Jump to content

Skuddvegring.


Baxrus

Recommended Posts

Nå har vi sett dette noen år, og jeg har blitt irritert hver gang vi går glipp av store målsjanser med å ikke fyre av på opplagte skuddmuligheter.

 

Det jeg da lurer på, er det noe Wenger har implantert hos spillerene? Er litt drøyt å dra det så langt, men noe MÅ det jo være. Vi hadde Parlour, Henry, Pires, Bergkamp og Vieira og mange flere som ikke var redd for å fyre av ett skudd, og det var ikke sjeldent de scoret heller.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel kjent at spillerne alltid skal se etter bedre posisjonerte spillere. Av og til er vi altfor opptatt av dette - slik som med Eboue nå mot Hull. Ellers syns jeg vi generelt sett har blitt flinkere til å skyte, men i dag har det ikke vært tilstede i det hele tatt.

Link to comment
Share on other sites

Vi liker at vi spiller fin fotball, og NÅR vi får det til, så er det ingen tvil om at vi alle elsker at vi spiller five-a-side hos motstandernes 16 før vi triller ballen inn.

 

Men som vi slet med i CL tidligere, med å være kyniske, så ser det ut til at vi blir ett offer for det i PL også.

Heldigvis er både Rosicky og Nasri spillere som liker å fyre av skudd, men nå som de er skadet, så blir problemet enda klarere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke om vi lider av skuddvegring lenger, vi har blitt mye bedre på dette. I dag kan vi vel kritisrere Eboue ved den ene kjempesjansen han hadde. Walcott lider ikke av skuddvegring, han lider av beslutningsvegring som jeg har vært inne på noen ganger. Gutten får bare ikke bestemt seg!

 

I dag var det kvaliteten på skuddene som var det store problemet, ikke antall skudd.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...