Jump to content

arsenal logoen


Guest jonasXyouth

Recommended Posts

Guest jonasXyouth

Er det noen som veit hvor jeg kan finne bilder av de gamle Arsenal logoene? Jeg tenkte å ta litt blekk, og sku sett om jeg vil ha dagens eller den fra JVC tiden!!

 

og kan noen oversette dette direkte?

 

VICTORIA - CONCORDIA - CRESCIT

Link to comment
Share on other sites

Guest northbank

Trodde det var oversatt som : Victory comes trough teamwork jeg.. Mener å ha lest det på www.arsenal.com før...Men det er jo uansett ikke så langt fra den oversettelsen som er å finne der nå...Deus per omnia som stod inne i det gamle merket betyr vel noe som : Gud med oss...

Link to comment
Share on other sites

VCC logoen ble først tatt i bruk i kamp-programmet i 1949/50-sesongen. Den samme logoen ble først brukt på kampdrakten i 1990/91-sesongen.

 

VCC logoen ble erstattet av den nåværende logoen i 2001/02-sesongen. Kampen mot Southampton 2. februar 02 markerte skiftet. Klubben oppga to hovedårsaker til skiftet: 1) Den gamle VCC logoen hadde utviklet seg over mange år og med mange endringer underveis. Det oppsto usikkerhet knyttet til opprinnelse og rettigheter (copyright). 2) Klubben ønsket å skape en logo som både virker fremtidsrettet og som har elementer av den gamle i seg. Med et nytt Stadion rundt hjørnet var timingen fin.

 

Jeg var selv tilstede på Highbury 2. februar 02. Det er vel riktig å si at ikke alle supportere virket like fornøyd med endringen. Noen antydet at logoen hadde passet bedre på en flaske øl...

Link to comment
Share on other sites

Viss jeg ikke tar heilt feil, så byttet vi logo pga at vi ikke hadde og klarte ikke få copyright på den gamlelogoen. Det ville vel igjen si at hvem som helst kunne bruke/sette vårt embleme på deres produkter.

 

Viss nå dette er heilt feil så får noen rette på meg, men ganske sikker på at det er grunnen til vår nye logo.

 

jonasXyouth: har den gamle logoen hegende på veggen her enda, der er han i vanlig poster/plakat format, så der er alt leselig og tydelig.

Link to comment
Share on other sites

Guest jonasXyouth

jonasXyouth: har den gamle logoen hegende på veggen her enda, der er han i vanlig poster/plakat format, så der er alt leselig og tydelig.

37607[/snapback]

 

den fra dag 1? den eldste?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...