Jump to content

Beskriv en spiller!!


T.Rosicky

Recommended Posts

Ok, denne tror jeg kan være vanskelig:

- 2.keeper for sitt land i VM 90, men på grunn av skade fikk han ikke spille selv om 1.keeper ble skadet. (3.keeperen måtte spille isteden...)

- Har en kort karriere i Atletico Madrid

- Samme etternavn (sjelden brukt) som en av trenerne med topp 4 plassering i PL de siste 10 år...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.1k
  • Created
  • Last Reply

Ok, denne tror jeg kan være vanskelig:

- 2.keeper for sitt land i VM 90, men på grunn av skade fikk han ikke spille selv om 1.keeper ble skadet. (3.keeperen måtte spille isteden...)

- Har en kort karriere i Atletico Madrid

- Samme etternavn (sjelden brukt) som en av trenerne med topp 4 plassering i PL de siste 10 år...

For vanskelig??

Link to comment
Share on other sites

For vanskelig??

 

 

første som faller meg inn uten at jeg husker navnet er Argentina, husker Pompido ble skadet.

Men husker ikke om han som erstattet han var det opprinnelige 2 eller 3.valg.

Han het i hvertfall Goycouchea eller noe slikt....

 

Men kommer som sagt ikke på navnet på han du skal ha. - men er det riktig land da?

 

- Og du sier samme etternavn som en av topp fire treneran i premier leauge siste 10 år.

Er det en grunn til at det står trener og ikke manager?

 

Men uansett en veldig tricky en...

Link to comment
Share on other sites

første som faller meg inn uten at jeg husker navnet er Argentina, husker Pompido ble skadet.

Men husker ikke om han som erstattet han var det opprinnelige 2 eller 3.valg.

Han het i hvertfall Goycouchea eller noe slikt....

 

Men kommer som sagt ikke på navnet på han du skal ha. - men er det riktig land da?

 

- Og du sier samme etternavn som en av topp fire treneran i premier leauge siste 10 år.

Er det en grunn til at det står trener og ikke manager?

 

Men uansett en veldig tricky en...

So far pretty good ;)

Argentina stemmer...

Goicochea var 3.keeper... Pumpido 1.keeper...

Link to comment
Share on other sites

Ok, den var nok for vanskelig. Det var Luis Alberto Islas Ranieri

 

Ny, lettere oppgave.

 

Denne personen er en krølltopp fra det landet med den største krølltoppen vi finner i PL.

Har spilt i sitt hjemland og i en portugisisk klubb (la opp der som 40-åring).

Har 58 landskamper fra 79-94

Ikke midtbane eller spiss

Link to comment
Share on other sites

Ok, den var nok for vanskelig. Det var Luis Alberto Islas Ranieri

 

Ny, lettere oppgave.

 

Denne personen er en krølltopp fra det landet med den største krølltoppen vi finner i PL.

Har spilt i sitt hjemland og i en portugisisk klubb (la opp der som 40-åring).

Har 58 landskamper fra 79-94

Ikke midtbane eller spiss

 

Får bruke eliminasjonsmetoden:

Fra samme land som den personen med størst krølltopp i PL = Felaini, som er fra Belgia

Ikke midtbane eller spiss = forsvar eller keeper

Spilt i Portugal og Belgia

Hmm... Tror det er en belgisk keeper som har spilt i Benfica.. Michel Pre-ett-eller-annet... Stopper der..

Link to comment
Share on other sites

Michel Preud'homme

 

Er det nok tenker jeg?

 

Men apropo han der Ranieri. Trakk ikke han seg før VM 90 pga at han ikke ville være Reservekeeper

for Pompido? Mener jeg leste det når jeg googla litt her ikveld. At det var Pompido, Goycochea og Cancelarich. Mens Angel Comizzo fikk komme inn og erstatte Pompido når han ble skadet. Mener godeste Ranieri aldri var i troppen eigang.

 

Men dette blir vel pirking, og det er noe jeg ikke kan si 100% sikkert. Bare ifølge Wikipedia i hvertfall...Kan godt være dine kilder er enda bedre.

Link to comment
Share on other sites

Michel Preud'homme

 

Er det nok tenker jeg?

 

Men apropo han der Ranieri. Trakk ikke han seg før VM 90 pga at han ikke ville være Reservekeeper

for Pompido? Mener jeg leste det når jeg googla litt her ikveld. At det var Pompido, Goycochea og Cancelarich. Mens Angel Comizzo fikk komme inn og erstatte Pompido når han ble skadet. Mener godeste Ranieri aldri var i troppen eigang.

 

Men dette blir vel pirking, og det er noe jeg ikke kan si 100% sikkert. Bare ifølge Wikipedia i hvertfall...Kan godt være dine kilder er enda bedre.

Mener å huske at han vertfall var den som ble tatt ut som 2.keeper i troppen, men så skadet han seg.

Men er vel vanskelig å vite hva som helt stemmer...

Uansett: Din tur...

Link to comment
Share on other sites

Da tar jeg denne videre nok en gang.

 

 

Denne bør vel strengt tatt alle her inne klare.

 

EKSTREMT enkel :D

 

- Spilt for fire engelske klubber.

- Har solgt flere av sin selvbiografi en Ashley Cole, begge ble gitt ut sånn ca samtidig.

- Yellow Submarine

- Har vært på ett opplegg arrangert av Arsenal Norway.

Link to comment
Share on other sites

Da tar jeg denne videre nok en gang.

Denne bør vel strengt tatt alle her inne klare.

 

EKSTREMT enkel :D

 

- Spilt for fire engelske klubber.

- Har solgt flere av sin selvbiografi en Ashley Cole, begge ble gitt ut sånn ca samtidig.

- Yellow Submarine

- Har vært på ett opplegg arrangert av Arsenal Norway.

 

Perry Groves

Link to comment
Share on other sites

Se der ja. Riktig i første forsøk :D

 

Blir spennende å se om noen klarer denne da ;)

 

- Født på 70-tallet

- Var i Arsenal i perioden 90-96

- Hadde 4 utlånsperioder (4 forskjellige klubber) i løpet av sin Arsenalkarriere

- Debuterte mot Sheffield United

Link to comment
Share on other sites

Se der ja. Riktig i første forsøk :D

 

Blir spennende å se om noen klarer denne da ;)

 

- Født på 70-tallet

- Var i Arsenal i perioden 90-96

- Hadde 4 utlånsperioder (4 forskjellige klubber) i løpet av sin Arsenalkarriere

- Debuterte mot Sheffield United

Det meste stemmer med Morrow, men han debuterte ikke mot Sheffield United. Så da får vi finne gruble videre...

 

Edit: Mark Flatts!

Link to comment
Share on other sites

- har bare spilt i Newcastle i Europa (scoret 6 mål på 46 kamper) 2000-2003

- var med i vm 1998

- Liker seg godt i rødt, hvitt og blått på landslaget!

 

Hmmm...har sjekket spillerstallen til Newcastle for sesongen 2000/01, og sett på spillerne som spilte denne sesongen, og som står oppført som at de joinet Newcastle i 2000. Finner ingen i spillerstallen som matcher denne beskrivelsen som spiller på ett landsalg som spiller i rødt, hvitt og blått.

 

Det er tre spillere som matcher den første beskrivelsen. Den ene av disse kom i 2001. De to som kom i 2000, står oppført med nasjonalitet engelsk og Argentingsk. Den som kom i 2001 står oppført med nasjonalitet chilensk.

 

Nå er jeg usikker på fargene Chile benytter på draktene sine, men jeg velger her å gå for Clarence Acuna

Link to comment
Share on other sites

Hmmm...har sjekket spillerstallen til Newcastle for sesongen 2000/01, og sett på spillerne som spilte denne sesongen, og som står oppført som at de joinet Newcastle i 2000. Finner ingen i spillerstallen som matcher denne beskrivelsen som spiller på ett landsalg som spiller i rødt, hvitt og blått.

 

Det er tre spillere som matcher den første beskrivelsen. Den ene av disse kom i 2001. De to som kom i 2000, står oppført med nasjonalitet engelsk og Argentingsk. Den som kom i 2001 står oppført med nasjonalitet chilensk.

 

Nå er jeg usikker på fargene Chile benytter på draktene sine, men jeg velger her å gå for Clarence Acuna

Riktig!

Link to comment
Share on other sites

Såpass ja..2 av 2 på en dag da :)

 

 

- Født på 60-tallet

- Spilte for Arsenal i perioden 1990-1993

- Har over 400 kamper i engelsk fotball

- I perioden i Arsenal var han på utlån til klubben han gikk til da han var ferdig i Arsenal.

- Er registrert å ha vært innom 6 engelske klubber, men står kun oppført med kamper for 5 av disse.

 

 

Blir spennende å se om Ravenghost tar denne like lett som den forrige

Link to comment
Share on other sites

Nice.

Da kommer neste.

 

-Eneste på sitt landslag i VM 94 som spilte i en klubb i øverste divisjon i Tyskland.

 

-Også spilt i Spania og faktisk i PAOK i Europa. La opp i 2004 på klubbnivå

 

Adolfo Valencia - Colombia?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...