Jump to content

Ditt fineste mål


arsenal25

Recommended Posts

Kan ikke skryte på meg så mange mål i 11-erfotball. Som midtbanespiller pleide jeg å stå i returrommet på cornere, og en gang ble corneren lagt ut til meg som sto på 20 meter. Jeg knallet til på hel volley, og fikk det berømmelige drømmetreffet. Bananskru via tverrliggeren (omtrent en meter fra vinkelen) og inn i goalen. Flott følelse! B) Men flaks? JA! Jeg kunne sikkert forsøkt å kopiere dette hundrevis av ganger, med og uten press, uten å lykkes! ;)

 

Du videste verden!!! :) :P

 

Nå skal ikke denne "gamle" mannen skryte på seg allverdens med mål, noen har det da blitt for all del, men det var den gangen fotballen var rund, og vi knapt visste hva PC`er var! ;) Dog hadde vi farge-TV! ;) :xxx:

Nei, da tar jeg heller med podens (mini-Chaz) avgjørende mål i årets Adidas Cup sluttspill (uoffisielt NM for aldersbestemte lag) på Gjøvik nå i september. 2-1 seier over Skeid i semien, han hadde begge to, samt et i finalen mot Grane/ABK hvor vi vant 3-1. Kald som en fisk, den kisen! Helt seriøst; mini-Chaz har vel fått alt det talentet resten av familien har gått glipp av opp gjennom årene. B) Han er sjeldent kald og kynisk foran mål. 2 dager etter finalen møtte vi Nærbø i 16 årsklassen i Rogaland. Poden var småsliten og småskadd etter helgen på Gjøvik, og sto over første omgang. Vi ledet 3-2 til pause. Han kom inn i 2 omgang, og i løpet av de første 18 minuttene hadde han fått et straffe og puttet 4 mål! Vi vant 9-3!

 

Fremtidig Arsenal-spiller, håper jeg? :(

Link to comment
Share on other sites

Vel, talentet er faktisk talt udiskutabelt, og laget er, muligens med unntak av VIF`s 92 årgang, sansynligvis Norge`s beste 15 årslag, men om viljen til å trene SÅ mye, og SÅ konsentrert er til stede vil vel egentlig bare tiden vise. Så lenge han gjør skolearbeidet, og trives med fotballen så synes jeg det er riktig så trivelig, jeg! :)

Link to comment
Share on other sites

Dette her var første 11-er sesongen laget mitt hadde (lillestrøm smg 94 2-lag). jeg er ikke no særlig spiller men putta 1 av de 9 måla vi fikk i serien. da ble jeg spilt gjennom og bare bankan opp ett eller annet sted. det fikk jeg ikke med meg. fordi jeg glei i det jeg skjøt, så jeg fikk bare med meg at den gikk i mål. Andre målet mitt som var i en cup var ganske så flaks. Jeg ble putta opp på spiss og jaga etter ball omtrent hele kampen. når det var ca 15 min igjenn tuppa jeg en ball keeper'n mista mellom beina på'n. Laget mitt ente på 6 plass av 8 i den cuppen. der hvor vi vant for første og siste kamp noen sinne.. 1-0... ufortjent. vi landa på bånn av serien med 0 poeng. trist.. men det skal sies at det var jævla artig!! :huh:

 

Hehe har vel hatt et slik mål jeg også, vi tapte vel 9-1 eller noe, de hadde korner balle ble stussa til meg som lå ute med 16 metern. Jeg tok med meg balle og løp over hele banen for be kiper og skorte trøste målet, alle de andre på det andre laget klappa for de jeg var så utrolig rask ;)

 

Ellers har jeg mange fine mål har jo spilt fra jeg var 6 år og driver på enda og er 32 nå B)

Link to comment
Share on other sites

Så så så Chaz. Vi skal snakke om DITT beste mål og DITT talent, og ikke oldebarnet ditt sitt.

 

Seriøst Moen, ikke gå over streken. Ok?

 

Men for å spore tilbake til topic, hør med Tor om tunnellene mine. Den typen har ikke blitt sett på Hinna på flere ti-år!

Link to comment
Share on other sites

Så så så Chaz. Vi skal snakke om DITT beste mål og DITT talent, og ikke oldebarnet ditt sitt.

 

Seriøst Moen, ikke gå over streken. Ok?

 

Men for å spore tilbake til topic, hør med Tor om tunnellene mine. Den typen har ikke blitt sett på Hinna på flere ti-år!

 

Følte chaz seg krenka no eller :huh:

 

*slenge bensin på bålet*

 

Var det på den tida tottenham vant serien sist og du var ung dei tunnelane blei utført? ;)

Link to comment
Share on other sites

Mitt fineste mål må vel være når jeg var 5 år. Det var corner og jeg var redd ballen.

Jeg så ballen gå mot meg og lukket øynene og tok opp foten bak ryggen.

Jeg kjente ballen traff helen bak ryggen min. Så hørte jeg at lagkameratene mine jublet :huh:

Jeg så opp å så at ballen lå i mål. Jeg så dermed ikke målet, men kan tenkes at ballen traff helen og dalte over meg og keeperen og i mål ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er keeper så jeg skriver om min fineste redning. Vi spilte sluttspillkamp i kretsmesterskapet for G16 da de fikk en kontring mot oss på overtid på stillingen 2-3. Jeg var alene mot en spiller da jeg løp ut og reddet en mot en først en gang, to gang og en tredje gang da fikk jeg kravlet til meg ballen :huh:

Link to comment
Share on other sites

 

Følte chaz seg krenka no eller <_<

 

*slenge bensin på bålet*

 

Var det på den tida tottenham vant serien sist og du var ung dei tunnelane blei utført? ;)

 

Det får liksom være grenser fra en liten jypling.

 

Perfeksjoneringen av tunnelene begynte i årene etter at England vant VM. Altså allerede den gang lenge etter at spudz sist vant serien! Den gangen menn var menn, og en halvliter kostet 7-8 kroner!!! Litt etter flower power perioden for de som har peiling på når det var! :P

Link to comment
Share on other sites

Litt merkelig diskusjon, men samma for meg! <_<

 

Fineste mål

Resultat - 15-2 seier

Bane - Gress 11'er

 

Forklaring:

Får ballen på midten av motstander keeper. Dribler av to mann. Kommer aleine med keeper, setter den met utsiden forbi keeper og stang inn.

 

Herlig! ;)

 

PS; Har scoret to mål som keeper på en cup. (Da setter du sammen et lag) og spiller mot andre lag. Vi spilte mot noen 11 åringer. Det første var på langskudd, og det andre da kom jeg aleine med den andre keeperen og satt den i mål! :P

Link to comment
Share on other sites

Vi spilte mot en av våre bittre fiender Lørenskog. 1-1 og på overtid for jeg perfekt inlegg fra venstre, demper på kassa, og bang i krysset :P Utrolig følelse..

 

Også en litt komisk en: Spillte mot Skjetten også snur jeg ryggen til, også skal keeper kaste ut så kaster han rett i bakhodet mitt, og vi scorer :huh:

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Nå vet jeg ikke hva som er mitt aller fineste mål, men jeg hadde jo et veldig fint mål i helgen og ikke minst viktig. Vi spilte en turnering her i Alta, og vi slet med å få puttet ballen i mål til tross for at vi rundspilte motstanderen. Jeg som er defensiv midtbane og ballfordeler mottok ballen på ca 30 meter, la den til rette og dundret til med strak vrist rett i lengste kryss.. Var ganske fornøyd med den ja, og det målet tok oss videre til semifinalen :-|

Link to comment
Share on other sites

Mitt fineste mål var for ett par sesonger siden da vi spilte 7er. Var nede å hentet ballen ved vår egen dødlinje. Så løp jeg oppover høyresiden dro av en mann med en skuddfinte, og skjøt med venstre i krysset. Og den var innom tverrligger og stang på vei inn også :)

 

Må si det var litt flaks, og så spilte vi ikke mot det beste laget heller. Men er ganske fornøyd med det :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...