Jump to content

Langsiktighet


Frank

Recommended Posts

Med tanke på hvordan Adebayor og Flamini har slått igjennom for fullt denne sesongen så slo det meg at dette laget bør jo ha muligheten til å kunne spille sammen i en evighet hvis alle blir og ønsker det (jeg har jo tenkt dette før også da). Når man ser på laget per dags dato så ligger vi på toppen av tabellen med en kamp mer spilt enn Man Utd.

 

Når laget allerede ligger helt der oppe, så bør vi jo logisk sett ha en fantastisk fremtid foran oss med tanke på at disse spillerne spiller på seg erfaring og blir eldre for hver dag som går, og for hver kamp som blir spilt.

 

Per dags dato så er dette første 11'rn til Arsenal (nå tenker jeg skadefritt lag).

 

Almunia

Sagna, Toure, Gallas, Clichy

Hleb, Flamini, Fabregas, Rosicky

Adebayor, van Persie

 

Hvis vi da plukker ut de eldste spillerne som vi kanskje ikke kan tenke altfor langsiktig med så står vi ikke igjen med så mange åpne plasser. Jeg plukker også ut Rosicky ettersom han er blandt de eldste samt en del skadet og jeg tror han muligens kanskje ikke vil være førstevalg i veldig lang fremtid.

 

Ergo, vi står da igjen med disse spillerne som jeg mener vi kan se på som førstevalg i lang fremtid fremover:

 

"Keeper"

Sagna, Toure, "Midtstopper", Clichy

Hleb, Flamini, Fabregas, "venstrekant"

Adebayor, van Persie

 

Dette vil si at det egentlig bare er tre spillere som ikke holder mål når man tenker på langsiktigheten.

De spillerne som da står igjen har en gjennomsnittsalder på 23,5 år (hvis jeg regnet riktig). Dette betyr jo at laget har et vanvittig potensial hvis alle fortsetter å utvikle seg i riktig retning og forblir i klubben. Vi vet jo alle fra før av at dette laget har et stort potensial, men jeg ville bare sette det opp og understreke det.

 

Hva mener dere? Kan vi få et Fab 11 i fremtiden? I stedet for den gamle betydningen på Fab 4 som ble brukt på vår forsvarsrekke.

Link to comment
Share on other sites

Har tenkt mye av det samme at vi har en en 11'er og en tropp forøvrig som er meget ung og kan holde ut i mange år til. og den eldste av de du nevner som gamle er vel Gallas og Almunia som blir 31 år i år, dette er jo kremalderen for en keeper og en forsvarer.

 

jeg tror ikke fotballen forandrer seg så mye at vi trenger "nye" typer spillere heller og de vi har fra før har sikkert evnen til å tilpasse seg nye ting hvis det skulle skje. Blir ikke noen revolusjon i fotballen a la Bokløv-stilen i hopp, tror jeg...

 

I tillegg har vi unggutter som er kjøpt inn til klubben for å utvikle dem. Regner ikke med at de er kjøpt inn bare for å spille U18 og reservelagsfotball!

 

 

Fremtiden er lys, ta på solbrillene!

Link to comment
Share on other sites

Utrolig bra lag det der, Martin. Men jeg tror jeg ville valgt Fabianski istedenfor Mannone, har ikke sett så mye av den lange italieneren ennå. Men hvem vet, en ny Buffon? :)

 

Ja. Trust me. Vent til han spiller Liga Cup neste(?) sesong. Muligens vårt største talent, etter min mening.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig bra lag det der, Martin. Men jeg tror jeg ville valgt Fabianski istedenfor Mannone, har ikke sett så mye av den lange italieneren ennå. Men hvem vet, en ny Buffon? :)

 

Ja. Trust me. Vent til han spiller Liga Cup neste(?) sesong. Muligens vårt største talent, etter min mening.

 

Har du sett han i aksjon?

Link to comment
Share on other sites

Veldig spennende blir det og følge, får bare håpe vi har spillere som ønsker å være i klubben etter at dem har blitt verdensstjerner også. Har jo slete med dette så lenge Wenger har vert manager. Viss vi ser på Man U så har dem klart og holde på de beste spillerne gjennom en hel karriere. Tenker da i første omgang på klassespillere som Neville, Scholes, Giggs som har vert der i en mannsalder og vert en viktig brikke til at dem idag har mye sølvtøy.

 

Så første mål for Wenger må nå være og gi Flamini en ny kontrakt, en lang kontrakt. Og slutte og selle unna verdensstjerner.

Link to comment
Share on other sites

At vi har mange fantastiske unge talenter er det ingen tvil om. Utfordringen kan på nytt fort bli at Wenger er så kåt på å frem nye at eldre etablerte spillere som atpåtil i noen tilfeller ikke er ydmyk nok blir solgt for en billig penge. Spillere som Fabregas, Flamini og Clichy bør vi gjøre alt for å beholde i klubben også en god stund etter at de etablerer seg blant verdens beste spillere. Hvis ikke er vi avhengige av mellomsesonger for å utvikle opp nye spillere/ et nytt lag.

 

Fremtiden er lys ja :D Iaf veldig spennende :)

Link to comment
Share on other sites

Utrolig bra lag det der, Martin. Men jeg tror jeg ville valgt Fabianski istedenfor Mannone, har ikke sett så mye av den lange italieneren ennå. Men hvem vet, en ny Buffon? ;)

 

Ja. Trust me. Vent til han spiller Liga Cup neste(?) sesong. Muligens vårt største talent, etter min mening.

 

Har du sett han i aksjon?

 

Har ansvaret for reservelaget til Arsenal for TGP. Det er min plikt å følge ham. ;)

 

EDIT:

Ser at "vårt største talent" kan mistolkes. Vi har selvsagt flere talenter i førstelagstroppen, som Fabregas, Diaby, Bendtner osv, men jeg tenker på talentene på reservelaget og disse lagene, selvsagt.

Link to comment
Share on other sites

Har stor tro på Fabianski jeg også, men det er mye i det Martin sier. Har sett noen glimt av Vito, og har også sett det italienske eksperter har uttalt. Og det er at han har potensiale til å bli like god som Buffon. Etter min mening, er det ingen tvil om at Buffon har vært den beste keeperen i verden de siste 5-6 årene, så det høres jo svært lovende ut

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...