Jump to content

IPod


Arsenal90

Recommended Posts

Har skaffet meg IPod 30 GB. Har klart å legge inn musikk og bilder, men vil gjerne ha inn noen filmer som jeg kan se på

skolen :P

 

Filmene er lastet ned, ligger i en egen mappe og spilles av i VLC Media Player.. Åssen får jeg dem inn på iTunes så dem kan spilles der? Hvis jeg trykker "Egenskaper -> Endre ("Åpnes i: VLC media player) -> iTunes, og dobbelt klikker på filmen åpnes iTunes, men filmen vises ikke.. Den er heller ikke der!

Må jeg gjøre om fila? Eller er det noe annet som må gjøres? Noen som vet og kan dette?

Imers? :P ;)

Link to comment
Share on other sites

Arsenal90: For å legge filmer inn på iPoden må de først konverteres til iPod-format. Det er flere programmer som gjør dette, jeg bruker et som heter WinXMedia, og det er en rimelig enkel prosess når du har fått tak i programmet. Skal du kjøpe dette på nett koster det ca 17 €, men det går jo også an å skaffe det på andre måter. Men i WinXMedia-pakka følger det også med diverse andre konverterere, som feks. AVI/MPEG til DVD, osv.

 

Anbefales!

Link to comment
Share on other sites

Arsenal90: For å legge filmer inn på iPoden må de først konverteres til iPod-format. Det er flere programmer som gjør dette, jeg bruker et som heter WinXMedia, og det er en rimelig enkel prosess når du har fått tak i programmet. Skal du kjøpe dette på nett koster det ca 17 €, men det går jo også an å skaffe det på andre måter. Men i WinXMedia-pakka følger det også med diverse andre konverterere, som feks. AVI/MPEG til DVD, osv.

 

Anbefales!

Ok! Takker, men hvor får man kjøpt dette? Finnes det noe gratis program? Har masse av tid, såå gjør ikke noe om det tar lang tid eller er vansklig :D

Link to comment
Share on other sites

Arsenal90: For å legge filmer inn på iPoden må de først konverteres til iPod-format. Det er flere programmer som gjør dette, jeg bruker et som heter WinXMedia, og det er en rimelig enkel prosess når du har fått tak i programmet. Skal du kjøpe dette på nett koster det ca 17 €, men det går jo også an å skaffe det på andre måter. Men i WinXMedia-pakka følger det også med diverse andre konverterere, som feks. AVI/MPEG til DVD, osv.

 

Anbefales!

Ok! Takker, men hvor får man kjøpt dette? Finnes det noe gratis program? Har masse av tid, såå gjør ikke noe om det tar lang tid eller er vansklig :D

 

Det finnes flere programmer som gjør dette, jeg har ikke oversikt over alle. Jeg har ikke prøvd gratisversjonene, men det er vel verdt et forsøk. Selv bruker jeg WinXMedia, men imToo har jeg også hørt fungerer fint.

 

Gratis:

Gratis iPod konverterer

 

17 - 29 €

ImToo converter

WinXMedia converter

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...