Jump to content

arsenals start 11-er


rågge

Recommended Posts

Lehmann/Fabianski

Eboue/Hoyte - Toure/Djourou - Gallas/Senderos - Clichy/Traore

Gilberto/Diaby

Fabregas/Denilson - Rosicky/Hleb

Van Persie/Walcott

Bendtner/Aliadiere - Adebayor

 

Som dere alle kan se, så har vi et ganske så godt lag på papiret, og ennå veldig mye bra i backup. Og dette er uten kjøp, og med en litt spesiell formasjon [som jeg dog tror ville passet oss ypperlig].

 

Den eneste plassen det ikke er spesiellt bra backup på her, er den venstre spiss plassen. Men det vil neppe være et stort problem ettersom Wenger ganske sikkert bare kjører en vanlig 4-4-2 formasjon, hvilket gjør at RvP og Adè danner spissparet, mens Fabregas og Rosicky glir ned på midtbanen, og Hleb kommer inn og spiller ving. Backupen for Hleb i denne situasjonen burde da være for eksempel Flamini.

 

Så plutselig har vi ikke et så stort problem med stallen allikevel, om vi ikke får en forbanna skadeepedemi igjen da..

 

EDIT:

Nå ser jeg plutselig at jeg har glemt selveste Freddie! Men uansett om han skal være med, klarer jeg det ikke helt til å få det til å gå opp... Men hva med å sette ham til backup for Van Persie bak der, og putte Walcott som backup for Bendtner, og Ali for Adebayor.. Det kunne sett bra ut.

 

Så dermed har vi backup på alle plassene allikevel!!

Link to comment
Share on other sites

Lehmann/Fabianski

Eboue/Hoyte - Toure/Djourou - Gallas/Senderos - Clichy/Traore

Gilberto/Diaby

Fabregas/Denilson - Rosicky/Hleb

Van Persie/Walcott

Bendtner/Aliadiere - Adebayor

 

Som dere alle kan se, så har vi et ganske så godt lag på papiret, og ennå veldig mye bra i backup. Og dette er uten kjøp, og med en litt spesiell formasjon [som jeg dog tror ville passet oss ypperlig].

 

Den eneste plassen det ikke er spesiellt bra backup på her, er den venstre spiss plassen. Men det vil neppe være et stort problem ettersom Wenger ganske sikkert bare kjører en vanlig 4-4-2 formasjon, hvilket gjør at RvP og Adè danner spissparet, mens Fabregas og Rosicky glir ned på midtbanen, og Hleb kommer inn og spiller ving. Backupen for Hleb i denne situasjonen burde da være for eksempel Flamini.

 

Så plutselig har vi ikke et så stort problem med stallen allikevel, om vi ikke får en forbanna skadeepedemi igjen da..

 

 

Ali må bort som backup da. Er solgt til Boro. Antageligvis Flamini også som med stor sannsynlighet blir solgt.

 

Laget er greit det, men syns det mangler et par av absolutt toppklasse der.

Link to comment
Share on other sites

Lehmann/Fabianski

Eboue/Hoyte - Toure/Djourou - Gallas/Senderos - Clichy/Traore

Gilberto/Diaby

Fabregas/Denilson - Rosicky/Hleb

Van Persie/Walcott

Bendtner/Aliadiere - Adebayor

 

Som dere alle kan se, så har vi et ganske så godt lag på papiret, og ennå veldig mye bra i backup. Og dette er uten kjøp, og med en litt spesiell formasjon [som jeg dog tror ville passet oss ypperlig].

 

Den eneste plassen det ikke er spesiellt bra backup på her, er den venstre spiss plassen. Men det vil neppe være et stort problem ettersom Wenger ganske sikkert bare kjører en vanlig 4-4-2 formasjon, hvilket gjør at RvP og Adè danner spissparet, mens Fabregas og Rosicky glir ned på midtbanen, og Hleb kommer inn og spiller ving. Backupen for Hleb i denne situasjonen burde da være for eksempel Flamini.

 

Så plutselig har vi ikke et så stort problem med stallen allikevel, om vi ikke får en forbanna skadeepedemi igjen da..

 

 

Ali må bort som backup da. Er solgt til Boro. Antageligvis Flamini også som med stor sannsynlighet blir solgt.

 

Laget er greit det, men syns det mangler et par av absolutt toppklasse der.

 

Ja, jeg var klar over at Flamini sannsynligvis var på vei ut, men jeg ville fylle opp.

 

At Ali har reist hadde jeg rent glemt.. det beklager jeg.

 

Og jeg er forsåvidt enig i at det mangler det endelige touchet av suksess.

Men om Rockin' Robin blir den suksessen jeg ønsker han blir neste sesong så tror jeg problemet er løst. Pluss at Adè bygger opp selvtillit og finner ut hvor målet står, og at Bendtner finner seg fort til rette, vil det være nok [ihvertfall på spissplass]

 

Men hvis vi også tar midtbanen.. Gilberto, Fabregas og Rosicky. Tre spillere som er i ypperste verdensklasse, og backup i Denilson, Diaby og Hleb, samt Fran Merida og Carlos Vela som kommer fremadstormende[?]. Dermed ser det absolutt ikke så verst ut.

 

Og forsvaret bør være pottetett med Toure og Gallas, to spillere som jeg setter blandt de beste midtstopperne i verden, og om de finner tonen, vil de bli et fryktet stopperpar.

Og backene Eboue og Clichy er blandt de beste i sin posisjon i verden også, tør jeg å påstå. Og med Traore som har et ekstremt stort potensiale på venstrebacken som backup, og Hoyte, som overrasket de fleste Arsenalfans med noe jeg nesten vil kalle storspill [kanskje å dra det litt langt] i deler av forrige sesong, og i bakhånd enda lengre bak har vi vel Kerrea Gilbert [med forbehold om at han kanskje er solgt uten at jeg husker det] som backup for Hoyte igjen.

 

Og vi har Lehmann og Fabianski i mål, en jeg gleder meg veldig til å se mer av enn en ussel YouTube film, og en av de mest rutinerte keeprene i verden.

 

Dermed synes jeg ikke det ser så verst ut allikevel. Og hvis Wenger føler litt press for å kjøpe i og med at han solgte vår største spiller, kan det også komme noen kjøp i verdensklasse. Vi kan ihvertfall håpe.

Link to comment
Share on other sites

Lehmann

 

Eboue - Toure - Djourou - Clichy

 

Gilberto - Diaby

 

Van Persie - Cesc - Rosicky

 

Tevez

 

Dette laget her synes jeg så veldig bra ut, så henger meg på denne.

Spørsmålet er Gallas eller Djourou. Hvis Gallas slutter og syter og presterer bedre enn han gjorde sist sesong (delvis skadet) så vil jeg nok ha Gallas.

Greit og ha 5 på midtbanen for å bruke midtbanespillerene våres. Vi har mye mer midtbanespillere enn spisser så..

Benken ville vel sett noe sånt ut:

Fabianski, Senderos, Denilson, Hleb og Adebayor

Link to comment
Share on other sites

1. Reyes på høyrekant???

2. Torres blir ikke Arsenalspiller. Og jeg griner ikke forde. Det er ingen garanti for at han tilpasser seg Premier League, og han har vel ikke hatt noen særlig stor sesong i Primera heller. Tror de fleste går etter navn her. Det samme da det gjelder Ribery. Tenk om Torres hadde kommi og blitt like elendig som Baptista? Hva hadde man sagt da?

3. Adebayor beviste forrige sesong at han er en god spiss. Uten skader og med fast spill, skal man ikke se bort ifra at han kan havne på oppimot 20 mål.

4. Jeg er så jævli lei slaktinga av egne spillere. Det er liksom ALDRI noe positivt å si om Hleb, Senderos og Flamini (Som nå drar pga lite spilletid). Ikke engang da de gjør noe positivt.

 

1. Ser ikke helt forskjellen på å ha Reyes på høyre enn å ha vanPersie på høyre, som du satt opp. RvP har jo helt klart en force med farten sin, noe som egentlig sier at han burde passet bedre på venstre, denne forcen her ikke Reyes.

2. Hvor ble det av "Transfervinduet er ikke åpnet"-holdningen? Dessuten så er vel ikke kvalitetene Torres viste i VM blitt i Tyskland vel? Beskyldningene rundt Torres gikk voldsomt ifjor, jeg må si jeg hadde ønsket et kjøp av han FØR det mesterskapet. Mulig Torres har fått en liten reaksjon på at det ikke ble noen storklubb på han. Hvem vil du ha inn ved siden av vanPersie da? Hvis han ikke har et navn så er det jo slettes ikke sikkert han forsterker NESTE SESONG i det hele tatt. Og det må være målet, for årene etterpå er vel dekket.

3. Uten skader ja, skal vi satse alt på det? Hadde vel tre-fire spisser skadet flere ganger i fjor så da blir det jo fint på topp med??????og???????. Nei, en god spiller på benken er faktisk ikke noe problem, kanskje for spilleren til en viss grad, men ikke for Arsenal. Jeg kunne og havnet på 20goaller, enhver spiss som spiller i Arsenal kan score det når vi skaper så sinnsykt mye sjanser som vi gjør. Selvfølgelig kan en med et snitt på la meg 3 sjanser pr kamp(Target man) på 60kamper score på en av ni av disse.

4. Arsenal har de 25beste spillerne i verden. Det er veldig rart at de da ikke engang tar medalje i ligaen sin. Nei, du må tåle at folk ikke roser spillerne du liker opp i skyene. Vi er på et forum og forskjeller i meninger er vel egentlig grunnen til at vi er her på en måte.

Flamini gravde vel egentlig sin egen grav som Arsenal-spiller når han nektet å spille fast på venstrebacken fremfor å være 5-6-7 valg sentralt på midten. Wenger hadde Flamini som 1valg på venstrebacken i starten i fjor men Flamini ville heller se kampene fra siden, fair enough, men da er han ikke god nok for å spille noe særlig i Arsenal. Vi har allerede en utpå midten som er bedre uten enn med ball og det er mer enn nok.

Hleb er den hvite Ronaldinho på sitt beste, men også på sitt dårligste(les: VM). Han lider og av at han ikke trives til Høyre. Vi har egentlig tre fantastiske offensive midtbanespillere. Begge de to som ikke får spille i sin beste posisjon lider av dette, dessverre er Hleb offer for dette. Jeg så han blant annet for Hviterussland, da spilte han der inne, han var drivende og skapende god. Jeg sier ikke at vi skal selge Hleb, jeg sier bare at han kanskje hadde hatt godt av litt konkurranse.

Senderos kan bli kjempegod men jeg tror han trenger noen sesonger med fast spilletid før han kan bli et førstevalg på stopperplass. Kanskje Middlesborugh er interessert? Eller noen av de som rykket opp?

 

Arsenal har virket fraværende og avventende til nå i transfervinduet,

Til nå? Du er klar over at det ikke har åpnet?

I tillegg har vi signet to spillere. Syns ikke det er så aller verst jeg.

Dette tenkte jeg ikke på men du skjønte nok hva jeg mente, la meg omformulere litt: "I denne perioden etter sesongen hvor det kan gjennomføres overganger av spiller, f eks som ManU har gjort(tre spillere som har prestert på høyeste nivå) og Chelsea(2-4(Vet ikke helt) spillere som har prestert på høyeste nivå; spesielt Alex). Poenget er at alle disse spillerne blant annet er vekke for AFC: Henry, Trezeguet, y.Toure, Ribery, Klose, Toni, Hargreaves, Nani, Anderson, Pizarro, Alex osv osv. Flere av disse kunne helt klart vært gode fortserkninger for oss, det må du være enig i.

 

De to vi har hentet forsterker i veldig liten grad neste år, men årene etterpå. Flott, men neste sesong trenger mer en Nordtveit og Fabianski.

 

Men håper vi henter inn en ny høyerekant som er litt mer ving i spillestilen, pluss en spiss ala Teves og Torres. Da ville vi fått et meget sterkt lag.

 

Følger deg på at vi burde få inn en direktespillende ving som kunne legge inn selv, MEN når Wenger åpenbart velger vekk dette så synes jeg det er vel så bra å ha Reyes som kan gå inn og skyte legge inn når han går innover. For å være høyrefot når du trekker inn fra høyrekanten blir det ikke lett, selv om vi har sett eksempler på det motsatte mot Chelsea og Liverpool(Hleb er en heidundrades fantastisk spiller på sitt beste, men foreløpig bare dessverre i glimt).

Link to comment
Share on other sites

sånn vil min start 11-er se ut hvis eg hadde fått valgt:

 

Lehmann

 

Eboue - Toure - Djourou - Clichy

 

Hleb - Gilberto - Fabregas - Rosicky

 

Walcott - van Persie

 

 

benk: Fabianski, Gallas, Diaby, Bendtner, Adebayor.

 

nå har eg heller ikke glemt hverken Hoyte, Nordtveit, Traore, Senderos, Denilson, Ljungberg eller Vela for den saks skyld, men Arsenal har så mange gode spillere og gjør det derfor vanskelig med å ta ut en ellver.

 

Gilberto gjorde en veldig god sesong i fjor, men Diaby viser at han kan bli den nye Vieira han og, så det skal bli spennende om Wenger bruker Diaby i en slags Zidane rolle som offensiv midtbane\hengende spiss, og når det gjelder Walcott, så kan han også spille høyre flanke og når Hleb er skadet, for han mener eg er sikker på laget..

 

det er også mulig at Bendter får masse spille spilletid i år etter at Henry og Aliadiere er borte, men eg eg vil tro at Adebayor og van Persie starter på topp når de er tilgjenglige, men eg fåretrekker heller en god Walcott istedenfor..

 

når det gjelder forsvarsrekken, så er den ganske grei, men det nok noen som vil spørre meg hvorfor eg ville ha valgt Djourou fremfor Gallas, og svaret er ganske greit: Galls begynner å bli gammel og har klaget på at ikke Arsenal kjøper inn erfarne spillere, og med det har eg mistet litt av respekten til Gallas, men selv om han er en meget god spiller, men Djourou er kjappere\god på hodet\oppfatter situasjonen meget bra når motstanderen kommer mot han og så er han mye yngre enn Gallas og vil nok kjempe seg til en plass i laget vårt i løpet av sesongen.. Toure, Clichy og Eboue er bankers, men hadde Senderos vært endel kjappere enn det han er, så hadde han vært et meget godt alternativ på stopperplass.

 

Lehmann er nok første keeper nå, men som Wenger har sagt så kjøpte han Fabianski for å gi Lehmann en god utfordring, så Lehmann må levere varene, for ellers står Fabianski klar til steppe inn..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...