Jump to content

Prosjekt


clyde

Recommended Posts

Kjeder meg, og sliter med å komme i gang med prosjektet mitt i engelsk. Har hatt et prosjekt før i år der vi var i grupper, nå er det individuelt. Fritt valg for hva jeg skulle velge, så da valgte jeg å skrive om Arsenal som jeg har gjort så mange ganger på norsk før :D Har noen gjort det før i engelsk? Tror egentlig jeg spør om tips ;) Finner jo alt sammen på Wikipedia, men alt blir kjørt gjennom det nye systemet lærerne har. Plagiat er det det heter? :) Men uansett, er en liten vri på denne. Skal ikke bare være fakta, skal også være egne meninger. Igjen; tips? :P Står også at lange besvarelser blir belønnet, så jeg vurderer også å skrive om to legender. Tenkte da mest på Ian Wright,Tony Adams,Patrick Vieira og Dennis Bergkamp. Velger helst noen jeg har opplevd da vi skal ha egne meninger inni dette.

 

Som sagt, kanskje litt unødvendig, men trenger noen tips og jeg kjeder meg ;)

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for tips!:)

Er på skolen nå og har snakket med læreren. Kan skrive om alt innen Arsenal:) kan bli veldig artig det:D

Litt historie,så litt nåværende fakta,et dreamteam som han kalte det;)

Han spurte til og med om Seaman skulle stå i mål;D

Gjerne flere tips;)

Link to comment
Share on other sites

På norsktentamen skrev jeg om arsenals kapteiner som har vunnet trofeer, det var artig, og jeg skrev også om åssen roller de hadde

 

Skrev på engelsktentamen om Jens Lehmann Fikk 5/6 :D Jeg smisket kansje litt med læreren siden han heier og så på Arsenal :):D:P

Link to comment
Share on other sites

På norsktentamen skrev jeg om arsenals kapteiner som har vunnet trofeer, det var artig, og jeg skrev også om åssen roller de hadde

 

Skrev på engelsktentamen om Jens Lehmann Fikk 5/6 :D Jeg smisket kansje litt med læreren siden han heier og så på Arsenal :):D:P

 

Sånne karakterer irriterer meg 4/3, 4/5, 5/4.. Hva er poenget?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et veldig bra (?:)) leserinnlegg om Arsenal og mine meninger rundt laget.. På norsk da, så jeg tviler på at du er interresert i..

 

Joda,hørtes jo bra ut:) kan være artig å lese..hvis du vil at jeg skal lese da;)

Ellers er det mange fine overskrifter, men klarer ikke velge, men kan alltid bytte overskrift:)

Link to comment
Share on other sites

På norsktentamen skrev jeg om arsenals kapteiner som har vunnet trofeer, det var artig, og jeg skrev også om åssen roller de hadde

 

Skrev på engelsktentamen om Jens Lehmann Fikk 5/6 :D Jeg smisket kansje litt med læreren siden han heier og så på Arsenal :):D:P

 

Sånne karakterer irriterer meg 4/3, 4/5, 5/4.. Hva er poenget?

 

Fordi det er bedre en en ren fem, men ikke nokk til å få en ren seks :P .. så da får du en sterk femmer .. Selv om det er drit !

Link to comment
Share on other sites

Hadde norsktentamen i dag. Oppgaven var at man skulle skrive et intervju.. jeg skrev et "intervju" med vår kjære Cesc.. egentlig veldig moro å dikte opp spørsmål og svar selv med en person man vet godt hvem er...

Link to comment
Share on other sites

Siden vi er inne på dette med skole... Noen som vet om det finnes lover eller regler ang lærere som har definitivt noe personlig i mot en elev. Jeg føler mattelæreren min er ute etter å "ta meg" når det gjelder anmerkninger. Det var en gang i starten av en av timene hans. Absolutt samtlige elever i klassen satt og preiket med hverandre (Veldig høylytt). Midt under det hele peker han mot meg og gir meg anmerkning. Jeg var den eneste som fikk en anmerkning og praten fortsatte fra alle etter det igjen. Ingen flere fikk anmerkning. Går forresten på vgs, så anmerkninger har en god del å si.

Link to comment
Share on other sites

Siden vi er inne på dette med skole... Noen som vet om det finnes lover eller regler ang lærere som har definitivt noe personlig i mot en elev. Jeg føler mattelæreren min er ute etter å "ta meg" når det gjelder anmerkninger. Det var en gang i starten av en av timene hans. Absolutt samtlige elever i klassen satt og preiket med hverandre (Veldig høylytt). Midt under det hele peker han mot meg og gir meg anmerkning. Jeg var den eneste som fikk en anmerkning og praten fortsatte fra alle etter det igjen. Ingen flere fikk anmerkning. Går forresten på vgs, så anmerkninger har en god del å si.

 

Uten at det trenger å ha noen sammenheng mellom vgs og vanlig ungdomsskole, så kan jeg opplyse om at det samme skjer hele tiden i klassen vår, og med meg!

Vi har en gjeng med bråkmakere i klassen, som alltid sitter å snakker osv. Så lærerne har blitt så vandt med det nå at de bryr seg ikke lengre.. Men hvis vi andre snakker piiittelittegranne, så er det anmerkning og nesten telefon hjem osv med èn gang! Utrolig dårlig opplegg!

Det samme som du sier har nøyaktig også skjedd med meg.. Hele klassen er i taket i en time, og alle snakker og bråker, men plutselig klikker læreren på meg og roper at jeg har fått anmerkning! Helt patetisk!

Og på vgs, som det var med deg, betyr det jo mer også, ja, så det kan du jo ta opp med noen! Det er jo direkte forskjellsbehandling.

Link to comment
Share on other sites

Siden vi er inne på dette med skole... Noen som vet om det finnes lover eller regler ang lærere som har definitivt noe personlig i mot en elev. Jeg føler mattelæreren min er ute etter å "ta meg" når det gjelder anmerkninger. Det var en gang i starten av en av timene hans. Absolutt samtlige elever i klassen satt og preiket med hverandre (Veldig høylytt). Midt under det hele peker han mot meg og gir meg anmerkning. Jeg var den eneste som fikk en anmerkning og praten fortsatte fra alle etter det igjen. Ingen flere fikk anmerkning. Går forresten på vgs, så anmerkninger har en god del å si.

 

er vell slik med de fleste lærere føler jeg..er noen personer som er bedre likt blant lærere enn andre, og kan gi utslag i karakter? vet at en elev bare fikk 2'ere hver gang han hadde innlevering.. så en gang fikk han ei jente som bare fikk 4 og 5 til å skrive den, men ble bare en 2er.. er vell en tøff påstand å si at lærere forskjellsbehandler elever, men er sånn slik jeg ser på det :P

 

over til prosjektet; har skrevet en side nå om bare historie, skal vell skrive en til(på data).. skal være inne i morgen, så sliter litt med å få lengde på det hele..hehe

Link to comment
Share on other sites

Siden vi er inne på dette med skole... Noen som vet om det finnes lover eller regler ang lærere som har definitivt noe personlig i mot en elev. Jeg føler mattelæreren min er ute etter å "ta meg" når det gjelder anmerkninger. Det var en gang i starten av en av timene hans. Absolutt samtlige elever i klassen satt og preiket med hverandre (Veldig høylytt). Midt under det hele peker han mot meg og gir meg anmerkning. Jeg var den eneste som fikk en anmerkning og praten fortsatte fra alle etter det igjen. Ingen flere fikk anmerkning. Går forresten på vgs, så anmerkninger har en god del å si.

 

Dersom en elev forlanger endringer, enten det gjelder det fysiske eller psykososiale miljøet, plikter skolen å dele ut skjema for utfylling i forhold til opplæringsloven §9a.

Ved å fylle ut og levere dette skjemaet, plikter rektor å ta stilling til saken, og svare skriftlig med begrunnelse på vedtak, og forklare hvilke tiltak som evt er gjennomført :)

 

Det er ikke alle skoler som bruker dette skjema, men de PLIKTER å dele det ut straks en elev eller foreldre kommer med ønske om det. Men det er mulig du synes det krever litt baller å levere det inn?

 

Her er sitat fra opplæringsloven.

§ 9a-3. Det psykososiale miljøet

 

Skolen skal aktivt og systematisk arbeide for å fremje eit godt psykososialt miljø, der den enkelte eleven kan oppleve tryggleik og sosialt tilhør.

 

Dersom nokon som er tilsett ved skolen, får kunnskap eller mistanke om at ein elev blir utsett for krenkjande ord eller handlingar som mobbing, diskriminering, vald eller rasisme, skal vedkommande snarast undersøkje saka og varsle skoleleiinga, og dersom det er nødvendig og mogleg, sjølv gripe direkte inn.

 

Dersom ein elev eller forelder ber om tiltak som vedkjem det psykososiale miljøet, deriblant tiltak mot krenkjande åtferd som mobbing, diskriminering, vald eller rasisme, skal skolen snarast mogleg behandle saka etter reglane om enkeltvedtak i forvaltningslova. Om skolen ikkje innan rimeleg tid har teke stilling til saka, vil det likevel kunne klagast etter føresegnene i forvaltningslova som om det var gjort enkeltvedtak.

 

Føyd til med lov 20 des 2002 nr. 112 (i kraft 1 april 2003, etter res. 20 des 2002 nr. 1735).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...