Jump to content

Premier League 2007/2008


hermz

Recommended Posts

Hentet fra et annet forum som visstnok skal være hentet fra et liverpool-forum igjen. Litt morsom.

 

Skolestart i Premier League

 

NEWCASTLE er den litt stakkarslige gutten med den løsaktige mora. Han har måttet forholde seg til mange forskjellige stefedre de siste årene, men alt ender i kaos for Newcastle uansett. Mens de andre i skolegården sloss mot folk fra de andre klassene, sloss Newcastle mot sine egne klassekamerater. Av og til oppnår Newcastle gode karakterer på skolen og er offensiv og rekker opp hånda, men så tabber han seg ut hjemover, og sovner på bussen.

 

CHELSEA er dattera til den nyrike IT-gründeren i bygda. Hvis hun er i problemer, kommer den rause faren inn med enorme beløp for å bestikke rektoren. I fjor punget faren ut over halvannen million for at Chelsea skulle få utsette norsktentamen med tre dager. Chelsea får bare seksere, men blir mislikt av de andre i klassen fordi hun er så kunstig vellykket og er generellt bitchete.

 

Oppe i åsen bor MANCHESTER UNITED i et hus med haugevis av diplomer og pokaler. Han har vunnet Abel-testen i matematikk, har tyve 6'ere i karakterboka, og er kretsmester i mange forskjellige idretter. På årets første skoledag klarte han å pådra seg en lett hjernerystelse etter uforsiktig omgang med et klatrestativ på skolen, og han vil derfor ikke være på topp karrieremessig de første månedene. Derfor er han sur, og når de andre viser han toppkarakterene sine, svarer Manchester United med at "Det gjelds ikke, jeg er ikke med enda".

 

Litt lenger nede holder MANCHESTER CITY til. De går på bussen på samme holdeplass. United har alltid herjet med City, og han begynner å bli mektig lei buksevann, snøballer i bakhodet, sokker i dass og ranseler fulle av såpe. I år har City søkt spesialhjelp i en del fag, for å revansjere seg den faglige veien. Han har oppsøkt en svensk spesialpedagog i realfag, og har allerede opplevd oppgang.

 

ARSENAL er gutten med den gebrokkene uttalen som foreløpig bor på bygdas asylmottak. Da Arsenal hadde bursdag og inviterte alle i klassen hjem, ble det kun serverte utenlandsk mat og spilt utenlandsk musikk. Stol-leken, full storm og gjemsel var byttet ut med en ivoriansk variant av "Stiv heks". Arsenal er uforskammet flink, og gjør alle de riktige tingene i de fleste fagene, unntatt norsk, for det språket kan han ikke. Faren hans var 60 år da Arsenal ble født, og er en sur og bitter professor med noen rare briller.

 

TOTTENHAM er den pene jenta med den ufine reguleringen. Hun har alltid fått 4'ere på skolen, og jobber livet av seg for å komme opp i toppsjiktet. Av uforklarlige årsaker går det aldri. I fjor spesialbestilte hun en bulgarsk linjal som var svinedyr, men disse små grepene gjør at Tottenham sakte men sikkert nærmer seg enda bedre karakterer.

 

BOLTON er den useriøse kødden som bare snylter på de andre. Han kjøper aldri bøker og annet skolemateriale, men låner av de andre eller får brukte ting fra ulike hold. Bolton var nære toppkarakterer i fjor, men det ble bare midt på treet, fordi Bolton ikke ville betale 290 kroner får å være med på en studietur til Stortinget. Helgene tilbringer Bolton i nabobygda, på besøk til sine gode venn Bosman. Han spytter når han snakker, og lukter svette.

 

LIVERPOOL er den godt likte og sympatiske, men litt sløve fyren i klassen som alltid har ambisjoner om å gjøre det bedre på skolen, men som ofte glir bort i fra dette noen uker etter skolestart fordi han innser at han ikke har bra nok studieteknikk og utstyr. Liverpool vet godt at han kan. På barneskolen var han den beste. I år tar han spansk, og tror at dette skal løse hans problemer med dårlig score i valgfag.

 

SUNDERLAND er den pussige og litt undermålse gutten med den lite pedagogiske faren. Sunderland er ikke flink nok til å klare seg på skolen, og får bank hjemme. Faren henviser hele tiden til Manchester United, "se hvordan han får det til". Sunderland vet at han aldri vil klare tilsvarende, men gjør sitt beste likevel.

 

ASTON VILLA blir kjørt til skolen hver dag, av mora hans i en gammel Mercedes. Faren er sjef i historielaget, og det viktigste temaet over middagen hjemme hos familien er hvordan det var i gamle dager. Aston Villa har alltid prim og gammelost på brødskiva, og må være med på dugnader på kirkegården rett som det er. Alle klærne hans er laget av jute og vadmel. I lomma har Aston Villa Kongen av Danmark og Kamferdrops. Yndlingsprogrammet hans er "Der ingjen skulle tru at noko kunne bu".

 

EVERTON er den litt ynkelige nabojenta til Liverpool. Liverpool sverger til Cola, men Everton synes Hakon Classic er greit nok. Hun tar alltid til takke med en 3'er selv om Liverpool oppnår 6. Ting som Synnøve Finden, LG og First Price er like bra som TINE, Sony Ericsson og Gilde, mener Everton. Solgte superkalkulatoren sin til Manchester United for tre år siden. Har slitt siden.

 

Kult! :D

Dette er jo også helt sant.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Registrerte en dramatisk forandring i odds på vinneren av PL siden sesongstart. Slik ser det ut nå:

 

Manchester United 2.60

Arsenal 3.05

Chelsea 5.50

Liverpool 6.00

 

Før sesongstart lå Arsenal nederst av disse 4 med en odds på 10, om jeg ikke husker feil. Ganske utrolig hvordan det er har forandret seg.

 

Talla er for øvrig henta fra NordicBet.

Link to comment
Share on other sites

Registrerte en dramatisk forandring i odds på vinneren av PL siden sesongstart. Slik ser det ut nå:

 

Manchester United 2.60

Arsenal 3.05

Chelsea 5.50

Liverpool 6.00

 

Før sesongstart lå Arsenal nederst av disse 4 med en odds på 10, om jeg ikke husker feil. Ganske utrolig hvordan det er har forandret seg.

 

Talla er for øvrig henta fra NordicBet.

 

Jeg var på Unibet, der var oddsene nesten helt like:

Manchester United 2.40

Arsenal 3.00

Chelsea 6.00

Liverpool 6.00

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

HELGENS KAMPER I PREMIER LEAGUE:

 

Lørdag:

Manchester City - Arsenal

City of Manchester Stadium

Mitt tips: 0-1 A: Fabregas

Kampstart: 13:45 norsk tid

 

Tottenham - Manchester United

White Hart Lane

Mitt tips: 1-2 T: Lennon, MU: Rooney, Giggs

Kampstart: 16:00 norsk tid

 

Birmingham City - Derby County

St. Andrews Ground

Mitt tips: 2-0 B: McFadden 2

Kampstart: 16:00 norsk tid

 

Blackburn Rovers - Everton

Ewood Park

Mitt tips: 1-1 B: Emerton, E: Arteta

Kampstart: 16:00 norsk tid

 

Reading - Bolton

Madejski Stadium

Mitt tips: 0-1 B: Diouf

Kampstart: 16:00 norsk tid

 

 

Portsmouth - Chelsea

Fratton Park

Mitt tips: 0-3 C: Anelka 2, Wright-Phillips

Kampstart: 16:00 norsk tid

 

Wigan - West Ham Utd

JJB Stadium

Mitt tips: 0-0

Kampstart: 16:00 norsk tid

 

Liverpool - Sunderland

Anfield Road

Mitt tips: 4-0 L: Torres, Gerrard 2, Alonso

Kampstart: 18:15 norsk tid

 

Søndag:

Newcastle United - Middlesbrough

St. James Park

Mitt tips: 1-0 N: Owen

Kampstart: 14:30 norsk tid

 

Fulham - Aston Villa

Craven Cottage

Mitt tips: 1-0 F: Hangeland

Kampstart: 17:00 norsk tid

Link to comment
Share on other sites

HELGENS RESULTATER I PREMIER LEAGUE:

 

Lørdag:

Manchester City - Arsenal 1 - 3

City of Manchester Stadium, Tilskuere: 46 426

Målscorere: MC: Fernandes - A: Adebayor 2, Eduardo

Banens beste: Emmanuel Adebayor

 

Tottenham - Manchester United 1 - 1

White Hart Lane, Tilskuere: 36 075

Målscorere: T: Berbatov - MU: Tevez

Banens beste: Alan Hutton

 

Birmingham City - Derby County 1 - 1

St. Andrews Ground, Tilskuere: 25 924

Målscorere: B: Larsson - D: Villa

Banens beste: Mauro Zarate

 

Blackburn Rovers - Everton 0 - 0

Ewood Park, Tilskuere: 27 946

Målscorere: ingen

Banens beste: David Bentley

 

Reading - Bolton 0 - 2

Madejski Stadium, Tilskuere: 21 893

Målscorere: B: Nolan, Helguson

Banens beste: Gretar Steinsson

 

 

Portsmouth - Chelsea 1 - 1

Fratton Park, Tilskuere: 20 448

Målscorere: P: Defoe - C: Anelka

Banens beste: Lassana Diarra

 

Wigan - West Ham Utd 1 - 0

JJB Stadium, Tilskuere: 20 525

Målscorere: W: Kilbane

Banens beste: Anton Ferdinand

 

Liverpool - Sunderland 3 - 0

Anfield Road, Tilskuere:

Målscorere: L: Crouch, Torres, Gerrard (str.)

Banens beste:

 

POSTEN OPPDATERES!!

Link to comment
Share on other sites

Der putta Diarra for Pompey. Unner gutten å gjøre det bra, men det er samtidig leit å se hva han får til. Jeg visste alltid at han kom til å bli god, men han sleit med det raske pasningsspillet vårt.

 

Det er nærmest enn tragedie at han reiste. Måten han regjerte i kampen mot Chelsea og deres verdensstjerner i sin debut(?) var helt konge å se på. Han var nærmest ene og alene grunnen til at Pompey klarte poeng i den kampen, mens det runget "Diarra, Diarra, Diarra" fra tribunene.

 

Vemodig, men jeg unner ham det veldig! Det hadde vært herlig å ha han som en backup, og etter hvert førstevalg når sesongen tilspisser seg, for det er han god nok til.

 

Den nye Makelele har danket den orginale Makelele ut av landslaget. Rimelig imponerende.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Herregud for en latterlig artikkel.. Spådommen er jo helt på jordet, men så kan man ikke klandre de såmye for det for det er ikke mange som klarer å tippe en tabell helt rett før sesongen.. Men det sykeste var de latterlige vurderingene de har lagt ut der :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...