Jump to content

Barcelona er det ideelle laget


Ahmad

Recommended Posts

Jeg skal være den første til å innrømme at jeg er svak for Barcelona. Både manager, spillestil og spillertyper tiltaler meg. Frank Rijkaard er en trener jeg liker godt. Med hans 4-1-2-2-1 lignende formasjon virker han å ha fått hele laget til å blomstre og de er gode både fremover og bakover på banen.

 

Barcelona har ikke et spesielt godt forsvar, men likevel slipper de jevnt over inn relativt få mål. Filosofien er at angrep er det beste forsvar. Alle spillerne er ekstremt gode med ballen i bena og veldig pasningssikre. Dette er arven etter Johan Cruyff-tiden. Cruyff var veldig opptatt av pasningsspillet. "Du skal ikke løpe med ballen, men la ballen løpe for deg". Det er en skole Cesc Fabregas også har gått, noe vi ser på hans ekstreme dyktighet i pasningsspillet.

 

Tilbake til Barca. Ser man på statistikken etter Barcelonakamper har alltid laget ekstremt høyt ballinnehav. "Så lenge vi har ballen og er i angrep kan ingen score på oss" Tankegangen ser ut til å funke, og her har Rijkaard vært veldig flink til å hente inn spillere som passer inn. Det er imponerende hvor samspilte Barcelona virker å være med tanke på at 4-5 i første XI var nye før denne sesongen. Med et enda mer samspilt lag, tror jeg Barcelona bli enda bedre neste år.

 

Frank Rijkaard har også en offensiv fotballfilosofi jeg har stor sans for. Blant annet hjemmekampen mot Malaga illustrerer dette. Barcelona ledet 3-0 og hadde full kontroll på matchen. Tjue minutter før slutt skulle stortalentet Leo Messi inn, en spiller som er en slags offensiv midtbane/hengende spisstype. Likevel byttet ikke Rijkaard ut en angriper, men derimot en midtstopper, slik at laget ble enda mer offensivt. Sånt liker jeg. Ikke mange andre managere ville gjort det samme i en tilsvarende situasjon.

 

Se og lær, Arsène Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Barcelona er uten tvil det beste laget i Spania!

Real Madrid er bare en kjøpeklubb, og de bytter jo manager støtt!

du kan komme langt med dette laget:

 

Valdez

Puyol - Belleti - Marquez - van Bronckhorst ;)

Guily Motta Deco Ronaldinho

Eto'o Larsson/Lopez

 

Greit de spiller med en annen formasjon, men bare satt opp den vanlige 4-42 så har jeg sagt det jeg mener! ;)

Link to comment
Share on other sites

Nytt nick Gaston?

4577[/snapback]

 

Hæ??? :D :P

 

Nytt nick? Sjekk IP'en før du snakker... :blink:

Han er en jeg kjenner som bruker navnet mitt, jeg er da ikke så dum. Det skal du vite ;)

Link to comment
Share on other sites

Barcelona er uten tvil det beste laget i Spania!

Real Madrid er bare en kjøpeklubb, og de bytter jo manager støtt!

du kan komme langt med dette laget:

 

Valdez

Puyol - Belleti - Marquez - van Bronckhorst  :D

Guily Motta Deco Ronaldinho

Eto'o Larsson/Lopez

 

Greit de spiller med en annen formasjon, men bare satt opp den vanlige 4-42 så har jeg sagt det jeg mener! :P

4599[/snapback]

 

Ja, Real madrid må jo kallast ein kjøpeklubb, for dette Barcelona-laget er jo flaska opp i klubben heile gjengen :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal være den første til å innrømme at jeg er svak for Barcelona. Både manager, spillestil og spillertyper tiltaler meg. Frank Rijkaard er en trener jeg liker godt. Med hans 4-1-2-2-1 lignende formasjon virker han å ha fått hele laget til å blomstre og de er gode både fremover og bakover på banen.

 

Barcelona har ikke et spesielt godt forsvar, men likevel slipper de jevnt over inn relativt få mål. Filosofien er at angrep er det beste forsvar. Alle spillerne er ekstremt gode med ballen i bena og veldig pasningssikre. Dette er arven etter Johan Cruyff-tiden. Cruyff var veldig opptatt av pasningsspillet. "Du skal ikke løpe med ballen, men la ballen løpe for deg". Det er en skole Cesc Fabregas også har gått, noe vi ser på hans ekstreme dyktighet i pasningsspillet.

 

Tilbake til Barca. Ser man på statistikken etter Barcelonakamper har alltid laget ekstremt høyt ballinnehav. "Så lenge vi har ballen og er i angrep kan ingen score på oss" Tankegangen ser ut til å funke, og her har Rijkaard vært veldig flink til å hente inn spillere som passer inn. Det er imponerende hvor samspilte Barcelona virker å være med tanke på at 4-5 i første XI var nye før denne sesongen. Med et enda mer samspilt lag, tror jeg Barcelona bli enda bedre neste år.

 

Frank Rijkaard har også en offensiv fotballfilosofi jeg har stor sans for. Blant annet hjemmekampen mot Malaga illustrerer dette. Barcelona ledet 3-0 og hadde full kontroll på matchen. Tjue minutter før slutt skulle stortalentet Leo Messi inn, en spiller som er en slags offensiv midtbane/hengende spisstype. Likevel byttet ikke Rijkaard ut en angriper, men derimot en midtstopper, slik at laget ble enda mer offensivt. Sånt liker jeg. Ikke mange andre managere ville gjort det samme i en tilsvarende situasjon.

 

Se og lær, Arsène Wenger.

4584[/snapback]

 

 

 

Du sa mye fornuftig! jeg er en stor fan av Barcelona, men er temmelig isolert i og med at jeg bare har 4 tv-kanaler. Derfor suger jeg til meg mest mulig info fra øyenvitner. men jeg har likevel temmlig peiling på lag og slikt.

 

men igjen, takk for info. Det rører å se slike entusiasme fra dere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal være den første til å innrømme at jeg er svak for Barcelona. Både manager, spillestil og spillertyper tiltaler meg. Frank Rijkaard er en trener jeg liker godt. Med hans 4-1-2-2-1 lignende formasjon virker han å ha fått hele laget til å blomstre og de er gode både fremover og bakover på banen.

 

Barcelona har ikke et spesielt godt forsvar, men likevel slipper de jevnt over inn relativt få mål. Filosofien er at angrep er det beste forsvar. Alle spillerne er ekstremt gode med ballen i bena og veldig pasningssikre. Dette er arven etter Johan Cruyff-tiden. Cruyff var veldig opptatt av pasningsspillet. "Du skal ikke løpe med ballen, men la ballen løpe for deg". Det er en skole Cesc Fabregas også har gått, noe vi ser på hans ekstreme dyktighet i pasningsspillet.

 

Tilbake til Barca. Ser man på statistikken etter Barcelonakamper har alltid laget ekstremt høyt ballinnehav. "Så lenge vi har ballen og er i angrep kan ingen score på oss" Tankegangen ser ut til å funke, og her har Rijkaard vært veldig flink til å hente inn spillere som passer inn. Det er imponerende hvor samspilte Barcelona virker å være med tanke på at 4-5 i første XI var nye før denne sesongen. Med et enda mer samspilt lag, tror jeg Barcelona bli enda bedre neste år.

 

Frank Rijkaard har også en offensiv fotballfilosofi jeg har stor sans for. Blant annet hjemmekampen mot Malaga illustrerer dette. Barcelona ledet 3-0 og hadde full kontroll på matchen. Tjue minutter før slutt skulle stortalentet Leo Messi inn, en spiller som er en slags offensiv midtbane/hengende spisstype. Likevel byttet ikke Rijkaard ut en angriper, men derimot en midtstopper, slik at laget ble enda mer offensivt. Sånt liker jeg. Ikke mange andre managere ville gjort det samme i en tilsvarende situasjon.

 

Se og lær, Arsène Wenger.

4584[/snapback]

Er helt enig med deg, og jeg mener Angrep er det beste forsvar. Det er jo slik vi har spilt de siste sesongen, noe jeg er meget stolt over. Fotball skal være underholdning

Link to comment
Share on other sites

Barcelona er uten tvil det beste laget i Spania!

Real Madrid er bare en kjøpeklubb, og de bytter jo manager støtt!

du kan komme langt med dette laget:

 

Valdez

Puyol - Belleti - Marquez - van Bronckhorst :unsure:

Guily Motta Deco Ronaldinho

Eto'o Larsson/Lopez

 

Greit de spiller med en annen formasjon, men bare satt opp den vanlige 4-42 så har jeg sagt det jeg mener! :ph34r:

4599[/snapback]

 

Ja, Real madrid må jo kallast ein kjøpeklubb, for dette Barcelona-laget er jo flaska opp i klubben heile gjengen <_<

4638[/snapback]

Barcelona har jo kjøpt endel spillere de også da.. :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Draktreklame

 

Er det absolutt helt sikkert at barcelona får draktreklame til neste år? Håper inderlig de ikke får det!

 

Håper også at Barcelona får kloa i Robinho og Henry!! :blink: :huh:

 

 

 

 

Innlegg limt inn.

Mod

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Barcelona begynner å bli et lag som kommer mer og mer til meg... De kommer ALDRI til å kunne komme til å konkurrere med Arsenal i mitt hjerte da. Men Barca har et konge lag med et par av yndligsspillerne mine i (de kan heller ikke konkurrere med yndlingene mine i AFC da..) men de har Ronaldinho, Deco, Giuly, v.Bronchorst, Valdès, Larsson, Eto'o, Puyol, Messi og mange flere som er bare DIGG å se på! Dette er et underholdene lag som er konge å se på når de spiller.

 

Barca kommer til å vinne CL i år, hvis ikke Arsenal vinner da. (Arsenal kommer iallefall til finalen!)

Link to comment
Share on other sites

Barcelona er uten tvil en av favorittene til å vinne Champions Leauge, men det er veldig åpent... Ingen som går videre fra gruppe spillet kan avskrives, men sansynligvis blir det lag fra de store ligaene (spania, England, tyskland og italia) som havner i finalen. Og da er Braca fra spania et godt tips. Som du sier har de mange gode spillere, men de ser også ut til å spille som et lag og scorer de nødvendige målene.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

var det noen som så Deportivo La Coruna 3-3 Barcelona i dag?? :P

Det er nok en av de mest underholdende fotballkampene jeg har sett i mitt liv asså!! Ronaldinho lekte seg så det suste, og med god hjelp av bl.a Eto'o og Deco så var det ikke akkurat "verre"..!! Resultatet var høys urettferdig. Deportivo scora etter returer fra to stolpeskudd på begge målene. Barca hadde absolutt alt som heter spill, og de utligna rett før pause etter mål av Eto'o med klikklakk spiss mellom Ronaldinho, Dego og han helt til han suste ballen i nettet! Det andre målet kom fra Ronaldinho, etter et konge forarbeid fra hvem andre enn.....Ronaldinho. Han får ballen av Eto'o utenfor 16-meteren. En spiller møter han, men hva gjør det når han like så godt bare løper fra han, og klikker ballen lett til høyre for keeper! 1-3 målet kom fra straffe fra "Ronni" selfølgelig. Jeg vet kanskje ingen andre som er så sikker på straffe som han! Keeper prøver forgjeves å "finte" han ut med noen hopp frem og tilbake, men hva gjør det nå Ronaldinho ikke ser på noe annet enn ballen, og banker ballen oppe i høyre kryss. (Keeper fyker til venstre...) Mellom det som skjedde etterpå så var det bare enveiskjøring hele veien, og Eto'o og Ronaldinho hadde maaange praktangrep og skjøt mange på keeper og hadde vel et par i treverket også... Etterpå så skjedde det utrolige: Deportivo fikk en MULIGHET! Og den muligheter brukte de vel og "bra". Depo' spilleren kommer en mot en mot Oleguer rett innenfor (eller utenfor) 16-meteren, og han ser muligheten til å skyte, når Valdès står langt ute, så sikrer han ballen rett i krysset. 2-3. Så kommer det andre skuddet nederst på stanga til Barca for kvelden. Og i likhet med den første gangen så står det er kødd der på 5-meteren og bare smeller ballen i mål. Valdès er igjen sjangseløs, ettersom han ligger å spreller i motsatt hjørne etter å ha prøvd å redde stolpeskudet... Høyst urettferdig!!

 

Barcelona er et konge lag å se på. De spiller klikkklakk fotball, og en-touch, og de har Eto'o og Ronaldinho til å avslutte, og de har Deco som playmaker. Det er ikke dumt det nei. Denne kampen er som sagt en av de motsomste kampene jeg har sett!

 

Men det er Arsenal som gjelder!! ;) B)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
var det noen som så Deportivo La Coruna 3-3 Barcelona i dag?? :D

Det er nok en av de mest underholdende fotballkampene jeg har sett i mitt liv asså!! Ronaldinho lekte seg så det suste, og med god hjelp av bl.a Eto'o og Deco så var det ikke akkurat "verre"..!! Resultatet var høys urettferdig. Deportivo scora etter returer fra to stolpeskudd på begge målene. Barca hadde absolutt alt som heter spill, og de utligna rett før pause etter mål av Eto'o med klikklakk spiss mellom Ronaldinho, Dego og han helt til han suste ballen i nettet! Det andre målet kom fra Ronaldinho, etter et konge forarbeid fra hvem andre enn.....Ronaldinho. Han får ballen av Eto'o utenfor 16-meteren. En spiller møter han, men hva gjør det når han like så godt bare løper fra han, og klikker ballen lett til høyre for keeper! 1-3 målet kom fra straffe fra "Ronni" selfølgelig. Jeg vet kanskje ingen andre som er så sikker på straffe som han! Keeper prøver forgjeves å "finte" han ut med noen hopp frem og tilbake, men hva gjør det nå Ronaldinho ikke ser på noe annet enn ballen, og banker ballen oppe i høyre kryss. (Keeper fyker til venstre...) Mellom det som skjedde etterpå så var det bare enveiskjøring hele veien, og Eto'o og Ronaldinho hadde maaange praktangrep og skjøt mange på keeper og hadde vel et par i treverket også... Etterpå så skjedde det utrolige: Deportivo fikk en MULIGHET! Og den muligheter brukte de vel og "bra". Depo' spilleren kommer en mot en mot Oleguer rett innenfor (eller utenfor) 16-meteren, og han ser muligheten til å skyte, når Valdès står langt ute, så sikrer han ballen rett i krysset. 2-3. Så kommer det andre skuddet nederst på stanga til Barca for kvelden. Og i likhet med den første gangen så står det er kødd der på 5-meteren og bare smeller ballen i mål. Valdès er igjen sjangseløs, ettersom han ligger å spreller i motsatt hjørne etter å ha prøvd å redde stolpeskudet... Høyst urettferdig!!

 

Barcelona er et konge lag å se på. De spiller klikkklakk fotball, og en-touch, og de har Eto'o og Ronaldinho til å avslutte, og de har Deco som playmaker. Det er ikke dumt det nei. Denne kampen er som sagt en av de motsomste kampene jeg har sett!

 

Men det er Arsenal som gjelder!! :D  :P

23405[/snapback]

 

Du blir s¨nart en ekte barca-fan!

Link to comment
Share on other sites

var det noen som så Deportivo La Coruna 3-3 Barcelona i dag?? :huh:

Det er nok en av de mest underholdende fotballkampene jeg har sett i mitt liv asså!! Ronaldinho lekte seg så det suste, og med god hjelp av bl.a Eto'o og Deco så var det ikke akkurat "verre"..!! Resultatet var høys urettferdig. Deportivo scora etter returer fra to stolpeskudd på begge målene. Barca hadde absolutt alt som heter spill, og de utligna rett før pause etter mål av Eto'o med klikklakk spiss mellom Ronaldinho, Dego og han helt til han suste ballen i nettet! Det andre målet kom fra Ronaldinho, etter et konge forarbeid fra hvem andre enn.....Ronaldinho. Han får ballen av Eto'o utenfor 16-meteren. En spiller møter han, men hva gjør det når han like så godt bare løper fra han, og klikker ballen lett til høyre for keeper! 1-3 målet kom fra straffe fra "Ronni" selfølgelig. Jeg vet kanskje ingen andre som er så sikker på straffe som han! Keeper prøver forgjeves å "finte" han ut med noen hopp frem og tilbake, men hva gjør det nå Ronaldinho ikke ser på noe annet enn ballen, og banker ballen oppe i høyre kryss. (Keeper fyker til venstre...) Mellom det som skjedde etterpå så var det bare enveiskjøring hele veien, og Eto'o og Ronaldinho hadde maaange praktangrep og skjøt mange på keeper og hadde vel et par i treverket også... Etterpå så skjedde det utrolige: Deportivo fikk en MULIGHET! Og den muligheter brukte de vel og "bra". Depo' spilleren kommer en mot en mot Oleguer rett innenfor (eller utenfor) 16-meteren, og han ser muligheten til å skyte, når Valdès står langt ute, så sikrer han ballen rett i krysset. 2-3. Så kommer det andre skuddet nederst på stanga til Barca for kvelden. Og i likhet med den første gangen så står det er kødd der på 5-meteren og bare smeller ballen i mål. Valdès er igjen sjangseløs, ettersom han ligger å spreller i motsatt hjørne etter å ha prøvd å redde stolpeskudet... Høyst urettferdig!!

 

Barcelona er et konge lag å se på. De spiller klikkklakk fotball, og en-touch, og de har Eto'o og Ronaldinho til å avslutte, og de har Deco som playmaker. Det er ikke dumt det nei. Denne kampen er som sagt en av de motsomste kampene jeg har sett!

 

Men det er Arsenal som gjelder!! :D :D

23405[/snapback]

 

Du blir s¨nart en ekte barca-fan!

24817[/snapback]

 

Niks....ingen klubb kan noen gang komme meg så nær Arsenal som jeg er!!!

(Jeg liker Barca, og har de på en klar 2.plass på lagene jeg liker, men som sagt; det er Arsenal som gjelder!! :D )

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...