Jump to content

En Berømmelse av Wenger


mmaelan

Recommended Posts

Som vi vet så er det et generasjons skifte for Arsenal for øyeblikket. Fra å ha snittalder på 30, har vi nå betraktelig mye mindre. Sir Alex Ferguson gjorde akuratt dette på 90'tallet og lyktes mer enn det Wenger gjorde sådan, men han hadde ikke alle disse talentene. Dette er en god start på Emirates Stadium.

 

To spillere eller rettere sagt tre spillere har jeg virkelig fått øynene opp for. Emmanuel Eboue, Mathieu Flamini og faktisk Jens Lehmann.

 

Emmanuel Eboue: Jeg kaller han den nye Thuram og det er ikke for ingenting. Jeg sier verken mer eller mindre. Jeg har alltid syns at rutine er en litt overvurdert sak, og det mener jeg i grunnen fortsatt, men så overvurdert er det kanskje ikke likevel. Eboue blir bedre og bedre for hver kamp som går, og nå som han etter alt å dømme kommer til å spille VM så håper jeg virkelig han utvikler seg til verdens beste høyreback.

 

Mathieu Flamini: Jeg visste faktisk at han var en god midtbane spiller. Han var god når han spilte, men han er enda bedre som forsvar spiller. Ashley Cole er selfølgelig mye bedre, litt bedre iallefall. Cole er reindyrka back og kan det, mens Flamini er ikke det, men han har de offensive egenskapene som man kan savne hos Cole. Kan bli ekstremt god, det er bare spørsmål om tid...

 

Jens Lehmann: Jeg er sikkert den som har kritisert Lehmann mest før denne sesongen og hadde aldri i livet tro på han. Jeg vil gjerne ha han med til neste sesong, og gjør han det bra neste sesong så vær så god. Han har overbevist meg nå! Til og med den sesongen vi greide å ikke tape 49 kamper på rad så hadde jeg ikke tro på Lehmann, jeg tenkte mer at det var forsvaret som gjorde mesteparten av jobben, og det var forsåvidt sant. Lehmann har imponert meg stort denne sesongen og slik som det ser ut så spiller han også VM for Tyskland. http://fifaworldcup.yahoo.com/06/en/060407/7/6ht4.html

 

En berømmelse av Arsene Wenger? Det kan du banne på!

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Så hyller vi Wenger og gauler halleluja for vår messias.

 

Jeg er skjønt enig, og Wenger vil med CL-trofeet eller et par andre pokaler bli Arsenals største manager gjennom tidene!

 

Men allikevel så bør man ikke her framstå som bedreviter fordi om vi (for å holde oss til religion-terminologien) roper korsfest korsfest når det ser som mørkest ut, og resultatene ikke går vår vei, og Wenger gjør feile bytter og komponerer feil lag.

Da må det være takhøyde for å "lette på trykket", og tilkjennegi sin frustrasjon. Det vitner om å bry seg om Arsenal, engasjement og temperement.

 

.....men selvfølgelig akkurat nå er Wenger vår gud og vår stolthet.

Med tap mot United og exit i CL-semien og noen uavgjortkamper så er det på`n igjen.

Allikevel; gjennom 10 år har Wenger vært en gedigen manager og et forbilde for sine kolleger.

 

 

Selvsagt må alle Arsenal-supportere få lov til å være supporter på sin egen måte, dette gjenspeiler gjerne noe av personligheten vår.

Hvis man får lettet på trykket ved å hudflette spillere og manager i motgang, så må vel det være opp til hver enkelt å gjøre.

Samtidig må det være lov for oss andre å tilkjennegi vår uenighet i sakens anledning.

Når jeg avstår fra å slakte spillerne og manageren min, skal gudene vite at det ikke skyldes manglende engasjement og temprament fra min side, men heller en iboende respekt for de nevnte personligheter.

Link to comment
Share on other sites

"På onsdag slo de ut Juventus med Eboue, Toure, Senderos og Flamini", sier Lippi.

 

Dette sitatet forteller alt om hvilken utrolig prestasjon vi som fotballag har gjort ideet vi er klare for semifinalen i CL. Wenger har blitt kritisert i nesten hele sesongen over manglende kjøp av rutinerte spillere, og over at han ikke har gjort noe drastisk på overgangsmarkedet når det har sett stygt ut for klubben vår.

 

Han har formet en ny generasjon unge fotballspillere som allerede spiller på det aller øverste nivået i internasjonal klubbfotball. Det er spillere med teknikk, det er spillere som passer inn i det tradisjonele Arsenal systemet, og det er spillere med en enorm spilleforståelse, og spillere med en enorm arbeidskapasitet.

 

Hvor skal dette ende?

 

Blir vi en stormakt i fotballverden som ingen har sett maken til noen gang?

 

Uavhenig av den enorme bragden unggutta gjorde mot Juventus, vil jeg berøme Wenger som en av vår tids og kanskje tidenes aller største managere på den iskalde og kontrollerte måten han har ført vår kjære klubb på opp til toppen av fotballens verden.

 

 

Jeg vil til slutt si at hvis Henry og gutta står med pokalen hvet over hodet i Frankrike på vår nasjonaldag, tror jeg det bare vil være en begynnelse på det enorme imperiet av et fotballag Wenger har utviklet.

Link to comment
Share on other sites

Men Henry eller ikke - jeg står fast på at dagens Arsenal-lag er blant de mest talentfulle man noen gang har sett i engelsk fotball! :)

 

er vel i bunn og grunn enig i det, men mener likevel at stallen ikke er stor nok til å kunne utfordre chelsea over en hel sesong. arsenal har et høyere høyeste nivå enn chelsea, men et langt lavere bunnivå. nå ser det ut til at laget er godt forspent med spisser i og med adebayors imponerende spill så langt, men det er fremdeles et par små hull på midtbanen og i forsvar. dersom ikke campbell kommer tilbake for fullt, må en ny midtstopper av internasjonal klasse hentes inn. i tillegg bør man ha et reellt alternativ til gilberto som defensivt anker på midtbanen og en permanent erstatter for pires bør også hentes inn i sommer. ifølge spanske aviser er pires så og si klar for villareal. en anvendelig kantspiller bør helt klart prioriteres. en spiller a la rosicky ville vært perfekt. andre kandidater er kalou, swp og joaquin...

 

Beelze:

Du har mange gode poenger her og jeg er helt enig i det meste. Ser imidlertid ikke helt at Joaquin skal kunne bidra med mye. Han er for meg en meget overvurderte spiller. De gangene jeg har sett ham for Spania eller Betis virker han som en primadonna uten arbeidsmoral og utrolig lite følelse for laget. Har virket som han kun gjør det han selv vil og gir blanke i lagkamerater og spillestil.

Link to comment
Share on other sites

denne tråden er ment som en hyllest til hva Wenger har fått til med forsvarsspillet.Noe han har blitt kritisert for lenge...ikke hva spillere som skal handles inn...

 

Det er det nok av tråder om

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

Men Henry eller ikke - jeg står fast på at dagens Arsenal-lag er blant de mest talentfulle man noen gang har sett i engelsk fotball! :)

 

er vel i bunn og grunn enig i det, men mener likevel at stallen ikke er stor nok til å kunne utfordre chelsea over en hel sesong. arsenal har et høyere høyeste nivå enn chelsea, men et langt lavere bunnivå. nå ser det ut til at laget er godt forspent med spisser i og med adebayors imponerende spill så langt, men det er fremdeles et par små hull på midtbanen og i forsvar. dersom ikke campbell kommer tilbake for fullt, må en ny midtstopper av internasjonal klasse hentes inn. i tillegg bør man ha et reellt alternativ til gilberto som defensivt anker på midtbanen og en permanent erstatter for pires bør også hentes inn i sommer. ifølge spanske aviser er pires så og si klar for villareal. en anvendelig kantspiller bør helt klart prioriteres. en spiller a la rosicky ville vært perfekt. andre kandidater er kalou, swp og joaquin...

 

Beelze:

Du har mange gode poenger her og jeg er helt enig i det meste. Ser imidlertid ikke helt at Joaquin skal kunne bidra med mye. Han er for meg en meget overvurderte spiller. De gangene jeg har sett ham for Spania eller Betis virker han som en primadonna uten arbeidsmoral og utrolig lite følelse for laget. Har virket som han kun gjør det han selv vil og gir blanke i lagkamerater og spillestil.

 

 

du har litt rett i bedømmelsen av joaquin, men jeg tror han kan finne storformen under wengers ledelse igjen. han har et vanvittig potensial og et enormt ferdighetsregister.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...