Jump to content

PSG og Wengers krav


Bergkamp88

Recommended Posts

Vi vant idag 2-1 over PSG i Emirates Cup, og står med 5 poeng (3 for seier og 2 for antall mål)

Målscorere var Flamini og Bendtner.

 

Jeg så kampen på Arsenal TV Online og må bare ærlig innrømme at jeg faktisk ble nokså skuffa.

Selvfølgelig skal man ikke forvente for mye i pre-season, men prestasjonen idag, synes jeg, var overaskende dårlig. Det er vår cup, vår hjemmebane og vi stilte med mange av dem vi kommer til å se mye av i PL kommende sesong. Dette var laget :

 

Almunia - Sagna, Toure, Senderos, Clichy - Flamini,Denilson,Cesc,Diaby - RVP,Bendtner

 

Som dere kan se et ungt(når har vi ikke det? :unsure: ), men sterkt mannskap. Det er bare 2 uker til seriestart og jeg venta at vi skulle trøkke på og skape en del bryderi for PSG. Men, i første omgang var det faktisk PSG som kjørte mye av showet og Almunia, som forøvrig var god idag, måtte ordne opp flere ganger. 1-0 til pause var flatterende.

 

En svak-og fylt til randen med frustrasjon-van Persie ble byttet ut i pausen. Ut gikk også Sagna,Toure,Cesc,Flamini. Inn kom Gallas, Eboue, Hleb og Traore. Utover i 2 omgang fikk vi bedre kontroll, men slapp dem likevel farlig til ved et par anledninger. Det som vakte mest oppsikt var hvor dårlig tempo det var i spillet vårt, hvor få sjanser vi skapte og alle brudd og feilpasningene. Den flyten vi er kjent for var rett og slett borte i denne kampen. Men denne kampen er jo igrunn ikke viktig. Jeg er sikker på at tenninga vil være en annen mot Fulham. Det er det jeg nå skriver som bekymrer meg.

 

"Anything else than fighting for the title is unacceptable"

"We might not replace Ljungberg"

 

Dette har Wenger sagt de siste dagene. Hvis vi klarer å være med helt der framme i mars,april, som Wenger krever, uten forsterkninger, vil det for godt til å være sant. Har vi snart kantspillere igjen?? Hleb og Rosicky vil selvsagt være i startoppstillinga og det er bra. Men husk dette; i løpet av en sesong vi vi spille mest sannsylig spille no sånt som 60 kamper. Rosicky får jo hamstring-skade støtt og Hleb og rosicky kan jo uansett ikke spille alt. Utenom dem har vi 18 år gamle Theo med ca 10 PL-kamper på samvittigheten. Idag spilte Flamini høyre og Diaby venstre og begge viste ganske tydelig at de trives desidert best sentralt. Flamini har jeg aldri vært en tilhenger av og håpte han skulle dra. Diaby er god, men ingen kantspiller. Denilson er ingen kantspiller... Song er ingen kantspiller...

 

Selvfølgelig kan vi plassere dem der enkelte kamper, men det som jeg frykter og tror blir tilfellet hvis vi ikke kjøper, er at vi ved alt for mange anledninger ser Flamini, Denilson, Diaby spille i feil posisjon(er). RVP kunne jeg gjerne sett på venstre kant, men dette skjer nok neppe.

 

Wenger sier altså at om vi ikke klarer å være med i teten helt fram til mars-april-helst mai, så er det uakseptabelt. Jeg spør hvordan i huleste skal vi klare det uten forsterkninger? I januar drar i tillegg Ade, Kolo og Manu til afrikamesterskapet, tre spillere jeg har i min første-line-up. I vintermånedene ifjor hadde vi nesten til enhver tid 8-10 spillere på skadelista. Det samme kan skje i år. Hva da Wenger?

 

Jens-Eboue,Gallas,Toure,Clichy-Hleb,Cesc,Gilberto,Rosicky-RVP,Ade(Dudu). Med denne oppstillinga fra start i hver eneste kamp tror jeg vi kunne vært med å kjempe om tittelen. Dette er et fryktelig bra lag. Men som vi alle vet vil vi ikke kunne spille med dette laget hver gang. Poenget mitt er da at vi har altfor tynn og urutinert stall til oå ta av til å kjempe helt der oppe. Sammenlikn stallen vår med United,Chelsea og Liverpool... De får bredere og bredere stall, vi får tynnere og tynnere.

 

Det jeg lurer på er om Wenger vil forlenge kontrakten hvis vi ikke klarer å være med i teten i sluttmånedene, noe han sier er uakseptabelt...

 

Dette kan se ut som et nokså negativt innlegg, men det er det ikke. Jeg gleder meg vanvittig til ny sesong, men sånn som status er nå, ser jeg ikke for meg at vi i midten av mai er seriemestre. Wenger setter høye krav til seg selv og jeg er bare bekymra for at vår eminente manager skal kaste inn håndkle etter neste sesong hvis vi ikke klarer hans "krav". La oss nå inderlighåpe jeg tar så feil som det går ann og at The Boss signerer for mange år til !

Link to comment
Share on other sites

En liten ting Bergkamp88...en god venn av meg har vært assistent trener under både Drillo og Tom Nordli. En gang vi diskuterte noe fotball under en kamp, kom han med følgende utsagn: "Både Drillo og Norli hadde samme ting å si til pre-season kamper, nemlig at dersom alt stemmer, hva skal man da gjøre? Begge foretrakk faktisk å se at ting ikke stemte. Hvorfor, spør du kanskje? Vel enkelt og greit fordi dersom noe ikke stemmer før sesongen så har man mulighet til å rette opp i det...i motsat tilfelle, stemmer alt...og man går på tryne ved sesongstart...hva har man da gjort galt?! Alt stemte jo før sesongen?

 

Vel bare et lite innspill der. Jeg syns kampen i dag slettes ikke var så verst, se på de to målene. Ved det første går alt veldig fort (slik vi kjenner Arsenal), mens ved det andre viser vi noe nytt...mål på dødball! Jeg tror og håper at denne cupen kan rette opp i det du savner, og jeh tror på en fantastisk sesong! :-)

Link to comment
Share on other sites

En liten ting Bergkamp88...en god venn av meg har vært assistent trener under både Drillo og Tom Nordli. En gang vi diskuterte noe fotball under en kamp, kom han med følgende utsagn: "Både Drillo og Norli hadde samme ting å si til pre-season kamper, nemlig at dersom alt stemmer, hva skal man da gjøre? Begge foretrakk faktisk å se at ting ikke stemte. Hvorfor, spør du kanskje? Vel enkelt og greit fordi dersom noe ikke stemmer før sesongen så har man mulighet til å rette opp i det...i motsat tilfelle, stemmer alt...og man går på tryne ved sesongstart...hva har man da gjort galt?! Alt stemte jo før sesongen?

 

Vel bare et lite innspill der. Jeg syns kampen i dag slettes ikke var så verst, se på de to målene. Ved det første går alt veldig fort (slik vi kjenner Arsenal), mens ved det andre viser vi noe nytt...mål på dødball! Jeg tror og håper at denne cupen kan rette opp i det du savner, og jeh tror på en fantastisk sesong! :-)

Jeg er veldig enig i det du sier. Før cornermålet til vår lovende danske, var det også fint spill. Jeg kan være enig i at første omgang kunne vært mye bedre, men i andre omgang viste vi litt mer PL form. Dette var den første pre-season kampen jeg har sett, men ut ifra rapportene jeg har fått fra de andre kampene + mine inntrykk fra dagens kamp virker det som at vi alle fall har noen i god form. Spillere jeg tenker på er f.eks. Diaby og Clichy. Presisjonen og tempoet vil nok komme mer etter hvert. Neste kamp mot Inter blir den første store kampen vår denne sesongen - ikke det at den teller noe. Likevel vil kampen si mye om hva vi kan forvente mot større lag kommende sesong. Men husk, i pre season er spillet viktigere enn resultatene!

Link to comment
Share on other sites

En liten ting Bergkamp88...en god venn av meg har vært assistent trener under både Drillo og Tom Nordli. En gang vi diskuterte noe fotball under en kamp, kom han med følgende utsagn: "Både Drillo og Norli hadde samme ting å si til pre-season kamper, nemlig at dersom alt stemmer, hva skal man da gjøre? Begge foretrakk faktisk å se at ting ikke stemte. Hvorfor, spør du kanskje? Vel enkelt og greit fordi dersom noe ikke stemmer før sesongen så har man mulighet til å rette opp i det...i motsat tilfelle, stemmer alt...og man går på tryne ved sesongstart...hva har man da gjort galt?! Alt stemte jo før sesongen?

 

Vel bare et lite innspill der. Jeg syns kampen i dag slettes ikke var så verst, se på de to målene. Ved det første går alt veldig fort (slik vi kjenner Arsenal), mens ved det andre viser vi noe nytt...mål på dødball! Jeg tror og håper at denne cupen kan rette opp i det du savner, og jeh tror på en fantastisk sesong! :-)

 

 

Ja det er jo sant det de sier. Er nok rett og slett bare det at jeg ikke er vant til å se arsenal i treningskamper. Er ganske uvant å se slik vi spiller idag,for jeg synes dette ikke var mye å skryte av, men er jo bare normalt i pre-season. Cupen kan ikke rette opp i det jeg savner, fordi jeg savner nye spillere :)

MÅ bare understreke at jeg ikke er en av dem som ønsker chelsea-tilstander og at vi bare skal kjøpe klassespiller på klassespiller, men jeg er overbevist om at vi er nødt til å få inn 2-3 solide spillere, skal vi være med helt der oppe fremover. En ving må hentes

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig enig i det du sier. Før cornermålet til vår lovende danske, var det også fint spill. Jeg kan være enig i at første omgang kunne vært mye bedre, men i andre omgang viste vi litt mer PL form. Dette var den første pre-season kampen jeg har sett, men ut ifra rapportene jeg har fått fra de andre kampene + mine inntrykk fra dagens kamp virker det som at vi alle fall har noen i god form. Spillere jeg tenker på er f.eks. Diaby og Clichy. Presisjonen og tempoet vil nok komme mer etter hvert. Neste kamp mot Inter blir den første store kampen vår denne sesongen - ikke det at den teller noe. Likevel vil kampen si mye om hva vi kan forvente mot større lag kommende sesong. Men husk, i pre season er spillet viktigere enn resultatene!

 

Må føye til noe om bendtner. Han er en lovende spiller som du sier, men jeg er overraska over at Wenger har henta han opp til a-stallen i år. En veldig a-typisk wenger-spiller. Han er en stor og sterk target-spiller og jeg fulgte litt med på løpa hans i boks idag og de var gode. Men arsenal legger jo så og si aldri inn fra kant hvor han ville få brukt sin spisskompetanse til fulle. Wenger pleier å hente tekninsk briljante spillere med store individuelle ferdigheter. Hvorfor? Fordi det kreves av spillet vårt. Vi spiller hurtig og smalt. Derfor ble jeg veldig overraska når jeg hørte han skulle være med i a-stallen. Han virker ikke så komfortabel med ballen og mange av pasningene og løsningene han hadde idag var svake. van Persie var tydelig oppgitt så det ut som for meg. Hadde vi derimot hatt mange innlegg fra kant ville han vært gull verdt. Får vell bare vente å se... :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...