Jump to content

Sidwell o.l


Ravenghost

Recommended Posts

Så har nok en x-arsenalspiller blitt plukket opp av en storklubb...

Det sies at Arsene knows, men er litt usikker til tider.

Særlig hvis det er noe i det som står på nyhetene i venstremargen på fremsiden (gunners.no), at Arsenal synes 8mill£ er bra pris for van Persie...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at Wenger er for løssluppen med å selge spillere han har funnet/avlet. Pennant for eksempel, uansett hvilke problem han hadde kunne klubben prøvd å hjelpe han. Wenger kunne prøvd å være litt mentor for han slik den spanske assistenten til SAF har vært med C.Ronaldo. Vi må jo bare innrømme at det har vært særs effektivt.

Link to comment
Share on other sites

Ha i mente at det er silly season gutter ;)

 

Og når det kommer til Wenger sine disponeringer, så ville jeg tørre å påstå at dere har null peiling. Vi ser disse spillerene spille et par kamper i året og gjør deretter opp en mening av hvor gode de er. Wenger ser gutta hver dag, prater med de og følger utviklingen nøye. HAN vet!

Selvfølgelig vil man alltid måtte gi slipp på noen som KAN gjøre det bra, men det er ofte til det beste for alle parter. Eks.: Ville du heller hatt Sidwell sentralt enn Fab? Enn Denilson? Enn Gilberto? Enn Diaby? Enn Vieira? Sidwell hadde vel ambisjoner og lyst til å spille førstelagsfotball og Wenger lot han gå.

 

Når det gjelder Pennant, så synes jeg den dag i dag at han er for dårlig for Arsenal. Og i tillegg var han en bråkmaker av rang. Mye kan sies om Wenger, og jeg liker å mene at han er en tålmodig mann, men når det kommer til utenomsportslig støy er han komprimissløs. Noe som i og for seg er HELT greit. Hvis man får sjansen til å spille under Wenger, i en av verdens beste klubber bør man ta den og ikke rote den bort på tull.

 

Noen har det, andre ikke. :)

Link to comment
Share on other sites

Heller Sidwell enn Vieira?Hvorfor spør du om det?

Med Vieira på laget de to siste sesongene kunne nok fort premiefangsten vært en helt annen, et IDIOTISK salg av Wenger. Ingenting annet, viste blant annet mye bra i VM 2006, et helt år etter Wenger solgte han. Gilberto som skulle ta plassen til Vieira har ikke gjort det godt nok totalt disse to årene og en kan også da se at det var feil av Wenger å ikke hente inn en ny hærfører på sentral midtbane. Her er og Wengers visjoner en stor bremseskive for klubben, han skal lage et lag med sine egne hender og straks han har gjort noe bra, nå spillerne har vært gode i noen år så skal han selvfølgelig selge de, tross all rutinen de ha opparbeidet seg. Ikke vet jeg hvorfor han skal dette men det er jo sant å si at det er mye Wenger gjør man ikke kan bli helt klok på. Vi henter inn en SKIKKELIG manager som vet hen han bør hente inn spillere og ikke er redd for det også kaller vi Wenger spillerutvikler. For det er det han er, og i de fleste klubber i Europa nå, er det vanlig ha en spillerutvikler. Det er å vanlig å ha en MANAGER og det synes jeg ikke Wenger er rette mannen til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mente at Sidwell dro fra Arsenal før Vieira dro, kanskje nettopp fordi han skjønte at veien til førstelaget var umulig lang. ;)

 

Det faktum at du kaller Wenger en uskikket manager og mener at han er lagets bremseskive får meg til skjønne at du er ganske historieløs eller rett og slett alt for ung. Har jeg rett? Wenger er en levende legende for arbeidet han har gjort med Arsenal. Det var heller ikke han som "lot Vieira gå" hvis du innbiller deg det. Det er en serie av hendelser som desverre resulterte i at Pat dro fra klubben han elsker.

 

Og det du sier om at han burde ha hentet inn en midtbanekriger som erstatter er jeg i grunnen enig i, men han mente Gilberto og Flamini ville takle den rollen, noe som de også til dels har gjort. Den største grunnen, tror jeg, til at Wenger ikke brukte alt for mye penger på en Vieira-erstatter er det faktum at du aldri veit hva du får, selv om navnet er kjent.

Se på Ballack, Sheva, Baptista og ikke minst Wiltord. Alle spillere som vi VEIT er gode, men som ikke har fungert optimalt i sine nye klubber.

 

Wenger kjøper heller Diaby og Denilson som han kan forme litt etter Arsenal sin mentalitet. Det er også en økonomisk tankegang i det Wenger gjør og ser du på helheten, som jeg nevnte i stad, ser du kanskje et mønster. ;)

Link to comment
Share on other sites

Det skal du ha, Veginho, du har baller! Men maken til banning i kirka er det vel lenge siden vi har hatt i denne menigheten. Regner med det er flere som klør i tastefingrene etter å underbygge Ramsruds påstander, som jeg forøvrig må si meg helt enig i! Vi som husker Neill, Graham, og Rioch (Gud bedre!) vil ikke miste Wenger for alt i verden ;)

Link to comment
Share on other sites

Heller Sidwell enn Vieira?Hvorfor spør du om det?

Med Vieira på laget de to siste sesongene kunne nok fort premiefangsten vært en helt annen, et IDIOTISK salg av Wenger. Ingenting annet, viste blant annet mye bra i VM 2006, et helt år etter Wenger solgte han. Gilberto som skulle ta plassen til Vieira har ikke gjort det godt nok totalt disse to årene og en kan også da se at det var feil av Wenger å ikke hente inn en ny hærfører på sentral midtbane. Her er og Wengers visjoner en stor bremseskive for klubben, han skal lage et lag med sine egne hender og straks han har gjort noe bra, nå spillerne har vært gode i noen år så skal han selvfølgelig selge de, tross all rutinen de ha opparbeidet seg. Ikke vet jeg hvorfor han skal dette men det er jo sant å si at det er mye Wenger gjør man ikke kan bli helt klok på. Vi henter inn en SKIKKELIG manager som vet hen han bør hente inn spillere og ikke er redd for det også kaller vi Wenger spillerutvikler. For det er det han er, og i de fleste klubber i Europa nå, er det vanlig ha en spillerutvikler. Det er å vanlig å ha en MANAGER og det synes jeg ikke Wenger er rette mannen til.

 

Snakker du om mannen som siden han kom i 96, har gitt oss 3 seriemesterskap og 4 FA-cup titler??? Jeg skjønner du kan være frustrert etter en sesong som dette,men se på årene før sjefen sjøl kom. Da var det 7 plass, 11 plass og rundt der...

Han fortjener sin egen gull-statue denne mannen og jeg håper han blir i ti år til. Det hadde vært forferdelig om vi nå skulle miste han på grunn av oppstyret rundt Dein :-| . Han ærer sine kontrakter som han sier,dvs han blir ut 08, men jeg håper inderlig han blir med videre og gjør våre unggutter til menn, til vinnere! Ingen andre kan gjøre dette. Jeg kan være med på at han har gjort noen rare valg rundt spillere men hvem har ikke det iløpet av såpass mange år på benken.(Vieira ville ha en ny utfordring) Enig i at vi trenger en ny sentral midtbane. Fab er d ikke vits i å si noe mer om, men vi trenger en som Vieira ved den eminente spanjol sin side. Jeg har imotsetning til mange ikke troen på Diaby, Denilson kan bli god om noen år, det samme med Merida, og selv om Gilberto er god mener jeg vi trenger en enda bedre en for å kunne kjempe om gullet allerede neste sesong. Gilberto er veldig god defensivt men jeg mener bestemt at vi må ha inn en bedre offensiv spiller og som kan gjøre tilnærmet Gilbertos jobb på defensiven.Få inn en kjent og rutinert(26-30 år) sentral midt som scorer 8-10 mål hver sesong og som ikke gjør seg bort defensivt heller - ikke en 17-åring fra Frankrike.(Gilberto scoret riktignok 7-8 denne sesongen men tror dere skjønner poenget mitt - trenger rett og slett en bedre en! ) Men som sagt, gi Arsene tid - Arsene knows!

Link to comment
Share on other sites

Så har nok en x-arsenalspiller blitt plukket opp av en storklubb...

Det sies at Arsene knows, men er litt usikker til tider.

Særlig hvis det er noe i det som står på nyhetene i venstremargen på fremsiden (gunners.no), at Arsenal synes 8mill£ er bra pris for van Persie...

 

Jeg tviler på at Bayern München kjøper Van Persie nå som de har hentet Ribery...

Link to comment
Share on other sites

Før jeg svarer dere vil jeg bare gjenta det jeg har sagt i en annen tråd: Jeg er ydmyk overfor at flere her inne har mye mer kjennskap til Arsenals historie enn det jeg har.

Jeg mener at min "historieløshet" gjør at jeg i enkelte sammenhenger kan se mer realistisk på det som er I DAG. Som den fantastiske foredragsholderen Al Gore sier i "En ubehagelig sannhet": Hvis du setter en frosk i en kjele med kokende vann vil han øyeblikkelig merke faren og komme seg i sikkerhet. Hvis du setter den samme frosken i en kjele med kaldt vann for så å varme det gradvis opp vil frosken dø fordi den ikke oppdager faren den er utsatt for.

Dere har vært gjennom mye mer av det fantastiske Wenger åpenbart har utrettet for klubben vår og dere har også opplevd hvordan det var før Wenger kom til klubben. Dere har dermed en mye større sekk av tillit til han å kutte ned på enn det jeg har, siden jeg dessverre ikke har fått oppleve de mange store triumfene som "bevisst" Arsenal-supporter. Arsenal har vært mitt favorittlag så lenge som jeg kan huske men som 10-12åring hadde jeg ikke oversikt over tabell-posisjon og betydningen av de kampene jeg så bilder av på sportsendingene.

 

Jeg mente at Sidwell dro fra Arsenal før Vieira dro, kanskje nettopp fordi han skjønte at veien til førstelaget var umulig lang. :)

 

Det faktum at du kaller Wenger en uskikket manager og mener at han er lagets bremseskive får meg til skjønne at du er ganske historieløs eller rett og slett alt for ung. Har jeg rett? Wenger er en levende legende for arbeidet han har gjort med Arsenal. Det var heller ikke han som "lot Vieira gå" hvis du innbiller deg det. Det er en serie av hendelser som desverre resulterte i at Pat dro fra klubben han elsker.

 

Og det du sier om at han burde ha hentet inn en midtbanekriger som erstatter er jeg i grunnen enig i, men han mente Gilberto og Flamini ville takle den rollen, noe som de også til dels har gjort. Den største grunnen, tror jeg, til at Wenger ikke brukte alt for mye penger på en Vieira-erstatter er det faktum at du aldri veit hva du får, selv om navnet er kjent.

Se på Ballack, Sheva, Baptista og ikke minst Wiltord. Alle spillere som vi VEIT er gode, men som ikke har fungert optimalt i sine nye klubber.

 

Wenger kjøper heller Diaby og Denilson som han kan forme litt etter Arsenal sin mentalitet. Det er også en økonomisk tankegang i det Wenger gjør og ser du på helheten, som jeg nevnte i stad, ser du kanskje et mønster. :)

Jeg skrev ingen steder i mitt innlegg noe som direkte betvilte den oppleste og vedtatte sanheten blant Arsenal-supportere at Wenger har gjort utrolig mye bra for klubben vår. Dette betviler jeg heller ikke. Selv om Paolo Maldini er en levende legende ville jeg nok kanskje ikke brukt han hvis jeg var Milan-trener, eller kanskje jeg ville det. Det spørs hva han kunne levere nå, ikke hva han kunne levere i fjor og i forfjor. Jeg mener Wenger er en bremsekloss for Arsenal Football Club fordi jeg nok vil tro det finnes mange trenere som hadde uttrettet en god del bedre resultater med spillertroppen anno rett etter FA-cupfinalen mot ManU og de rammebetingelsene klubben har gitt til å kjøpe spillere i disse to årene. Riktignok må jeg påpeke at Wenger kun er noen dårlige inngrep fra Almunia å lede klubben til Mesterligatriumf, noe som vel ville vært klubbens store høydepunkt. Likevel er to fjerdeplasser med en god stall og muligheter for bruk av noen hundre millioner ikke spesielt bra.

Når det gjelder Patrick Vieiras overgang til Juventus betviler jeg at Vieira ikke hadde forsvunnet hvis Wenger gjorde alt han kunne for å beholde han. Kraftig lønnsøkning og samtaler der Wenger forklarte hvor utrolig viktig Vieira var for klubben og at han virkelig ønsket ham med videre hadde nok gjort susen. De aller fleste fotballspillere tenker godt på lommeboken når de bestemmer hen de skal være. Det kan jo selvfølgelig være at Wenger virkelig gjorde alt han kunne men Vieira satt foten ned og forklarte at han virkelig ikke ville være lenger i Arsenal. Men for meg virket det som om Wenger nesten var litt arrogant og skulle liksom vise seg med først gjøre et salg av en spiller som var på retur for så å få yngre mindre meritterte spillere til å blomstre i hans posisjon.

Jeg ser at du aldri vet 100% om innkjøpte etablerte stjerner vil gjøre det bra men sikkerheten på det er vel utvilsomt mye større enn at ungfoler som Denilson og Diaby skal prestere.

Jeg ser absolutt helheten her men jeg er uenig i at det er den rette veien for klubben vår. Selvfølgelig skal spillerutvikling være en del av klubbens måte å utvikle seg på men når vi har penger til innkjøp så skjønner ikke jeg helt hvorfor vi kun skal virkelig satse på gull i ligaen innimellom pauser som går med til utvikling av unge spillere. Som Arsenal-trener er det mange ting du må gjøre, du bør blant annet ha et realistisk syn på dine egen spillertropp og ha øye for gode forsterkninger der det trengs. Denne "innkjøpsjef" delen av trenervirke mener jeg Wenger har såpass store problemer med at det svekker vår klubbs muligheter til suksess. Dette er en viktig del av trenervirke og å da ha en trener som ikke er særlig god til det er dumt.

 

Det skal du ha, Veginho, du har baller! Men maken til banning i kirka er det vel lenge siden vi har hatt i denne menigheten. Regner med det er flere som klør i tastefingrene etter å underbygge Ramsruds påstander, som jeg forøvrig må si meg helt enig i! Vi som husker Neill, Graham, og Rioch (Gud bedre!) vil ikke miste Wenger for alt i verden B)

Takk for det!

Skjønner godt at mitt innlegg kan sees på som krast men litt av grunnen til det er sikkert at jeg ikke sammenligner Wenger med gamle Arsenal-trenere fordi jeg ikke har opplevd at noen andre enn Wenger har trent Arsenal men jeg sammenligmer han med andre store trenere som Fabio Capello, Sam Allardyce m.fler. Forøvrig synes jeg det er litt teit at Wenger liksom skal sees på som en trener som bare gjør positive ting uten at en klarer å se de dårlige tingene han har gjort og. Mulig det har blitt mer overganger i fotballen enn før siden jorden har blitt voldsomt globalisert. Ikke vet jeg, men jeg tror ikke Wenger er det rette mannen til å lede klubben videre sånn som situasjonen er nå.

 

Snakker du om mannen som siden han kom i 96, har gitt oss 3 seriemesterskap og 4 FA-cup titler??? Jeg skjønner du kan være frustrert etter en sesong som dette,men se på årene før sjefen sjøl kom. Da var det 7 plass, 11 plass og rundt der...

Han fortjener sin egen gull-statue denne mannen og jeg håper han blir i ti år til. Det hadde vært forferdelig om vi nå skulle miste han på grunn av oppstyret rundt Dein :) . Han ærer sine kontrakter som han sier,dvs han blir ut 08, men jeg håper inderlig han blir med videre og gjør våre unggutter til menn, til vinnere! Ingen andre kan gjøre dette. Jeg kan være med på at han har gjort noen rare valg rundt spillere men hvem har ikke det iløpet av såpass mange år på benken.(Vieira ville ha en ny utfordring) Enig i at vi trenger en ny sentral midtbane. Fab er d ikke vits i å si noe mer om, men vi trenger en som Vieira ved den eminente spanjol sin side. Jeg har imotsetning til mange ikke troen på Diaby, Denilson kan bli god om noen år, det samme med Merida, og selv om Gilberto er god mener jeg vi trenger en enda bedre en for å kunne kjempe om gullet allerede neste sesong. Gilberto er veldig god defensivt men jeg mener bestemt at vi må ha inn en bedre offensiv spiller og som kan gjøre tilnærmet Gilbertos jobb på defensiven.Få inn en kjent og rutinert(26-30 år) sentral midt som scorer 8-10 mål hver sesong og som ikke gjør seg bort defensivt heller - ikke en 17-åring fra Frankrike.(Gilberto scoret riktignok 7-8 denne sesongen men tror dere skjønner poenget mitt - trenger rett og slett en bedre en! ) Men som sagt, gi Arsene tid - Arsene knows!

Jeg snakker om en trener som du sier har gjort mye bra men etter min mening ikke har det som skal til for å få 100% ut av betingelsene han får av klubben nå. Så du vil fortsatt ha han hvis vi ikke vinner en dritt de neste fem årene når du skjønner at en annen manager gjerne kunne uttrettet store ting i denne perioden med de samme forutsetningene? Jeg tror nok ikke det.

 

Så har nok en x-arsenalspiller blitt plukket opp av en storklubb...

Det sies at Arsene knows, men er litt usikker til tider.

Særlig hvis det er noe i det som står på nyhetene i venstremargen på fremsiden (gunners.no), at Arsenal synes 8mill£ er bra pris for van Persie...

 

Jeg tviler på at Bayern München kjøper Van Persie nå som de har hentet Ribery...

 

Jeg fant ingen link på at det er 100% sikkert at Ribery skal spille for Bayern Munchen. Hvis du har link på det er det flott hvis du har den i innlegget ditt :) (Egentlig er det best hvis du tar feil og Wenger henter han i sommer da :D ) Håper dette bare går inn i rekken av endeløse rykter om Ribery, jeg syntes å ha hørt flere ganger at Ribery er interessert i å spille for Arsenal. Hvis vi får tak i Ribery vil det etter min mening være ett fantastisk kjøp, jeg tror Ribery vil heve laget vårt kraftig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det stod på skysports, men jeg er ikke sikker. Uansett så håper jeg heller at Bayern München kjøper Ribery en Van Persie :)

 

Nja, spørs jo hvilke andre spillere vi får inn og hen Ribery ellers har tenkt seg. Uansett er vanPersie en stor bidragsyter for oss, skaden han fikk mot ManU ødela mye for oss i år. Han var tidvis veldig veldig god for oss tidlig i sesongen. Men hvis vi får inn Torres og Reyes blir i Spania vil jeg nok heller foretrekke Ribery.

Link to comment
Share on other sites

QUOTE(bergkamp88 @ May 24 2007, 11:59 PM)

 

Snakker du om mannen som siden han kom i 96, har gitt oss 3 seriemesterskap og 4 FA-cup titler??? Jeg skjønner du kan være frustrert etter en sesong som dette,men se på årene før sjefen sjøl kom. Da var det 7 plass, 11 plass og rundt der...

Han fortjener sin egen gull-statue denne mannen og jeg håper han blir i ti år til. Det hadde vært forferdelig om vi nå skulle miste han på grunn av oppstyret rundt Dein . Han ærer sine kontrakter som han sier,dvs han blir ut 08, men jeg håper inderlig han blir med videre og gjør våre unggutter til menn, til vinnere! Ingen andre kan gjøre dette. Jeg kan være med på at han har gjort noen rare valg rundt spillere men hvem har ikke det iløpet av såpass mange år på benken.(Vieira ville ha en ny utfordring) Enig i at vi trenger en ny sentral midtbane. Fab er d ikke vits i å si noe mer om, men vi trenger en som Vieira ved den eminente spanjol sin side. Jeg har imotsetning til mange ikke troen på Diaby, Denilson kan bli god om noen år, det samme med Merida, og selv om Gilberto er god mener jeg vi trenger en enda bedre en for å kunne kjempe om gullet allerede neste sesong. Gilberto er veldig god defensivt men jeg mener bestemt at vi må ha inn en bedre offensiv spiller og som kan gjøre tilnærmet Gilbertos jobb på defensiven.Få inn en kjent og rutinert(26-30 år) sentral midt som scorer 8-10 mål hver sesong og som ikke gjør seg bort defensivt heller - ikke en 17-åring fra Frankrike.(Gilberto scoret riktignok 7-8 denne sesongen men tror dere skjønner poenget mitt - trenger rett og slett en bedre en! ) Men som sagt, gi Arsene tid - Arsene knows!

 

Veginho :

Jeg snakker om en trener som du sier har gjort mye bra men etter min mening ikke har det som skal til for å få 100% ut av betingelsene han får av klubben nå. Så du vil fortsatt ha han hvis vi ikke vinner en dritt de neste fem årene når du skjønner at en annen manager gjerne kunne uttrettet store ting i denne perioden med de samme forutsetningene? Jeg tror nok ikke det.

 

bergkamp 88:

Jeg håper og tror du faktisk er den eneste på dette forumet som presterer å si at wenger ikke er rett man for arsenal, det er ufattelig. For tre år siden vant vi the double og gikk en hel sesong ubeseiret(49 totalt). Selv om vi har hatt to magre år er laget er i en oppbygningsfase og trenger tid på å sette seg med mange nye og ikke minst unge fes. På kort tid har vi mista vieira,campbell,edu,cole,lauren,bergkamp,pires - alle erfarne og veldig gode spillere. synes faktisk wenger har gjort det meget bra i denne vanskelige tiden (finale i champ.leaugue ifjor og finale i carling cup i år) se på united ; også de var "nede" i tre sesonger, men sparket ikke ferguson for det... synes d er bra du står opp for deg selv og svarer veginho, selv om jeg ikke er enig

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...