Jump to content

Gunners.no - PIMPED!


donaldhino

Recommended Posts

"Same shit, new wrapping" er det noe som heter. Det føler jeg dette blir også.

 

Savner overhodet ikke noe særlig på gunners.no, og fargene er duse og greie å forholde seg til. For mye farger og bilder gjør siden tregere å laste ned, og fører til irritasjon. Skal man først kjøre bilder, så nytter det ikke å komprimere de til minder formater, da dette går utover kvaliteten på visningen.

 

Forandring er vel og bra, men dette føler jeg blir å forandre for å forandre. Og det er ikke alltid så bra.

Link to comment
Share on other sites

"Same shit, new wrapping" er det noe som heter. Det føler jeg dette blir også.

 

Savner overhodet ikke noe særlig på gunners.no, og fargene er duse og greie å forholde seg til. For mye farger og bilder gjør siden tregere å laste ned, og fører til irritasjon. Skal man først kjøre bilder, så nytter det ikke å komprimere de til minder formater, da dette går utover kvaliteten på visningen.

 

Forandring er vel og bra, men dette føler jeg blir å forandre for å forandre. Og det er ikke alltid så bra.

 

Det er helt ok at du liker den nåværende websiden, men argumentene dine er liksom litt 90-tallet... Klarer du laste vg.no så klarer du laste hvilken som helst utforming og design det måtte bli på en ny side.

 

Poenget at jeg først laget et nytt "forslag" var bare for å vise at med små enkle "grep" kunne gjøre layout litt penere, da flere folk (i div. andre tråder rundtom) har gitt utrykk for at andre arsenal sider (for eks i sverige) og arsenal.no osv var mye flinkere å bruke bilder på headlines osv. Laget ikke forslaget for å kritisere den nåværende (det kan virke slik på enkelte tilbakemeldinger=).

 

Uansett - hyggelig å høre at så mange lever i 2008 og likte forslaget :lol: Takker for det. Hadde håpet det kom noen forslag fra andre også etter hvert. Det er fortsatt folk som går i banken for å betale rekningene sine, og det må vi bare godta. :P

 

PS! Skorpey: Forumet her er at av de bedre som er der ute! veldig oversiktelig, enkelt og ryddig! Perfekt, ville ikke endret på noe!

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke hvorfor noen folk er negative til denne minimale oppusingen. Det er kun noen små bilder og fargeendinger, mens hovedlayouten er 100% lik - ingen forstyrrende elementer og stygge fargekombinasjoner.

Link to comment
Share on other sites

 

Det er helt ok at du liker den nåværende websiden, men argumentene dine er liksom litt 90-tallet...

 

Hva er det som er så 90 talls med dagens webside?

 

Jeg har aldri sagt at dagens webside er 90 talls, jeg sa at argumentene hans for å ikke pusse opp websiden var 90 talls, som for eks: "For mye farger og bilder gjør siden tregere å laste ned, og fører til irritasjon."

 

Etter min mening er det et argument vi brukte når modem og ISDN var dagligdags (90 tallet) for de fleste av oss, noe det ikke er i dag.

Link to comment
Share on other sites

Forsiden kan virke grå og kjedelig, og appelerer ikke til nye brukere. Noe som fører til at enkelte tar turen til f.eks arsenal.no. Det er så lite som skal til for å få siden mer appelerende, kun et par bilder så er siden topp etter min mening.

Link to comment
Share on other sites

 

Det er helt ok at du liker den nåværende websiden, men argumentene dine er liksom litt 90-tallet...

 

Hva er det som er så 90 talls med dagens webside?

 

Jeg har aldri sagt at dagens webside er 90 talls, jeg sa at argumentene hans for å ikke pusse opp websiden var 90 talls, som for eks: "For mye farger og bilder gjør siden tregere å laste ned, og fører til irritasjon."

 

Etter min mening er det et argument vi brukte når modem og ISDN var dagligdags (90 tallet) for de fleste av oss, noe det ikke er i dag.

 

Hvis du ikke har blitt irritert av alle de bildene, reklamene og alt det dritet som Dagbladet og VG har publisert på sine nettsider så har du misforstått hvordan webdesign-verden fungerer!

Link to comment
Share on other sites

 

Det er helt ok at du liker den nåværende websiden, men argumentene dine er liksom litt 90-tallet...

 

Hva er det som er så 90 talls med dagens webside?

 

Jeg har aldri sagt at dagens webside er 90 talls, jeg sa at argumentene hans for å ikke pusse opp websiden var 90 talls, som for eks: "For mye farger og bilder gjør siden tregere å laste ned, og fører til irritasjon."

 

Etter min mening er det et argument vi brukte når modem og ISDN var dagligdags (90 tallet) for de fleste av oss, noe det ikke er i dag.

 

Hvis du ikke har blitt irritert av alle de bildene, reklamene og alt det dritet som Dagbladet og VG har publisert på sine nettsider så har du misforstått hvordan webdesign-verden fungerer!

 

Skjønner ikke helt hva du prøver og si her, men hva har "webdesign-verden" og reklame å gjøre med hverandre? Forøvrig er det mye bildebruk på for eks vg.no selv uten reklame, og poenget mitt var at den vil uansett bli mye tyngre å lese enn det en evt. ny gunners.no ville blitt. dessuten blir det kun et stort problem dersom du tømmer cachen din i nettleseren hver dag....

 

blir du like irritert når du blar i papirutgavene og ser en annone over en hel side? I så fall burde du vurdere å lese kun bøker, og kanskje vurdere om internett i det hele tatt er noe for deg.

Link to comment
Share on other sites

Etter min mening er det et argument vi brukte når modem og ISDN var dagligdags (90 tallet) for de fleste av oss, noe det ikke er i dag.

 

Veldig bra sagt det der og eg er helt ening med deg på den. En veldig bra forside det der også har du laget!

Link to comment
Share on other sites

"Same shit, new wrapping" er det noe som heter. Det føler jeg dette blir også.

 

Savner overhodet ikke noe særlig på gunners.no, og fargene er duse og greie å forholde seg til. For mye farger og bilder gjør siden tregere å laste ned, og fører til irritasjon. Skal man først kjøre bilder, så nytter det ikke å komprimere de til minder formater, da dette går utover kvaliteten på visningen.

 

Forandring er vel og bra, men dette føler jeg blir å forandre for å forandre. Og det er ikke alltid så bra.

 

Det er helt ok at du liker den nåværende websiden, men argumentene dine er liksom litt 90-tallet... Klarer du laste vg.no så klarer du laste hvilken som helst utforming og design det måtte bli på en ny side.

 

Poenget at jeg først laget et nytt "forslag" var bare for å vise at med små enkle "grep" kunne gjøre layout litt penere, da flere folk (i div. andre tråder rundtom) har gitt utrykk for at andre arsenal sider (for eks i sverige) og arsenal.no osv var mye flinkere å bruke bilder på headlines osv. Laget ikke forslaget for å kritisere den nåværende (det kan virke slik på enkelte tilbakemeldinger=).

 

Uansett - hyggelig å høre at så mange lever i 2008 og likte forslaget :) Takker for det. Hadde håpet det kom noen forslag fra andre også etter hvert. Det er fortsatt folk som går i banken for å betale rekningene sine, og det må vi bare godta. B)

 

PS! Skorpey: Forumet her er at av de bedre som er der ute! veldig oversiktelig, enkelt og ryddig! Perfekt, ville ikke endret på noe!

 

For å konkretisere;

 

Forandring er jeg for, dersom forandringen er en nødvendighet for at det man forandrer skal utvikle seg til et bedre "produkt". Dette kommer enten av et krav fra "kjøperne" eller at "produsent" føler at "produktet" trenger en forandring for å nå større mengde "forbrukere".

 

Jeg er usikker på om man faktisk vil oppnå noen større etterspørsel etter "vårt" produkt ved å endre forsiden på Gunners.no. Forsiden er ikke verdens mest spennende og friske side, men den gjør jobben. Er oversiktlig, enkel og gjør ikke øynene totalt forvirret når man ser på den.

 

Tro det eller ei, men innholdet på en nettside er vesentlig viktigere enn utseende :blink: Dersom man hadde gjort siden mer dynamisk og levende, så ville dette appellert mer til brukere å komme innom siden hver eneste dag. Dette er grunnen til at VG.no, Dagbladet.no osv har mange lesere. De endres hver dag, hver time og ofte flere ganger i timen. Dette gjør brukerne mer nysgjerrig på siden og de kommer tilbake. Nå skal ikke Gunners.no bli en avis, slik at det må ikke være en målsetning å komme dit hen.

 

Det aller viktigste et webdesign skal gjøre, er å sørge for enkelhet for brukeren. Gi informasjon om det brukeren søker etter på en enkel og oversiktlig måte, uten å ødelegge øyne og forstyrre selve budskapet. Slik sett fungerer dagens forside utmerket.

 

Om jeg skulle forandret en ting, så ville jeg lagt toppen på forsiden i en ramme, og lagt menyen på venstre side i en annen ramme. Da har man oversikt over hvor man er på nettsiden til enhver tid, og siden man leser fra venstre til høyre så er det enkelt å manøvrere seg frem i menyen. Jeg vet dog at det er svært mange som ikke liker å bruke "frames", men jeg personlig syntes det gir en mer oversiktlig nettside.

 

Så til ditt utsagn om 90 tall:

 

Ja, det gikk mye tregere med ISDN og modem. Men; det er ikke alle som har 1 mb -> tilkobling i dag. VG.no kan til tider være svært treg å laste ned når det er mye bilder på forsiden, spesielt om man har en linje som er -> 700 kb hastighet. Noe forøvrig 60% av Norges befolkning faktisk har i dag. Ditt motargument faller dermed litt på sin egen urimelighet her.

 

Og mitt argument handlet ikke BARE om hastighet heller. Jeg sier også at mange bilder roter til siden, og gjør den uoversiktlig.

 

Hva gjør forresten arsenal.no til en bedre forside enn gunners.no??? Syntes den ser amatørmessig ut.

 

Arsenal.se kan ved første øyekast se mer attraktiv ut, men dersom du tilbringer 10 sekunder på forsiden, så finner du mye mer informasjon på gunners.no. 10 sekunder er den tiden de aller fleste internettsurferne bruker på å orientere seg på en nettside. Er det vanskelig, og lite informasjon, så hopper de videre. Finner de minst en ting som "trigger" de så går de "dypere" inn i siden.

 

Bruk 10 sekunder på FORSIDEN til arsenal.no og gunners.no, også ser du hvor du finner mest informasjon på en enkel og oversiktlig måte. Altså; uten å klikke på noen linker.

 

Avslutning:

 

Vi kan gjerne være uenige om hva som er godt design og farger, for er det en ting jeg har lært opp igjennom så er det å ikke diskutere smak. Alle har sin personlig smak, og det må de få ha. Men når det gjelder brukervennlighet og "teasere" så er jeg åpen for en diskusjon, men da helst på et saklig plan. Argumenter med "avleggs", "gammeldags" og "lever i en annen tidsalder" blir avsporing for min del. For alt du vet, så kan det jo faktisk hende at jeg jobber i internettbransjen (eller har jobbet) og faktisk innehar litt ekspertise på området? :huh:

 

Det er bra å komme med forslag, men da må man også tåle at andre har andre meninger enn hva forslagsstiller har.

Link to comment
Share on other sites

Argumentet "For mye farger og bilder gjør siden tregere å laste ned, og fører til irritasjon." er ikke 90-talls. Det er fortsatt gjeldende den dag i dag. Og det var egentlig det jeg skulle frem til i mitt forrige innlegg her i tråden (var litt stresset da).

 

Når jeg dro frem Dagbladet og VG så var det et eksempel på at masse farger, reklamer/bilder etc fortsatt er et irritasjons-moment. I hvertfall for meg. Så det er ikke 90-talls å bruke noe sånt som et argument.

 

Jeg syns Gunners.no er mer enn bra nok slik den er i dag og skjønner egentlig ikke nødvendigheten av en ny side/nytt design. Masse bilder og et voldsomt design skal ikke være nødvendig for å fenge besøkende. Har man en side som danner et klart bilde av mål og mening med siden. (altså at dette er en supporterklubb for Arsenal) og at innholdet på siden er bra og at den er lett å navigere så bør det være mer enn nok.

 

Gunners.no er en lett og luftig side, hvor du har en meny med seks klare og enkle meny-alternativer som kjapt gir deg formening om hvor du kan finne det du trenger og hvor du befinner deg. Alt ligger veldig klart og tydelig rett foran deg når du slår opp siden og det er egentlig veldig mye informasjon der på veldig liten plass som gjør at man med en gang finner det man trenger.

 

Hvis man da tar en sammenligning mot Arsenal.no, så er dette en side som har et horribelt design. De siste nyhetene dominerer på siden i store bokser nedover på siden. I stedet for at man da har en hovedside hvor man må scrolle seg nedover i evigheter så er de siste nyhetene på Gunners.no samlet i en liten boks som er enkel å se. Bare det gjør Gunners.no mye mer fengende etter min mening.

 

Så kan man da ta for seg menyen. På Gunners.no så har vi jo som sagt bare seks alternativer. På Arsenal.no så har man 17(!!!!) forskjellige alternativer nedover på venstresiden. Så kommer det en del som heter "Shop", så kommer "Diverse" og så kommer "log-in". Det er en fryktelig tung og håpløs meny. (en annen ting som kan nevnes er jo all den plassen f.eks Premier League-merkene tar og).

 

Det er vanskelig å lage en perfekt webside, ettersom alle har sine meninger og hva de liker og ikke liker. Gunners.no formidler budskapet på en god måte og har et ganske nøytralt, lett og luftig design. Noe jeg liker, spesielt når man snakker om en slik type side.

 

Bruk ressursene på å holde siden godt oppdatert med nyheter og innholdet ellers på siden. Designet holder i massevis etter min mening ;)

Link to comment
Share on other sites

Shit, nå kom det mye ekspertise og erfaring fra internettbransjen her gitt. Må bare gi meg totalt over og legge meg flat på alle punkter.

 

ps! Ingen har sagt at arsenal.no har en pen layout. Det som ble etterlyst var at gunners.no gjerne kunne ha et bilde som refererte til "siste nytt".

 

Uansett, synes vi kan legge denne diskusjonen død. (Mulig å stenge tråden?) Det fører ikke til noe uansett. Jeg hadde håpet at flere kreative hoder ville komme med noen forslag også, bare for å ha det litt morro med diverse foslag, men i steden har det bare blitt en "krig" mellom "ja" og "nei"-siden for endring av gunners.no.

 

Min siste post i denne tråden ;)

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg forsto det så "spurte" du etter tilbakemeldinger når du la ut ditt forslag. Ellers er det vel liten grunn til å legge ut forslag, og kan vel heller ikke kalles et forslag? ;)

 

Når så noen er uenige med deg, så svarer du med "gammeldags" og argumenterer som om vi ikke har peiling. Dette er nok grunnen til at noen reagerte såpass vi man gjorde. Hadde du vært litt med ydmyk i fremtoningen, og lyttet litt mer til andres forslag og meninger, så hadde nok det ikke blitt slike reaksjoner.

 

Forslag er vel og bra, og det er ingen som har sagt noe på din kreativitet heller. Så syntes du tar litt vel mye på vei i denne debatten. Men det er nå min mening da ;)

Link to comment
Share on other sites

Er enig i at vi ikke trenger masse farger og slikt men det er vel ikke så mange som vil ha masse farger og bilder? Bare freshe opp designet litt! Arsenal.no designet er fælt men hva med Liverpool.no og United.no? Langt bedre enn gunners.no og det er ingenting som irriterer meg med de designene!

Link to comment
Share on other sites

Har ikke postet i denne tråden enda, ettersom jeg ikke har hatt tid til å skrive så mye på forumet den siste tiden, og må prioritere hvor jeg skal poste når jeg først får litt tid.

 

Må uansett si jeg liker forslaget ditt svært godt, Donaldinho! Jeg har, i motsetning til andre her inne(?), ingen ekspertise innen dette området, men har drevet med litt "wannabe"-designing på hobby-basis i noen år nå, og sett mye både bra og dårlig. Og hvis man ser helhetlig på dette, så ville dette ha ligget rimelig høyt.

 

Siden du har satt sammen er stilfull og pen, og du får plass til mye forskjellig nedover på siden. I tillegg bevarer du stilen som allerede er på forumet, slik at overgangen ikke ville vært så fryktelig stor om dette skulle blitt utført i praksis, og ikke bare blitt spekulert i. Ikonene du har designet, eller eventuelt fått tak i et eller annet sted passer svært godt inn og ser fine ut. Banneren er ikke så veldig fin, men jeg regner ikke med at du har fokusert og brukt så veldig mye tid på den. Bevel and emboss på Arsenal Norway-logoen slo heller ikke an i mine øyne. :)

 

Uansett, bra jobba, og bra initiativ. Spør du meg så er denne siden du her foreslår en del hakk foran den fremsiden vi har i dag. Du får frem litt mer Arsenal, og fotball, og siden er friskere og det er litt mer bilder og liv, samtidig som det slett ikke blir rotete.

 

Stå på, Donaldinho! Håper styret på Gunners.no, eller i Arsenal Norway (alt etter hvem som styrer dette) kan ta dette opp til vurdering. Selv om det sånn sett ikke har noe å si, så er vi jo rimelig langt nede på lista over norske fansites for engelske fotballag. Og så høy standard vi holder i TGP, som fungerer på en form for dugnad, så tviler jeg på at det ville vært et stort problem å heve standarden på fremsiden på Gunners.no også. Da tenker jeg både på layout, nyheter og artikler.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...