Jump to content

Trond Sollied


Frank

Recommended Posts

Syns egentlig at Trond Sollied som er den klart beste treneren som Norge har fortjener en egen tråd. Ser at han har fått sparken i Olympiakos og det syns jeg er veldig trist.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=156300

 

Jeg skjønner ikke helt hva den klubben der tenker med. Han vant serie og cup ifjor, og leder serien så langt i år. Selv om klubben sliter i CL så tror jeg at å beholde han og la han få fortsette å bygge opp laget ville gjort at de hadde kommet til å bli mye sterkere i CL kanskje allerede neste år. Vi slet lenge i CL, men med tiden så kommer også resultatene. Det har man jo sett med Arsenal og Wenger de siste årene. :)

 

Hvor tror dere Sollied havner nå? Fredrikstad har vist interesse for han, men tror det skal VELDIG mye til før han havner der. Kanskje England blir neste stoppested for han?

Link to comment
Share on other sites

Syns egentlig at Trond Sollied som er den klart beste treneren som Norge har fortjener en egen tråd. Ser at han har fått sparken i Olympiakos og det syns jeg er veldig trist.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=156300

 

Jeg skjønner ikke helt hva den klubben der tenker med. Han vant serie og cup ifjor, og leder serien så langt i år. Selv om klubben sliter i CL så tror jeg at å beholde han og la han få fortsette å bygge opp laget ville gjort at de hadde kommet til å bli mye sterkere i CL kanskje allerede neste år. Vi slet lenge i CL, men med tiden så kommer også resultatene. Det har man jo sett med Arsenal og Wenger de siste årene. :)

 

Hvor tror dere Sollied havner nå? Fredrikstad har vist interesse for han, men tror det skal VELDIG mye til før han havner der. Kanskje England blir neste stoppested for han?

 

 

Enig, helt utrulig at de kan sparke han! Trur og håper de kommer til å angre på det.

 

Neste stoppested er vanskelig å si. Men trur ikke det blir England. Kanskje Tyskland.

Link to comment
Share on other sites

Olymipakos burde tenkt seg om en gang til før dem tok avgjørelsen! OG jeg tror dem vil angre etterhvert..

Uansett, jeg tviler sterkt på at han kommer til Norge med det første, og tror også han holder seg unna Skandinavia. (Hvis han skulle kommet til Norge, måtte det blitt RBK, men tviler. Dem har Tørum som gjør en god jobb).

Jeg tror Sollied havner et sted i Europa. Kanskje tilbake til Belgia? Eller Nederland?

Vi får se! Det blir spennende!

Link to comment
Share on other sites

Kanskje Dortmund kunne vært en klubb for Sollied. En gammel storhet han kan bygge opp igjen. Dortmund har jo slitt med å finne en god erstatter til Hitzfeld. Vet ikke om de har noen trener og hvordan status er hos Dortmund om dagen nå da men :)

Link to comment
Share on other sites

Tørum har enda ikke skrevet under på kontraksforslaget til RBK, men jeg synes Sollied er en veldig god manager. Jeg håper han kommer til en klubb som har mulighet i Europa. Men det at han gjorde det dårlig Europa var jo latterlig, Olympiakos var jo i gruppe med Valencia og Roma, man kan ikke forvente at laget skal gjøre det bra da. Tyskland er et bra stoppested for han, der kan han ta som Frank sier en gammel storhet og bygge de videre.

 

EDIT: nå har Tørum skrevet under: http://www.dagbladet.no/sport/2006/12/29/487348.html

Link to comment
Share on other sites

Synes og det er tullete at Sollied får sparken. Blir for dumt å sparke en trener som hargjort masse bra på den halvannen sesongen han har vært der og nå leder ligaen klart. Det tar tid og bygge opp et lag og den jobben var Sollied godt i gang med. For meg blir denne sparkingen litt som Real Madrid sparking av del Bosque som vant to mesterligatitler og to seriemesterskap på tre år i klubben. Noen av fotbballederne er ettermin mening altfor håpefulle for å vokse inn i himmelen isteden for å være fornøyd med de de har oppnådd. Man kan jo bare se hvordan det har gått med Real Madrid etterpå: 0 seriertitler og 0 mesterligatitler.

Link to comment
Share on other sites

hvem er Trond Solleid?? har aldri hørt om han jeg ;)

Du tuller? Har du ikke hørt om Trond Sollied da følger ikke du med noe serlig!

 

Men men!

 

Trond Sollied er

Er ein norsk trener, som trente nettopp Olympiakos, men fikk nett sparken!

 

Karieren hans:

 

Trond Sollied

 

Trond Sollied (født 29. april 1959) er en fotballtrener som tidligere var fotballspiller. Han er for tiden uten kontrakt med noen klubb.

 

Trond Sollied startet fotballkarrieren i Mo IL, og spilte deretter i Vålerenga, Rosenborg og Bodø/Glimt.

 

Han avsluttet spillerkarrieren som spillende trener i Bodø/Glimt. Med Sollied som trener rykket klubben opp i eliteserien i 1992, og ble cupmestre i 1993. Siden har han hatt stor suksess som trener med Rosenborg, KAA Gent, Club Brugge og greske Olympiakos. Etter rykter og spekulasjoner i flere uker offentliggjorde Olympiakos 29. desember 2006 at klubben anså sitt kontraktsforhold med Sollied som avsluttet.

 

Klubber som spiller:

Mo IL (1976-1981)

Vålerenga (1982-1984)

Rosenborg (1985-1991)

Bodø/Glimt (1992-1993)

 

Som trener:

Bodø/Glimt (1992-1996)

Rosenborg (1997-1998)

KAA Gent (Belgia) (1999-2000)

Club Brugge (Belgia) (2001-2005)

Olympiakos (Hellas) (2005-2006)

 

 

 

 

 

Håper du fikk vite litt om Trond nå! :P

Link to comment
Share on other sites

hvem er Trond Solleid?? har aldri hørt om han jeg :P

Du tuller? Har du ikke hørt om Trond Sollied da følger ikke du med noe serlig!

 

Men men!

 

Trond Sollied er

Er ein norsk trener, som trente nettopp Olympiakos, men fikk nett sparken!

 

Karieren hans:

 

Trond Sollied

 

Trond Sollied (født 29. april 1959) er en fotballtrener som tidligere var fotballspiller. Han er for tiden uten kontrakt med noen klubb.

 

Trond Sollied startet fotballkarrieren i Mo IL, og spilte deretter i Vålerenga, Rosenborg og Bodø/Glimt.

 

Han avsluttet spillerkarrieren som spillende trener i Bodø/Glimt. Med Sollied som trener rykket klubben opp i eliteserien i 1992, og ble cupmestre i 1993. Siden har han hatt stor suksess som trener med Rosenborg, KAA Gent, Club Brugge og greske Olympiakos. Etter rykter og spekulasjoner i flere uker offentliggjorde Olympiakos 29. desember 2006 at klubben anså sitt kontraktsforhold med Sollied som avsluttet.

 

Klubber som spiller:

Mo IL (1976-1981)

Vålerenga (1982-1984)

Rosenborg (1985-1991)

Bodø/Glimt (1992-1993)

 

Som trener:

Bodø/Glimt (1992-1996)

Rosenborg (1997-1998)

KAA Gent (Belgia) (1999-2000)

Club Brugge (Belgia) (2001-2005)

Olympiakos (Hellas) (2005-2006)

 

 

 

 

 

Håper du fikk vite litt om Trond nå! ;)

Ja, takk for det ;) Så han "var" trener for Olympiakos, arti :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...