Jump to content

06/07 prestasjoner og 07/08 forventninger


konghenry

Recommended Posts

Arsenal endte altså på en fjerdeplass i år. Det kunne også gått en annen vei, det hadde blitt 3.plass viss Liverpool hadde scoret på straffen på overtid.

Den som har prestert best i år må være Gael Clichy, den 22 år gamle spilleren har vist seg verdig til å beholde venstreback plassen. Han har imponert stort med sine løp fremover på banen.

Han har en enorm hurtighet og pasningskvalitet som en back skal ha. Han hadde ikke passet som midtstopper.

Så kommer Fransesc Fabregas, et ungt stjernetalent fra spania, har eteblert seg på A-laget til Arsenal etter at Vieira dro.

20- åringen har imponert alle i år, han har hatt 16 assist i PL, og han har kjempet for drakta i arsenal i år.

 

Gilberto har også vist seg god selv om han er i 30 årene, unguttene Traore,Diaby og Djourou har også vist seg frem.

Van Persie og Henry's skade gjorde det vanskelig for Arsenal de siste kampene, men de greide seg bra.

Arsenal hadde noen fine kamper, da de slo charlton 4-0, liverpool 6-3 og Blackburn 6-2.

 

Neste år ser lys ut, mange spår den som gullsesongen,da vil Arsenals ungutter vise seg frem på alvor. Denilson,Fabregas og Djourou vil få noen sjanser på A-laget.

Det blir godt å ha Henry og RvP tilbake, de kommer nåkk til å score noen herlige mål.

Det ryktes nå at Reyes kommer tilbake til Arsenal og baptista drar til Real Madrid igjen.

 

Noen som har noen kloke ordd?

Link to comment
Share on other sites

Noen som har noen kloke ordd?

 

hmmm har mange kloke ord jeg, men at Reyes skal tilbake til Arsenal er jeg ikke helt med på .. En grei spiller, men føler ikke han passe inn i den "røffe" ligaen (Premier League) ! Selv om engelsk fotball har blitt mer og mer utelandske som tar over så er den litt "røffe" stilen der enda, og jeg mener at Reyes er ikke den typen som "tåler" det :P

 

Bra det du skriver, men en ting jeg la merke til, hvorfor skriver du "Denilson,Fabregas og Djourou vil få noen sjanser på A-laget" ? .. Greit nokk med Denilson og Djourou, men i alle dager er ikke Fabregas fast på A-laget ? :) :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil nok ikke ha reyes tilbake, men det er pga at jeg ikke vil ha en utilpass og grinete spiller. Reyes er en god spiller - og han skaffet oss _MANGE_ frispark i farlig posisjon pga sine raske føtter, skafte innleggsmuligheter (den gang med Cashley, men klarer det like bra med Clichy!), og han har jo ett deilig skudd :P Og han TØRR å skyte! Jeg liker han, og skulle ønske han trivdes i England :blink: Men desverre...

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi klarer og holde alle toppspillerne skadefrie til sesongstart og utover sesongen, så tror jeg vi vil kjempe om 1.plassen. Et skadepreget Arsenal i år har vært svekket framme og det har preget laget hele sesongen. Neste år blir det helt i toppen! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Se på denne statistikken fra sky sports:

http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=2...a+Stats&tydna=1

 

nest nederst kommer det mest interessante. Vi har nest flest skudd på mål (226), bare slått av Man U (256). Likevel har Man U utrolige 20 mål flere enn oss! Det gir et veldig godt bilde av hva som er forskjellen mellom de to lagene offensivt: Effektivitet.

 

Annen statistikk som er interessant:

http://home.skysports.com/optastats.aspx?c..._Arsenal&cpid=8

 

Ikke uventet gjør vi det bra på pasninger og antall skudd. Men jeg oppdaget noe jeg ikke var klar over. Vi er det laget som takler mest, men er likevel det laget som har nest dårligst taklingsprosent. I tilegg er vi det laget som fikk færrest frispark imot oss. Er det bare jeg som synes det virket veldig ulogisk? Clichy er den som takler mest, men som likevel høyeste taklingsprosent av de 5 som takler mest. Betyr det at vi lager for få frispark til tross for at vi takler mest at vi trekker oss i taklinger, eller er det en annen grunn tror dere?

 

Både Hleb og Gilberto har høyere pasningsprosent enn Fabregas, men det kommer av at de to slår mye flere støttepasninger og prøver seg mye sjeldnere på vansklige gjennombrudspasninger. Fabregas var den som slo flest pasninger i hele PL denne sesongen.

 

Mål scoret / sluppet inn er et annet område som er interessant. Vi har faktisk sluppet inn flere mål utenfor 16-meteren enn vi har scoret. Det sier veldig mye om hvor lite vi skyter utenfor 16-meteren. Som vi alle visste er vi mye bedre i andre omgang enn første.

 

Til slutt tok jeg en liten sammenligning med statsen til Man U. Spissene våre scoret faktisk flere mål enn spissene dems, men midtbanen dems knuste vår med nesten dobbelt så mange mål! Man U scorer mere med forsvarsspiller og slipper inn mindre mål fra forsvarsspiller. I de aller fleste tilfeller er mål fra forsvarsspillere, scoret etter dødballer siden det er en av de få gangene forsvarspillere får mulighet til å komme oppover. Med andre ord er Man U mye bedre, både offensivt og defensivt, på dødballer enn oss.

 

Det er selvsagt mere statistikk man kan trekke ut fra sidene, men jeg føler jeg har tatt ut nok statistikk som vi kan diskutere :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...