Jump to content

2006.10.16 Chelsea H


Dr. Phil

Recommended Posts

Arsenal - Chelsea

Underhill Stadium, Mandag 16 Oktober, klokken 20:00

 

Lagoppstilling:

Arsenal:

Mart Poom; Paul Rodgers, Matthew Connolly, Philippe Senderos, Armand Traore; Peggy Lokando, Ryan Garry, Mathieu Flamini, Mark Randall; Jay Simpson, Marc Elston

 

Subs:

Jay Thomas, Lee Butcher, Gavin Hoyte, Kieran Gibbs, Rhys Murphy

 

 

Chelsea:

Nick Hamann; Nuno Morais, Harry Worley, Adrian Pettigrew, Ryan Bertrand; Michael Woods, Jack Cork, Philip Younghusband, Fabio Ferreira; Ben Sahar, Scott Sinclair

 

Subs:

James Russell, Jonas Elmer, Liam Bridcutt, Ricardo Fernandes, James Simmons

 

 

TV kanaler:

Arsenal TV Online

Chelsea TV

Viasat Sport 2

 

 

Før avspark:

For dem av oss som ikke har så mye fore i kveld, og i tillegg abonnerer på Arsenal TV Online, evt. har Viasat Sport 2 (Chelsea TV), er det en fin anledning til å se en rekke av våre unge håpefulle i kveld.

 

Philippe Senderos fortsetter sitt comeback etter skade og Mathieu Flamini er noe overraskende utelatt fra Moskva-kampen til fordel for Denilson. Bortsett fra disse to, samt Mart Poom i mål er det særs ungt reservelag i aksjon i dag.

 

Av de som bør nevnes er først og fremst Armand Traore på venstreback. Jeg kan faktisk se for meg at han får sine minutter mot WBA om et par uker. Ettersigende både større og raskere enn både Ashley Cole og Gael Clichy enda han fremdeles bare er seksten år. I tillegg er den offensive Mark Randall også en av de som kan få sjansen i Carling Cup.

 

Jeg håper i tillegg at Rhys Murphy får sitt innhopp i dag. Fremdeles bare femten år gammel, men likevel ikke mindre enn 11 mål på seks U18-kamper i år. Imponerende.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Kampen endte 2-1 til Chelsea. Ein dødskjedelig kamp med få sjangsar og mange personlige feil spesielt frå Arsenal. Senderos og Flamini viser at dei har ein laaang veg å gå for å komme inn i startelveren igjen. Murphy var det einaste lyspunkt som hadde eit godt innhopp. Traore var også rævva forresten. Langt ifrå klar for 1. lagsspel.

Link to comment
Share on other sites

For å summere opp kampen litt:

Arsenal-laget virker å være dårligere samspilt og dårligere organisert enn chelsea-reservene. De to spillerne jeg mener viser seg frem mest positivt er Marc Elston og Paul Rodgers. Elston viser fram farten sin ved flere anledninger, kommer til et par sjanser og viser fram litt av teknikken sin. Rodgers virker som en ganske god høyreback, som er bra framover og bakover. Av de andre spillerne kan det nevnes at Garry virker i dårlig form og det ser ut som han egentlig ikke har så veldig lyst til å spille. Slår altfor mange dårlige pasninger og mister ballen for ofte i farlige posisjoner.

Senderos er ute av kampform og viser dette litt for ofte. Han blir avkledd i en del løpsdueller, og selger seg lett. I tillegg prøver han litt for mye å gå i angrep med ball, noe som oftest ender i balltap og kontring i mot.

 

Flamini er veldig usynlig det meste av kampen, og både han og Randall på midten blir kjempet ut av stilen av hardtarbeidende Chelseaspillere.

Peggy Lokando glimter til innimellom ute på vingen, men får til veldig lite rundt 16-meteren til chelsea.

Jay Simpson viser seg også fram innimellom, men blir veldig usynlig store deler av kampen.

Link to comment
Share on other sites

Slutter meg til det dere over sriver. Dette var rett og slett en skuffende forestilleng. Feilpasningene florerer og med hånda på hjerte, det var ingen på dagens Arsenal-lag som kan være i nærheten av førstelagsspill.

 

Typisk at de jeg ventet meg mest av skuffet mest. Traore, Sendersos, Randall, Garry og Famini var helt under pari.

 

Chelsea vant faretruende fortjent. :huh:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...