Jump to content

Nye siden?


ArsGun

Recommended Posts

Etter lang og lidelsesfull ventetid, kom endelig den hyggelige mail om at websiden var oppe igjen. Gunners.no var endelig disponibel igjen. Det var med stor glede jeg åpnet siden, og spenningen var stor for hvordan denne kom til å se ut.

 

Første øyekast var meget positivt. Designet var nydelig, og falt øyeblikkelig i smak. Farger, bilder og strukturoppbygging så meget bra ut. Men så kom skuffelsen. Brukervennligheten på nettsiden er heller liten. Det er ingen ting som "viser" hvor du er i webområdet. Det er ingen link til hovedsiden fra noen av artiklene. Dvs at man må bruke tilbakeknappen i browseren. Dårlig brukervennlighet, desverre.

 

Innholdet på nettsiden var også tynt, men dette har jeg stor forståelse for at tar tid å fylle opp. Nyheter? Kamprapporter? (bare for å ta et par småtips)

 

Så gikk turen til forumet, og skuffelsen ble også stor her. Jeg kan ikke etter min beste forståelse fatte og begripe at man har valgt å skifte fra PHPBB2 forumet som var tidligere. Dette var et meget brukervennlig forum, og noe som alle var vant med å bruke. Det nye forumet har en dårlig brukervennlighet, og mangler mye hjelpetekst på registreringssiden. Det er mulig det bare er fordi forumet er nytt at jeg reagerer, men av alle de forumene jeg har vært innom så er det helt klart PHPBB2 som fungerer best og gir det beste inntrykket. I tillegg så er det jo også gratis, så dermed skjønner jeg ikke hvorfor bytte.

 

Oppsummering?

 

Meget bra design på siden, men fremdeles mye som gjenstår på brukervennlighet og struktur. Litt skuffende ettersom det har tatt så lang tid å lage til nettsiden igjen, men jeg har forståelse for at man har jobb ved siden av :(

Link to comment
Share on other sites

Hei, og takk for tilbakemelding.

 

Bare for å ta et par av punktene. Når det gjelder link tilbake til forsiden så når du den ved å klikke på det store bildet på toppen (der det står gunners.no og er bilde av Reyes)... Dettte gjelder for nettsiden. På forumet har du en egen link som heter "Hjemmesiden" oppe til høyre.

 

Når det gjelder nyheter så kommer det etterhvert. Ser ingen grunn til å fylle opp siden med gamle nyheter fra starten. Når det gjelder kamprapporter så er da de på plass. På forsiden er det linker til de to siste kampene, de har kamprapporter. Klikker du på bildet av Wenger, eller på overskriften "Kamper" så kommer du til liste over kamper, alle med kamprapporter.

 

Når det gjelder valg av forum så regner jeg med det er en vanesak. At PHPBB2 er gratis er forsåvidt korrekt. På den andre siden så får man utmerket support når man betaler for noe. Noe som er vesentlig siden det har vært 1 pereson som har jobbet med de nye sidene. At det er så mye "dårligere" brukervenlighet her fra phpbb2 er jeg ikke enig i, men hver sin smak.

 

Er klar over at ting kan bli bedre, men hugs at sidene har vært på luften i under 24 timer. Som du sier så har vi jobb ved sidene av, i tillegg litt sosialt liv :(

Link to comment
Share on other sites

Det mangler dato for når innlegget er postet. Det er kun klokkeslettet som står oppgitt. Det samme gjelder for informasjon om når man var sist pålogget, og på rekorden for antall pålogget samtidig. Er dette et problem du har kontroll på Jostein?

Link to comment
Share on other sites

Jeg for min del misliker den altfor store headingen. Slitsomt å alltid måtte scrolle nedover siden for å begynne å lese...f.eks i forumet. Er det mulig å gjøre denne mindre?

 

Dessuten synes jeg fonten (skriftstørrelsen) er noe liten, spesielt i fht slik det var tidligere. Spesielt kan dette bli litt slitsomt dersom man skal lese en betydelig mengde innlegg i forumet.

 

Dette er mine umiddelbare inntrykk av den nye siden....etter kun å ha vært inne noen få minutter. Det er sikkert mye fint og bra også, men så langt har jeg kun lagt merke til de tingene som "irriterte" meg litt. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ok. Jeg ser nå at man kommer til hovedsiden ved å trykke på logoen, men dette vet ikke "mannen i gaten" da det ikke kommer frem noe "link-hånd" ved å føre musen over der.

 

Kamprapporter ser jeg at er der, men for å komme til disse må man helt tilbake til hovedsiden. Og der har vi brukervennligheten igjen. Ved å bruke en "fast" meny vil dette bli mye enklere, også kan det f.eks. dukke opp under-meny punkter på hver meny. Forrige designet inneholdt samtlige menypunkter fast på venstre side. Jeg er tilhenger av å ha menyen på venstre side, da man leser fra venstre til høyre og får en oversiktlig helhet over hvor man er i webområdet. Manøvreringen blir også lettere ved å gjøre det slik. Så kan det jo selvsagt diskuteres i syv lange og syv breie om absolutt alle menypunkter bør listes opp, eller om enkelte kan ha undermenypunkter ;)

 

Forumet er jeg enig i andres innlegg her, med store "overskrifter" og små fonter. Dette kan fort bli litt irriterende. Mangler også hjelpetekst på registreringen som jeg nevnte tidligere.

 

Bare for å ha det sagt, dette er ingen negativ kritikk kun min enkle mening og tilbakemelding på hva jeg syntes om nye web siden. Designet er meget bra, og det faller bare mer og mer i smak. Men så var det dette med brukervennligheten.

Link to comment
Share on other sites

Er nok flere ting vi kan se på og endre etterhvert som tiden går. Er bra med tilbakemelding slik at vi kan lage det bedre. Link-hånd over logoen skal bli :D Det at det mangler info på registreringssiden skyldes den norske språkpakken. Tydligvis en som ikke vet hva passord og brukernavn heter på norsk :D På engelsk fungerer dette utmerket. Skal se om jeg finner en bedre norsk språkpakke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg for min del misliker den altfor store headingen.

 

Jeg er enig i at det store bildet på toppen er unødvendig stort. I en oppløsning på 800x600 tar det jo nesten hele skjermen. Dessuten synes jeg motivet er rart. Burde det ikke heller vært den nye logoen som stod øverst og "lyste" opp når man gikk inn på hjemmesiden?

 

En annen ting er farge. Jeg synes siden kunne vært mer gjennomført i bruken av farger. Det burde vært mer rødt og toner av rødt i bakgrunner, linjer og grafikk. Det er en del røde overskrifter på hjemmesiden, men i forum er alt grå/blått. Se på liperpool.no og se hvor mye bedre fargebruken er.

Link to comment
Share on other sites

Enig i at logoen kan bli stor når en kjærer datamaskiner med dårlig oppløsning. Det er ikke noe problem dersom man kjører bedre oppløsning. Ingen grunn til å sitte med 800x600 dersom en har mulighet til noe annet, og det tar ikke lang tid før de skjermene som ikke klarer det er ute av de tusen hjem.

 

Når det gjelder farger så er det en personlig sak. Jeg for min del er ikke så veldig glad i rosa. Det er heller ikke lett å oppdrive skins med noelunde kvalitet som har røde linjer. De fleste ser ikke noe særlig ut, og faktisk synes jeg ikke Liverpool sitt er så veldig flott. Er vel enda mindre gjenomført med tanke på alle lyseblå knapper og bilder som ikke er transparente.

Link to comment
Share on other sites

Design er og blir en smakssak. Å tilfredstille alle sammen med det, er komplett umulig. Men mens vi er inne på design; Hva skal den røde "kroken" i høyre hjørnet på designet forestille? Klarer ikke helt å se det, men som sagt så liker jeg designet.

 

Fargene på forumet er helt perfekt syntes jeg. "Skjerm" vennlige farger som ikke ødelegger øynene, og det er viktig når man skal sitte mange timer foran skjermen :)

Link to comment
Share on other sites

All ære til alle involverte for en kjempejobb. Abstinensene begynte nmesten å ta overhånd nå. Begynte å bli rimelig lei det søpleforumet på VG.

 

Men har forslag til endringer. På det forrige forumet klarte vi oss da fint uten underforumene "Engelsk fotball" og "Annen fotball"? De viktigste lagene fikk sin egen tråd under Off-Topic-forumet, og viktige situasjoner ble også tatt opp der. Jeg syns det fungerte fint. Jeg syns at antallet underforum som er i bruk nå gjør det uoversiktlig, og litt, tja...fjortisaktig? Litt sånn Arsenal.no stil, med et forum for hvert tema.

 

Kamp-forumet kan derimot fungere, hvis folk klarer å holde seg i tøylene. Hvis folk lager 1 tråd per kamp, og det kun på det underforumet, så vil nok den ordningen fungere.

 

Likte også phpBB-forumet bedre, men dette er nok en tilvenningssak. Smådetaljer som irriterer litt er alt området som blir stående hvitt ved korte innlegg, på grunn av mye unødvendig info under avataren, og det at avatar og info er på høyre side og ikke venstre, samt horrible smilefjes. De var rett og slett fæle.

 

Fargevalget er egentlig helt greit. Er ikke så nøye for meg om fargevalget tilsvarer Arsenals farger. De er behagelige og ikke glorete.

 

Ellers gleder jeg meg til å diskutere og lese om klubben min på et seriøst og kunnskapsrikt forum igjen!

Link to comment
Share on other sites

Guest Jon-Halvor

Må si meg enig i all kritikken av forumet her. Ikke imponert, gidder ikke gjenta argumentene de andre allerede har fremført.

 

For å ta det positive, så liker jeg at det endelig er blitt et eget rykteforum istedenfor den håpløse "ryktetråden".

Link to comment
Share on other sites

Den "skarpe tastaturfingen" til Jon-H er fremdeles inntakt, ser jeg. Good! :huh:

Selv om jeg er uenig i det du skriver. I hvertfall i form av "underavdeling" til TV. Fargene fungerer helt utmerket for meg. Muligens det har med en 48 årings syn å gjøre?

Link to comment
Share on other sites

Design er og blir en smakssak. Å tilfredstille alle sammen med det, er komplett umulig. Men mens vi er inne på design; Hva skal den røde "kroken" i høyre hjørnet på designet forestille? Klarer ikke helt å se det, men som sagt så liker jeg designet.

 

Fargene på forumet er helt perfekt syntes jeg. "Skjerm" vennlige farger som ikke ødelegger øynene, og det er viktig når man skal sitte mange timer foran skjermen  ;)

229[/snapback]

 

"Kremt" Høyre hjørnet?? :huh:

 

Venstre mener jeg selvsagt....... Det er nå bra at alle kan gjøre feil ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...