, og åpnet for yngre talenter. Sosialt vil det nok være et større tap. Ogogo er klovnen selv, Rodgers er hip-hop sanger og en morsom fyr osv, og alle fire har vært på akademiet en god stund. Men tror det ville vært det beste for spillerne selv med nye utfordringer. En dag må de forlate oss uansett... Men om noen av dem, eller alle fire, skulle forsvinne ønsker jeg dem selvfølgelig lykke til og håper å få se mer av dem i andre klubber.

 

Unge og engelske forsvarspillere som Bartley, Cruise, Blackwood, Ayling, Byles osv vil nok tjene på dette med mer spilletid på u18 eller reservelaget vil jeg tro, og det kan fort bli veldig positivt. Ingen tvil om at det kommer flere og flere engelskmenn gjennom akademiet nå, og det er ikke plass til alle.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsker James Dunne, Paul Rodgers og Abu Ogogo lykke med prøvespillet i Nothingham. Kanskje de kan hjelpe klubben ut av nedrykkstriden??

Ønsker også Rene Steer lykke til med prøvespillet i Leicster.

Ikke alle kan bli stjerner i Arsenal, og det er jo ikke plass til alle. Kanskje disse gutta slår til i andre klubber.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg ønsker James Dunne, Paul Rodgers og Abu Ogogo lykke med prøvespillet i Nothingham. Kanskje de kan hjelpe klubben ut av nedrykkstriden??

Ønsker også Rene Steer lykke til med prøvespillet i Leicster.

Ikke alle kan bli stjerner i Arsenal, og det er jo ikke plass til alle. Kanskje disse gutta slår til i andre klubber.

Nei plass er det ikke til alle. Men kan jo være at det er en juvel blant de tre, som får lov til å blomstre et annet sted enn hos oss. Sånn er det bare. Og fint vi eventuelt kan hjelpe en gammel storklubb.

Men hva med bysbarnet verdens eldste klubb, Notts County, kan vi ikke hjelpe de? Hadde vært hyggelig for det er min klubb nr. to eller tre. Om ikke Arsenal hadde fantes.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...