Jump to content

Stampub i Stavanger/Sandnes området


Leif

Interessert...?  

16 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg elsker å bo her i Stavanger, men av og til har det seg sånn at jeg lengter tilbake til militærtiden min på Værnes, for da kunne jeg hvertfall være på Kings Cross i helgene å suge inn vår herlige fotball med mange likesinnede. Etter militæret hadde jeg et kort studieopphold i Oslo, og stemningen på Highbury Pub der var jo helt magnetisk (Nå skal det sies at dette var året vi var i Chamions League finale...B)

 

Men her i Stavanger har vi ingen samlingsplass for ekte goonere. Dette tror jeg har medført at mange blir sittende hjemme å se kampene alene, eller med små kompisgjenger, istedenfor å komme ned på puben og lage noe liv. De få av oss som går ut å ser, og det er skuffende få, blir nedprioritert nettopp fordi vi er så få, og må nyte den herlige fotballen vi spiller på en alt for liten skjerm med dårlig oppløsning. Dette er jeg drittlei av.

 

Tenkte vi kunne dele noen tanker, og fiske litt om det er flere som er interessert i å finne oss en stampub her i området. Kom gjerne også med forslag om hvor dere gjerne ser for dere dette kan være. La oss samle oss fra Nærbø til Randaberg på en felles plass der vi fritt kan synge om Cashley Cole og "the wanky tottenham hotspur went to rome to see the pope..."!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg elsker å bo her i Stavanger, men av og til har det seg sånn at jeg lengter tilbake til militærtiden min på Værnes, for da kunne jeg hvertfall være på Kings Cross i helgene å suge inn vår herlige fotball med mange likesinnede. Etter militæret hadde jeg et kort studieopphold i Oslo, og stemningen på Highbury Pub der var jo helt magnetisk (Nå skal det sies at dette var året vi var i Chamions League finale...B)

 

Men her i Stavanger har vi ingen samlingsplass for ekte goonere. Dette tror jeg har medført at mange blir sittende hjemme å se kampene alene, eller med små kompisgjenger, istedenfor å komme ned på puben og lage noe liv. De få av oss som går ut å ser, og det er skuffende få, blir nedprioritert nettopp fordi vi er så få, og må nyte den herlige fotballen vi spiller på en alt for liten skjerm med dårlig oppløsning. Dette er jeg drittlei av.

 

Tenkte vi kunne dele noen tanker, og fiske litt om det er flere som er interessert i å finne oss en stampub her i området. Kom gjerne også med forslag om hvor dere gjerne ser for dere dette kan være. La oss samle oss fra Nærbø til Randaberg på en felles plass der vi fritt kan synge om Cashley Cole og "the wanky tottenham hotspur went to rome to see the pope..."!!

 

Haleis. Det samles en del gooners på puben "Ca du vil" på Sandnes om jeg ikke tar heilt feil

Link to comment
Share on other sites

Det mangler et alternativ i pollen.

 

Hadde du bodd i Stavanger/Sandnes området; ville du da gått på puben.

 

Det er bare fem som har svart og jeg tipper det handler om at det bare er de det er aktuelt for her inne på forumet. Hadde vært interessent med en statistikk på hvem som er inne på forumet; geografisk, alder, utdannelse, kjønn med mer.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg kunne godt tatt med det alternativet, men slik jeg ser det er ikke det så veldig relevant. For å forklare litt om tanken bak tråden, er det at jeg har sett meg lei på elendig stemning på arsenal sine kamper, mens det er kjempe stemning når liverpool spiller sine kamper. Jeg er villig til å jobbe mye for å få til noe sånt, men er nødt til å vite litt om hvor landet ligger i forhold til hvor mange i området som faktisk er interessert i et sånt sted. For at jeg skal kunne prate med pubeiere om de vil prioritere arsenal sine kamper på storskjermen, er jeg nødt til å vite at folk vil slutte opp om en sånn løsning. Jeg tenker rett å slett i e startfase og gjøre som scotsman i Bergen, der vi får annonsere her på gunners.no slik at alle goonere i området blir opplyst om dette.

 

Når det gjelder "caduvil" er vel det plassen det er flest goonere, men det er ikke noe å skrive om. Har vært der mange ganger selv, blant annet på alle kampene i sluttspillet i chamions league i fjor, og syntes det var tynt i rekkene. Vi er jo så mange flere, hvis vi bare hadde hatt en felles samlingsplass som alle visste om! Mener jeg i hvert fall...

Link to comment
Share on other sites

går ikkje folk på sportscafeen lenger? der var jo til tider veldig bra stemning tidlegare (hugsar med glede tilbake på dobbeltsesongen 01/02).

Den er nå blitt liverbirds sitt faste tilholdssted... Men det er bra stemning når de spiller;)

Link to comment
Share on other sites

Ett år siden sist jeg klarte å prioritere kamp utenfor stua. Da ble det Bokken på Ålgård. Der jeg bor. Vet også at Morten her inne er å treffe der med jevne mellomrom. Pluss en 4-5 andre. Ålgård er faktisk veldig sentralt. Tar en passeren og slår en bue som favner 45 km, har Bokken Arsenal-fans på visningene fra både Egersund, Bryne, Sandnes og Stavanger :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...