Jump to content

Liverpool vs Juventus


Safe Hands

Recommended Posts

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/cl/article368827.ece

 

 

Ser at Liverpool forbereder en varm velkomst når Juventus kommer på besøk i CL denne uken....

 

Noen som tror det er fare for gjentakelse av tragedien?

 

 

Personlig synes jeg det er gledelig å få en fotball-nyhet fra Europa som ikke omhandler overbetalte slåsskjemper fra Newcastle, korrupsjon i Tyskland, ljug og fanteri fra Brua, drapstruede svensker, rasisme fra Spania, snørrklyser fra Lørenskog eller dopinganklager i Italia, men medmenneskelighet og forsoning i fotballens navn.......

Link to comment
Share on other sites

Det er nok flere juve fans som sikkert kommer til å lage litt bråk, særlig hvis resultatet blir litt feil + sintefolk + alkohol. Går dette bra ?

 

Men for kampen og de uskyldige folkene sin skyld håper jeg dette går bra :P

Link to comment
Share on other sites

Noen gjentakelse er jeg ikke redd for, men det har jo blitt varslet bråk fra enkelte hardbarkede juve-supportere. Tviler på at det blir noe av, og ser frem til at klubbene markerer tragedien på skikkelig måte ikveld.

 

Heysel-tragedien vil alltid stå som en skamplett i fotballhistorien, og det beste man kan gjøre er å huske den, lære av den, og jobbe sammen for å unngå lignende i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Guest Mr. Arsenal

Tror ikke på bråk. Engelske kamparrangører er veldig bra på vakt hold og har veldig god kontroll-inne på stadionene ihvertfall og i umiddelbar nærhet rundt. Men i bortekampen kan det kanskje skje mer.

Link to comment
Share on other sites

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/cl/article368827.ece

 

 

Ser at Liverpool forbereder en varm velkomst når Juventus kommer på besøk i CL denne uken....

 

Noen som tror det er fare for gjentakelse av tragedien?

 

 

Personlig synes jeg det er gledelig å få en fotball-nyhet fra Europa som ikke omhandler overbetalte slåsskjemper fra Newcastle, korrupsjon i Tyskland, ljug og fanteri fra Brua, drapstruede svensker, rasisme fra Spania, snørrklyser fra Lørenskog eller dopinganklager i Italia, men medmenneskelighet og forsoning i fotballens navn.......

5036[/snapback]

To kjedelig fotballag på en trist fotballkveld.......

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hva var det egentlig som skjedde med denne Heysel-tragedien???

Vet at det var no sånn dærre panikk greier og at fans bla klemt ihjel, var det??

1985 var året?? Var ikke født da vettu. født i 92 jeg.

Link to comment
Share on other sites

Det var en av de største fotballtragediene noensinne. 39 mennesker omkom. På tribunene. Mange har skylden. Italienere, Liverpool supportere, belgiske arrangører og ikke minst UEFA. En svart dag i europeisk fotball.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...