Jump to content

Neste sesong


Evju

Recommended Posts

Fjoråret skulle være en mellomsesong, så skulle vi komme sterkt tilbake i år. Slik har det ikke gått, så nå er vel tida kommet til å igjen drømme om triumfer om et drøyt års tid.

 

Vi har fantastisk mye talent i troppen vår, og tilsvarende lite rutine. Vi vant ikke serien med gutter i år, og vi vinner heller ikke neste år. For mange av Arsenals spillere er fortsatt gutter til høsten. Jeg tviler også sterkt på at det blir hentet inn noe særlig forsterkninger, rett og slett fordi Wenger har urokkelig tro på ungguttene våre. Og jeg kan ikke si meg uenig: vi kan ikke ofre ungguttene våre for rutinerte spillere nå.

 

Nøkkel nummer 1 neste år er vel å holde troppen unna skader. En god pre-season tror jeg er nøkkelen til å holde troppen skadefri. En god pre-season gjør spillerne rustet for et tøft kampprogram. Dersom Henry, van Persie, Rosicky, Gallas, Hleb og Eboue slipper unna skadene de har hatt i år, kan det begynne å ligne på noe. Dessverre holder det ikke å være skadefri, man må være i form også.

 

Nøkkel nummer 2 er selvfølgelig Thierry Henry. Vil kapteinen vår finne tilbake til formen? Arsenal har i år brukt halve sesongen på å få Henry i form. Og vi har ikke klart det. Henry må lytte til kroppen sin nå, og hvile slik at han er helt "fit for fight" når han kommer tilbake. Hvis ikke er jeg redd han kaster bort flere gode år av karrierren sin på en meget uprofesjonell måte.

 

Nøkkel nummer 3 er effektiviteten. Vi er virkelig ikke kyniske foran mål. Hvor mange kamper i år har vi rotet bort 10-20 sjanser? Jeg mistet tellinga i oktober. I tillegg til Henry er vel Robin van Persie og Julio Baptista de spillerne i stallen i dag som virkelig har en nese for mål. Baptista er, slik situasjonen er nå i hvert fall, jevnt over for dårlig. Om han er her neste sesong er uvisst, men han bør finne formen fra Sevilla-tiden. Da kan det bli veldig bra. van Persie viste i høst at han kan prestere bra over tid. Det er første gang vi har sett det fra han, og han er nødt til å fortsette med det. Dersom disse tre spillerne får en god sesong i Arsenal-drakta neste sesong, blir det MANGE mål!

 

Så hva tror jeg status blir neste sesong? Jeg tror vi fort kan ende opp på samme sted som i år. Chelsea vil nok være storfavoritt til de engelske trofeene, med United som en soleklar toer. Så kommer vi nok til å kjempe en innbitt kamp om å være nummer 3 mot Liverpool.

 

Ligaen: 3./4.

FA Cupen: Denne kan vi vinne!

Champions League: Vil ikke si at fjoråret var et blaff, men man trenger utrolig mange marginer på sin side for å vinne her. Jeg tror ikke vi kommer lenger enn kvartfinale.

Ligacupen: En cup vi bør gjøre det bra i, gitt at vi slipper å møte f.eks. Chelsea i den tidlig runde. Tror på en semifinale.

Link to comment
Share on other sites

Litt tidlig å se fremover mot neste sesong, etter min mening, men samtidig forstår jeg skuffelsen blandt folk over årets sesong. Personlig er jeg ikke SÅ skuffet, da det er mange faktorer som har signalisert til meg at årets sesong ikke kom til å bli den helt store.

 

1. Ny stadion

 

De første kampene på nye stadion ble som bortekamper for laget. Ingen som var vandt med gress, størrelse og atmosfære. Utover i sesongen har dette bedret seg, og fra neste sesong vil vi kunne nyte fullt ut av dette.

 

2. Ingen nye "mål" spisser hentet i sommer

 

Noen som sier at vi har vært ineffektive i år, men det var vi i høyeste grad i fjor også. Jeg hadde virkelig håpet at Wenger så dette i sommer, og hentet en målfarlig "garantist for mål" - spiss (klossete formulert :blink: ). Baptista ble hentet, men han er ikke den typen spiss (noe vi har sett i år).

 

3. Urutinert mannskap

 

Vi må ha en av Premier Leagues laveste snittaldre totalt på årets PL kamper. Man vinner ikke PL med juniorer, men det lover godt for fremtiden (dersom utviklingen fortsetter). Syntes forøvrig jeg ser tretthetstegn blandt de som har spilt mye denne sesongen, og spesielt Fabregas.

 

Dette var tre faktorer som kom opp før sesongen, og som har vist seg å stemme utover i sesongen. Det betyr ikke at man ikke skal HÅPE på sølvtøy, men skuffelsen ble ikke SÅ stor når det uteble. Dersom 3.plass blir resultatet denne sesongen, så syntes jeg det er en prestasjon i seg selv. Det vil da være flere lag bak oss som bruker MYE mer penger på å kjøpe spillere enn vi gjør.

 

Jeg ser lyst på fremtiden, men (og det er et stort men); Vi MÅ få en spiss som lever mer i "boksen" skal det være muligheter i 2008 (med mindre Adebayor tryller frem en nese for mål).

 

GO GUNNERS!!!

Link to comment
Share on other sites

Det einaste som er gale med Arsenal e at vi ikkje klare å putte sjangsjane våre i mål!

Og det vi virkelig trenge foran neste sesong e en Spiss, Ving eller Midtbane spelar som klara å skyte utafor 16 meteren..!vi har Rosicky, men han kjem sjeldent t skuddmuligheit.. Og en Midtstoppar som e en mester i hodedueller og like god på jorda..

 

Eg e so luta lei av å sjå at vi nesten ska innom 5 meteren får å skyte!

Link to comment
Share on other sites

Hent tilbake Robert Pires.

 

Han har vært skadeprega i to år nå, sier ikke mer.

 

Synes vi skal statse mer på diaby, walcott og denils. fremover. Tror baptista kan være en solkjær for oss i fremtida.

 

 

Vi treng ikkje baptista i det heile tatt... få tbake Reyes igjen og så selger vi han å tjena litt meir.. so kjøpe vi ein klassespelar.. Helst ving(Quaresma)! for når Arsenal ikkje klara å avlutte utafor 16meteren så må noke gjerast.. Quaresma er en spelar som i d minste klara nettopp dette.. men så skulle vi gjerne hatt en klasse-forsvars-spelar.. ein Luft sterk midtstoppar e d vi treng, som e minst like god på nede på "grass-matta"

 

Når d gjeld Diaby så vi eg gjerne sjå han i fleire kampa. han e Heilt lik Vieira i både utsjånad :blink: og spelestil , også meget luftsterk.

 

Walcott syns eg bør få sjangsjen som spiss ilag med Ade(når han har sona rødt kort) no som Henry e skada. Han egentlig spiss så derfor syns eg han skal utvikle seg som spiss og ikkje en ving/Høgre-midtbane spelar.

 

Denilson har overraska meg veldig, så om 2-3 år forventa eg at han e fast i første elleveren.. men kor ska Diaby vere da? på benken? en so god spelar fortjena ikkje sitte på benken..

 

syns egentlig d e synd at vi har so mange midtbane talent som ikkje får spele pga. at dei fleste spela sentralt, der har vi Fabregas og Gilberto..

 

Eit Lag som eg ville sett om 2-3 år

 

 

-------- Adebayor---------

 

----Rosicky-Van Persie/Walcott---

 

--Diaby--Fabregas--Hleb/Denilson--

 

--Clichy-Djourou-Toure-Eboue--

 

 

ein slags 4-3-2-1 formasjon..

Men skulle eventuelt noken nye Klasse spelara dukke opp so må vi nok rydde plass t dei..

 

Rosicky og RvP som skuddfolk ;) Adebayor til og putte eventuelle returar i mål dersom Rosicky og RvP ikkje skulle klare å score..

Link to comment
Share on other sites

De unge spillerne må ta et steg fremover til neste sesong. Tror også det at vi har hatt endel relativt nye i år kan ha slått ut på samspillet.

 

Uansett tror jeg ikke vi taper flere kamper denne sesongen. WINNING STREAK!!!

Link to comment
Share on other sites

Syns det blir feil å selge Henry til sommeren. I år har han slitt veldig mye med skader, og det er en av grunnene til at han ikke har klart å levere på topp. Likevel har han 12 mål i serien. Hvis Wenger lar han få hvile nå, og bli helt frisk igjen, kommer han kanskje til å finne igjen til formen neste sesong som har gjort Henry til en av verdens beste spisser. I tillegg har vi van Persie på vei, som også var uheldig med skader denne sesongen.

Det er en av hovedgrunnene til at vi har røket ut av cupene slik vi har gjort til nå. Vi har hatt fryktelig mange skader på sentrale spillere som skulle vært med å heve dette laget i år. I forsvaret har vi hatt skader på både Gallas, Senderos, Djourou og Eboue. Er vanskelig for Clichy, Hoyte og Kolo å forholde seg til det, når man får nye partnere nesten hver kamp.

På topp har våre 3 største målscorere også vært en del skada. Både Ade, Henry og van Persie har vært mye skada til sammen. Hadde vi hatt færre skader på disse plassene er jeg ganske sikker på at vi hadde gjort det bedre enn det vi har gjort nå. Så med tanke på dette, vil jeg si at vi så langt har gjort en ganske bra sesong når vi ser på hvor mange unge spillere som har måttet ta ansvar både bakover og fremover på banen.

Noe vi "alltid" har slitt med under Wenger er dødballer. Både defensive og offensive. Bakover er vi altfor dårlige til å dekke opp rom som sterke hodespillere søker og får ballen i. Framover blir det altfor mange cornere/frispark som ender på hodet til førsteforsvareren som kan renske unna. I tillegg virker det ikke som om vi har noen plan for hvordan vi skal få ballen i nettet. Dette er noe både Wenger og laget vårt må sette seg ned og se på etter sesongslutt for å prøve å finne en løsning på dette "dødballproblemet".

Det kommer nok til å bli noen utskiftninger neste sesong, men jeg vil gjerne la alle som nå er i troppen få sjansen til å prøve å vise seg hvis vi kan klare å holde oss skadefrie.

Dette er også et problem som vi bør kunne gjøre noe med. Nå har vi hatt flere sesonger hvor sentrale spillere er blitt skadet over tid. Enten har vi vært veldig uheldige, eller så har trening for å forebygge skader vært altfor dårlig.

Nå blir det viktig for oss å sette oss et mål om 3. plassen, og det er ikke umulig å ta 2. plassen ennå heller, hvis vi gjør det bra resultatmessig i resten av kampene og Chelskij taper poeng etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...