Jump to content

De XX Olympiske Leker 2006 Torino


Fabregas15

Recommended Posts

Guest dibran14

hva skal dere med ol????????????sett inn noe bra

linker eller no sånt............hva er vitsen med å sette hva folk syns om hleb...

alle vet han er god...............sett inn noe som folk kan se på i hvertfall

Link to comment
Share on other sites

har ikke så mye peiling på så mange ski-sporter men jeg tror følgende kommer til og ta medalje i OL.

Av de norske idretsutdøverne:

 

Bjørn einar romøren (ski-hopp)

Roar ljøkelsøy (ski-hopp)

Lars bystøl (ski-hopp)

Even wetten (skøyter)

Øystein grødum (skøyter)

Frode estil (ski)

Odd -bøjrn hjelmeseth (ski)

Jens arne svartedal (ski)

Tore rud hoffstad (ski)

Tor arne hetland (ski)

Ole einar bjørndalen (ski-skyting)

Frode andresen (ski-skyting)

Hallvar hanevoll (ski-skyting)

Liv grete skjellbreid poire (ski-skyting)

Linda tjørhom (ski-skyting)

Marit bjørgen (ski)

Kristin størmer steira (ski)

Hilde gjermunsøug pedersen (ski)

Kjetil andre aamot (slalåm)

Lasse kjus (slalåm)

Norge (curling)

 

Disse tror jeg tar en OL-medalje, har ikke peiling på andre norske navn i noen andre idretter. MEn jeg har troa på disse skal klare og fikse noen medaljer for norge under OL. ;) :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

hva skal dere med ol????????????sett inn noe bra

linker eller no sånt............hva er vitsen med å sette hva folk syns om hleb...

alle vet han er god...............sett inn noe som folk kan se på i  hvertfall

38508[/snapback]

Dette står jo på off topic så skjønner ikke hvorfor du klager, det er jo sport for f... Skjønner heller ikke hvorfor du klager på Hleb tråden :ph34r: Vi har jo tråder på Henry, Reyes, Walcott you name it... Du får gå å klage på dem og da.

Link to comment
Share on other sites

Tror Norge går et flott OL i møte. Går alt som det skal, bør det ble stor fangst. Har mest tro på Bjørgen og Bjørndalen.

 

Langrenn (menn) er bankers. Tror også at skiskytting, hopp og skøyter vil bli Norges håp. Muligens alpint (kobinasjonen). Glem heller ikke Curling!

 

Må vel prøve å få med mest mulig!

Link to comment
Share on other sites

Det jeg er litt redd for er at Marit Bjørgen ikke er i så god form lenger... Også har hu jjo vært syk i det siste!

 

Men trur norge får et fint OL...

 

Hopp, slalåm, langrenn, skiskyting, curling, kulekjøring og snowboard har vi sjangs å få gull i!

Link to comment
Share on other sites

Det jeg er litt redd for er at Marit Bjørgen ikke er i så god form lenger... Også har hu jjo vært syk i det siste!

 

Men trur norge får et fint OL...

 

Hopp, slalåm, langrenn, skiskyting, curling, kulekjøring og snowboard har vi sjangs å få gull i!

38628[/snapback]

 

Snowboard... hvem tenker du på da? Haakonsen...osv. eller kanskje *han fra Stavanger* som jeg ikke husker navnet på akkurat nå, han har iallefall jeg tro på! (Jeg står selv på snowboard meg jeg har bare et lite jernteppe for øyeblikket!)

Link to comment
Share on other sites

jeg synes vi nordmenn har vært litt(veldig) bortskjemt de siste ol`ene.

Jeg tror kansje Bjørndalen har en sjans til å gjøre rent bord, avhenger av de andre litt og da i stafetten, men det skulle ikke overaske meg om han gjør som han gjorde i salt lake og knuser alle på siste etappe :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Gooner_87

Det leikast jo med tankane om ein "Tour" innanfor langrenn også, noko eg ikkje ser på som ein dum ide, men som likevel neppe vil fungere.

 

Fellesstart passar jo dei norske best, i alle fall i skøyting. Lettare å henge med då, så slikt sett er det vel ikkje så mykje å klage over? :D

 

Tror faktisk Størmer Steira ville gjort det bedre på en intervall start idag enn fellestart. Men samma det. Poenget er at idretten er i ferd med å ødelegges med alle disse nye grenene. Den tradisjonsrike femmila med intervallstart er altså forsvunnet, og dette er meget trist. Mellomtider, hard åpning, sprekk osv er blitt byttet ut med stavbrekking, knuffing, hekting, spurtoppgjør osv i en langt større grad enn tidligere. Alt skal bli et mye mer show og sporten LANGRENN er ikke til å kjenne igjen. Sprintstafetter, dobbelt jakstart med skibytte, fellestart på femmil og sprint erstatter altså tradisjonsrike langrenn med mellomtider.

 

Og argumentet med at mellomeuropeere og amerikanere ikke forstår intervallstart er bare tull. Er ikke vanskeligere enn at de starter en og en og at den med best tid vinner. I fellestart går dem i klynge i 48 km før siste bakken hvor det er ca 10 stk igjen på oppløpet. Det skjer altså ingenting før de siste kilometerne og det blir meget langdrygt. I intervallstart så er det svingninger hele vegen. Håper man etterhvert innser at denne formen for langrenn ikke er engasjerende.

 

Det som jeg har lagt merke til at pågangsytrerne for felelstart ofte er folk som ikke er så veldig interessert i sporten.

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie

Jaja Chad Hedrick, dette ble ikke det OL som du hadde håpet på. :D Du måtte nøye deg med et fattig gull...

 

Du skulle kanskje ikke ha vært så arrogant før OL?

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke ofte vi er enige om ting Gooner_87, men akkurat når det gjelder det med langrennsporten, så er jeg så absolutt enig med deg.

 

Jeg savner de tradisjonelle løpene man hadde i f. eks OL i 92 og 94. Der hadde man intervallstart på 4 av 5 mulige individuelle distanser. Og jeg synes faktisk OL den gangen var mye mer severdig. Nå er det bare 1 distanse med intervallstart. Skisporten er så absolutt iferd med å bli ødelagt.

 

Greit nok at det kan være gøy med fellesstart og sprint, men dette bør ikke gå på bekostning av de tradisjonelle distansene. Det er bare å se på skiskyting. De har i de senere år lagt inn jaktstart og fellesstart. Men dette har vært supplementære øvelser, og ikke øvelser som har fjernet de tradisjonelle. Det tror jeg også er grunnen til at skiskyting er blant den mest populære vinteridretten.

 

For 10-15 år siden, så var jeg ikke så veldig opptatt av skiskyting. Hvis jeg så vinteridrett på tv, så var det som regel vanlig langrenn. Men vanlig langrenn har med årenes løp mistet mye av sjarmen, og skiskyting har fått mer og mer sjarm.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...