Jump to content

Star Wars


ashcole3

Hvilke Star Wars-film mener dere er best?  

18 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Den beste er vel episode 5, Empire strikes back, tett fulgt av episode 6, return of the jedi.

 

Gleder meg sinnsykt til Episode 3 kommer på kino. Da får man fullført 2/3 av sagaen. Så er det bare å krysse fingrene for at noen i crewet til Lucas som føler for å produsere episode 7,8 og 9

Link to comment
Share on other sites

Da får man fullført 2/3 av sagaen. Så er det bare å krysse fingrene for at noen i crewet til Lucas som føler for å produsere episode 7,8 og 9

5570[/snapback]

 

Mener selv at Episode 1 er den beste. Det er så utrolig kult med Darth Maul's ferdigheter og så utrolig gøy å ha med Quai Gon-Jin...Endelig er det noen andre enn Luke, Han, Yoda, Obi-Wan osv.

 

Men gleder meg også til Episode 3. Har du sett traileren Kim? Sykt bra! Men en ting jeg lurte på er det med at du sier her at de med det har fullført 2/3 av sagaen...har du hørt noen rykter om fler filmer? Jeg tviler på det, men hadde vært utrolig gøy om flere filmer blir lagd.

 

En av grunnene til at de første filmene ikke ble filmet først er det at de ikke hadde teknologien til det. George Lucas mente at hvis vi ventet i noen år til så hadde vi teknologien til å lage de (for han hadde skrevet bøkene før filmene ble lagd til de av dere som ikke visste det).

 

Gleder meg som en unge!

 

May the force be with you my fellow gooners! ;)

Link to comment
Share on other sites

Har ikke hørt noe om hva som kommer til å skje etter at episode 3 er ferdig nei. Men faktum er at Star Wars er en saga i 9 deler. Og 6 deler av 9 mulige blir som kjent 2/3. Lucas har uttalt at han føler han ikke makter å begynen på en ny 5-6 års periode ved å fullføre sagaen, men har sagt at hvis noen i crewet hans ønsker å påta seg ansvaret, så er de hjertelige velkomne til det. Det har faktisk vært snakk tidligere om at Steven Spielberg skulle ta på seg ansvaret, men det er lenge siden det var snakk om det, så jeg vet ikke hva som vil skje.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke hørt noe om hva som kommer til å skje etter at episode 3 er ferdig nei. Men faktum er at Star Wars er en saga i 9 deler. Og 6 deler av 9 mulige blir som kjent 2/3. Lucas har uttalt at han føler han ikke makter å begynen på en ny 5-6 års periode ved å fullføre sagaen, men har sagt at hvis noen i crewet hans ønsker å påta seg ansvaret, så er de hjertelige velkomne til det. Det har faktisk vært snakk tidligere om at Steven Spielberg skulle ta på seg ansvaret, men det er lenge siden det var snakk om det, så jeg vet ikke hva som vil skje.

5690[/snapback]

Kim: Får jeg spørre: Hvor har du det fra at Star Wars er i 9 deler? Såvidt meg bekjent så er det ingen planer om noen nye filmer, da sagaen i hovedsak dreier seg om Anakin Skywalker. Hva skulle egentlig plottet dreie seg om da isåfall? Det eneste Star Wars materialet som kan gi noe indikasjoner på dette er tegneserier, og de forfatterne har som kjent løpsk fantasi, og ofte problemer med at historiene deres ikke får status som offisielt Star Wars materiell. Hele imperiet er jo da knust, så hvem som blir de nye antagonistene har ikke jeg anelse om... Men det er mulig du vet mer om dette enn meg, og det er derfor jeg spør. :lol:

Link to comment
Share on other sites

litt rart vis det kommer episode 7,8,9 når begge sithene er knust, men det kan jo ha hende at en eller to nye er kommet som Yoda sier at det alltid er to sith'er. kanskje episode 7,8,9 handler om at Luke Skywalker skal bli kvitt disse for alltid.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke hørt noe om hva som kommer til å skje etter at episode 3 er ferdig nei. Men faktum er at Star Wars er en saga i 9 deler. Og 6 deler av 9 mulige blir som kjent 2/3. Lucas har uttalt at han føler han ikke makter å begynen på en ny 5-6 års periode ved å fullføre sagaen, men har sagt at hvis noen i crewet hans ønsker å påta seg ansvaret, så er de hjertelige velkomne til det. Det har faktisk vært snakk tidligere om at Steven Spielberg skulle ta på seg ansvaret, men det er lenge siden det var snakk om det, så jeg vet ikke hva som vil skje.

5690[/snapback]

Kim: Får jeg spørre: Hvor har du det fra at Star Wars er i 9 deler? Såvidt meg bekjent så er det ingen planer om noen nye filmer, da sagaen i hovedsak dreier seg om Anakin Skywalker. Hva skulle egentlig plottet dreie seg om da isåfall? Det eneste Star Wars materialet som kan gi noe indikasjoner på dette er tegneserier, og de forfatterne har som kjent løpsk fantasi, og ofte problemer med at historiene deres ikke får status som offisielt Star Wars materiell. Hele imperiet er jo da knust, så hvem som blir de nye antagonistene har ikke jeg anelse om... Men det er mulig du vet mer om dette enn meg, og det er derfor jeg spør. :)

5738[/snapback]

 

Dette har jeg lest et sted på Star Wars sine nettsider for noen år tilbake. Poenget var at når Lucas hadde skrevet ferdig manuset, så viste det seg at det var alt for langt til å få plass til i 1 film, og etter å gått gjennom manuset nøye, bestemte han seg for å dele opp manuset i 9 deler. Når han startet å filme, følte han at teknologien var for dårlig til å lage de tre første delene, og bestemte seg for å starte med den midterste trilogien.

 

Såvidt jeg husker utfra det jeg leste den gangen, så foregår handlingen noen år frem i tid, i forhold til episode 4, 5 og 6. Han Solo og Leia har giftet seg, og fått barn, mens Luke har giftet seg med ei som tidligere har vært sith lord, men som har blittt omvendt til den gode siden. Sammen driver Luke og hans kone et jediakademi, hvor de prøver å bygge opp jedirådet, for nok engang å få galaksen til å bli som den engang var. Men så viser det seg at kampen mot de onde krefter på langt nær er over.

 

Lucas uttalte også i forbindelse med premieren på episode 1, at han ikke var sikker på hva som kom til å skje med den siste delen av sagaen

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Vel, det blir en serie på 100 episoder. Det ryktes at serien kommer til å handle om det som skjer mellom episode 5 og 6. Men der er bare rykter, det sikre er at det kommer en serie.

 

Tøft! :P

 

Så faktisk film 1 i går, og film 2 i forgårs, så det passa bra at du bumpa denne akkurat nå!

 

Jeg er helt sikker på at det er film 2 som er den beste, bortsett fra film 3 da, som nå har kommet ut for en stund siden!

Link to comment
Share on other sites

Det er bra :P

 

Snuste litt rundt og fant ut litt mer. Filmingen starter i rundt 2007-08, og dem regner med at den kommer på sendekjemaet i USA i løpet av 2008. Den kommer til å ta for seg tidsrommet mellom episode 3 og 4.

TV-serien vil således fokusere på hvordan Darth Vaders Galaktiske Imperium oppstår.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...