Jump to content

Ronald Zubar


Andain

Recommended Posts

SKY Sports la idag ut en artikkel hvor de linker både oss og Lyon til Ronald Zubar fra Caen. Arsene Wenger skal vistnok flere ganger sett Zubar i aksjon og skal ha likt det han så.

 

Zubar spiller for det franske U-21 landslaget og har representert dem i 3 kamper sålangt denne sesongen. Franske Caen holder forøvrig til i 2 divisjon i det franske ligasystemet.

 

Zubar innehar nok ikke den rutinen mange etterlyser i laget, men mye tyder på at Arsene Wenger har valgt å satse alle kortene på å bygge opp et nytt ungt Arsenal lag.

 

Kilde : Gunners check out Caen star (SKY Sports)

Link to comment
Share on other sites

Et mer typisk Wenger-kjøp skal man vel lete lenge etter! Men for all del, jeg tar alle de gode talentene vi kan få jeg, men jeg vil jo også ha rutine som så mange andre. Hva skjedde med Wengers planer om å hente inn spillere i aldersgruppen 24-27 år? :o

 

Edit: Han ser forresten ut som en okse av en forsvarsspiller ;)

 

zubar.jpg

Link to comment
Share on other sites

Alt Wenger har gjort så langt kan være et geni trekk for fremtiden, tiden vil vise. At Wenger kanskje kjøper en forsvars spiller skader ikke! Føler at Campbell og Toure er fortsatt det beste valget men Senderos har nok fått turen til føste laget før han var klar.. Har ikke taklet stress i kamper men vært god når han har virket trygg på banen. Cygan må bort, latterlig dårlig spiller og alt for dårlig til PL nivået så et kjøp av en forsvars spiller er en god ide. :o

Link to comment
Share on other sites

Aller helst skulle vi hatt inn et skikkelig førstevalg på midtstopperplass, en som går foran Campbell til og med. Sol er rett og slett for skadeutsatt til å være den forsvaret skal bygges opp om lenger.

 

Med en ny "nummer 1" i midtforsvaret ville jeg satt Toure på høyreback og hatt Senderos og Djorou som backup i midten. Toure er god som midtstopper, men han mangler høyden og luftstyrken til å bli blant PLs aller beste. På backen derimot ville han etter få kamper vært Pls beste (på en utrolig svak posisjon riktignok). Hans teknikk og løpsstyrke som han får lite brukt nå ville også kommet til sin rett.

 

Senderos er langt fra så svak som enkelte påstår. Han virker dessverre å ha mistet en god del selvtillit denne sesongen, og den herlige bestemtheten og kampviljen vi så forrige sesong har viket plass for usikkerhet og ubesluttsomhet. Regner med at Wenger ordner opp i det, "man managment" er det vel ingen som gjør bedre enn ham. Fysikken og lederegenskapene til Senderos er kvaliteter som vi absolutt trenger i laget, og med Sol som går glipp av haugevis av kamper per sesong vil et tredjevalg få nok av spilletid.

Link to comment
Share on other sites

Aller helst skulle vi hatt inn et skikkelig førstevalg på midtstopperplass, en som går foran Campbell til og med. Sol er rett og slett for skadeutsatt til å være den forsvaret skal bygges opp om lenger.

 

Med en ny "nummer 1" i midtforsvaret ville jeg satt Toure på høyreback og hatt Senderos og Djorou som backup i midten. Toure er god som midtstopper, men han mangler høyden og luftstyrken til å bli blant PLs aller beste. På backen derimot ville han etter få kamper vært Pls beste (på en utrolig svak posisjon riktignok). Hans teknikk og løpsstyrke som han får lite brukt nå ville også kommet til sin rett.

 

Senderos er langt fra så svak som enkelte påstår. Han virker dessverre å ha mistet en god del selvtillit denne sesongen, og den herlige bestemtheten og kampviljen vi så forrige sesong har viket plass for usikkerhet og ubesluttsomhet. Regner med at Wenger ordner opp i det, "man managment" er det vel ingen som gjør bedre enn ham. Fysikken og lederegenskapene til Senderos er kvaliteter som vi absolutt trenger i laget, og med Sol som går glipp av haugevis av kamper per sesong vil et tredjevalg få nok av spilletid.

36980[/snapback]

 

 

Senderos preges av at laget sliter, men han er fortsatt en favoritt for meg. Håper han satses på, og tror virkelig at vi har noe stort på gang i ham. Er også usikker på om det er riktig å hente enda en midtstopper i og med at vi har en Djorou i stallen. Nei, akkurat nå er jeg mest bekymret for to ting:

 

* en spiller som reiser seg og drar laget inn i kamper hvor vi sliter, og

* en bedre back-up på venstre kant. Vi har slitt der store deler av sesongen, og det merkes spesielt godt i det offensive spillet!!!

Link to comment
Share on other sites

Nei, akkurat nå er jeg mest bekymret for to ting:

 

* en spiller som reiser seg og drar laget inn i kamper hvor vi sliter, og

* en bedre back-up på venstre kant. Vi har slitt der store deler av sesongen, og det merkes spesielt godt i det offensive spillet!!!

 

Venstre kant :D

 

Der vi har Reyes, Pires, Hleb, Ljungberg, Van Persie og Walcott??

 

Hadde du sagt høyre kant så kunne jeg forstått det, men venstre kant må da være den posisjonen i laget der vi har flest klasse spillere.

Link to comment
Share on other sites

Mener at Wenger ikke burde kjøpe flere talenter nå, kunne heller vært mer passende med en rutinert og allerede topp spiller.Personlig har jeg ingenting i mot talenter, men skal vi få umiddelbare resultater så må vi nok kjøpe en større fptball-personlighet enn talenter.

Link to comment
Share on other sites

Aller helst skulle vi hatt inn et skikkelig førstevalg på midtstopperplass, en som går foran Campbell til og med. Sol er rett og slett for skadeutsatt til å være den forsvaret skal bygges opp om lenger.

 

Med en ny "nummer 1" i midtforsvaret ville jeg satt Toure på høyreback og hatt Senderos og Djorou som backup i midten. Toure er god som midtstopper, men han mangler høyden og luftstyrken til å bli blant PLs aller beste. På backen derimot ville han etter få kamper vært Pls beste (på en utrolig svak posisjon riktignok). Hans teknikk og løpsstyrke som han får lite brukt nå ville også kommet til sin rett.

 

Senderos er langt fra så svak som enkelte påstår. Han virker dessverre å ha mistet en god del selvtillit denne sesongen, og den herlige bestemtheten og kampviljen vi så forrige sesong har viket plass for usikkerhet og ubesluttsomhet. Regner med at Wenger ordner opp i det, "man managment" er det vel ingen som gjør bedre enn ham. Fysikken og lederegenskapene til Senderos er kvaliteter som vi absolutt trenger i laget, og med Sol som går glipp av haugevis av kamper per sesong vil et tredjevalg få nok av spilletid.

36980[/snapback]

så enig, så enig. det vi trenger nå er ikke en fransk jypling. vi trenger en som kan ta tak og stå fram. det har vi manglet store deler av sesongen ved at Sol har vært borte. det har vi manglet lenge også. får Tourè ut på backen/ eller midtbanen (!?) og Cygan tilbake til en eller annen middelhavsfarer i Frankrike.

 

synes det er gambling med talenters permanente selvbilde å matche dem så tidlig som Wenger har gjort nå. det at Cesc og Senderos gjøres til bærebjelker i laget når vi er nede i en bølge dal er ikke bra. det er bare å håpe at det ikke ødelegger karrierene deres.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunnersforever

Så dere Kerra Gilbert? Jeg mener at vi bør få tak i en skikkelig bodybuilder som midtstopper.. Han fra Caen ser virkelig bra

 

Etter min mening så blir Kerra Gilbert bedre på høyre backen enn det Lauren vil bli.. Han er mye mer offensiv og vil støtte Ljungberg langs kanten ekstremt bra.. Selg Lauren og kjøp en ny midtstopper fordi Lauren er en spiller som ikke samarbeider så bra med de andre.. Aggresiv er han også..

 

Go Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Så dere Kerra Gilbert? Jeg mener at vi bør få tak i en skikkelig bodybuilder som midtstopper.. Han fra Caen ser virkelig bra

 

Etter min mening så blir Kerra Gilbert bedre på høyre backen enn det Lauren vil bli.. Han er mye mer offensiv og vil støtte Ljungberg langs kanten ekstremt bra.. Selg Lauren og kjøp en ny midtstopper fordi Lauren er en spiller som ikke samarbeider så bra med de andre.. Aggresiv er han også..

 

Go Gunners!

37076[/snapback]

 

Jeg håper du tuller når du sier at du vil selge Lauren, som etter min mening har vært vår beste forsvarsspiller denne sessongen. Lauren samarbeider ikke så bra med de andre???? Hvor har du det fra? At han er aggresiv er 110% bra, for er det noe Arsenal mangler er det spillere med Laurens holdning. Nå snakker jeg ikke om hans hodeløse taklinger som han kommer med av og til, men hans kampglød, at han kjemper som en løve for laget og at han gir absolut alt i alle taklinger.

 

Når det gjelder Gilbert har jeg veldig troen på han. Minner egentlig mye om Cole; fart, teknikk og god fremover i banen. Likevel syntes jeg han er vel fersk og håper han får gå på lån til en annen PL klubb til neste sessong og at han får spille like fast som Hoyte.

 

Mitt største ønske for januar var at Wenger skulle kjøpe en midtstopper av klasse, som virkelig kunne ta tak. I dette vinduet var/er nok dette nesten umilug åfå en slik spiller når få vil gamble med sin mulighet for landslagsspill til sommeren. Skal en slik spiller komme, må vi nok vente til sommeren.

 

Campbell har vært mye skadet og prestasjonene har vært deretter. Denne spilleren fra Caen er sikkert spennende, men jeg mener vi har såpass mye tallent på stopperplass (les: Senderos, Djourou og Hoyte (?)) at å kjøpe enda et talent på stopperplass ikke er heldig for de tre nevnte spillerne. Nei Wenger, skal du først kjøpe en stopper, kjøp en som kan gå inn på laget fra dag èn, det er det Arsenal trenger i min mening!

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunnersforever
Så dere Kerra Gilbert? Jeg mener at vi bør få tak i en skikkelig bodybuilder som midtstopper.. Han fra Caen ser virkelig bra

 

Etter min mening så blir Kerra Gilbert bedre på høyre backen enn det Lauren vil bli.. Han er mye mer offensiv og vil støtte Ljungberg langs kanten ekstremt bra.. Selg Lauren og kjøp en ny midtstopper fordi Lauren er en spiller som ikke samarbeider så bra med de andre.. Aggresiv er han også..

 

Go Gunners!

37076[/snapback]

 

Jeg håper du tuller når du sier at du vil selge Lauren, som etter min mening har vært vår beste forsvarsspiller denne sessongen. Lauren samarbeider ikke så bra med de andre???? Hvor har du det fra? At han er aggresiv er 110% bra, for er det noe Arsenal mangler er det spillere med Laurens holdning. Nå snakker jeg ikke om hans hodeløse taklinger som han kommer med av og til, men hans kampglød, at han kjemper som en løve for laget og at han gir absolut alt i alle taklinger.

 

Når det gjelder Gilbert har jeg veldig troen på han. Minner egentlig mye om Cole; fart, teknikk og god fremover i banen. Likevel syntes jeg han er vel fersk og håper han får gå på lån til en annen PL klubb til neste sessong og at han får spille like fast som Hoyte.

 

Mitt største ønske for januar var at Wenger skulle kjøpe en midtstopper av klasse, som virkelig kunne ta tak. I dette vinduet var/er nok dette nesten umilug åfå en slik spiller når få vil gamble med sin mulighet for landslagsspill til sommeren. Skal en slik spiller komme, må vi nok vente til sommeren.

 

Campbell har vært mye skadet og prestasjonene har vært deretter. Denne spilleren fra Caen er sikkert spennende, men jeg mener vi har såpass mye tallent på stopperplass (les: Senderos, Djourou og Hoyte (?)) at å kjøpe enda et talent på stopperplass ikke er heldig for de tre nevnte spillerne. Nei Wenger, skal du først kjøpe en stopper, kjøp en som kan gå inn på laget fra dag èn, det er det Arsenal trenger i min mening!

37091[/snapback]

 

Min begrunnelse for salg av Lauren var at han gjør mye usportslige ting noe som jeg ikke har sansen for. Men jeg må si at jeg kanskje var direkte men jeg håper at Kerrea får så mye spilletid som mulig slik at han kan få utvikle seg best mulig i klubben vår. Lauren har skjerrpet seg denne sesongen men etter min mening så vil Kerrea bli bedre enn Lauren bare hvis han får spilletid..

 

Wenger er en Gud når det gjelder å dyrke talenter ( med noen unntak) så jeg har den overbevisningen om at Wenger vet hva slags talent Kerrea innebærer og at han bygger på det..

 

Go Gunners

Link to comment
Share on other sites

Guest A. Hleb
Alt Wenger har gjort så langt kan være et geni trekk for fremtiden, tiden vil vise. At Wenger kanskje kjøper en forsvars spiller skader ikke! Føler at Campbell og Toure er fortsatt det beste valget men Senderos har nok fått turen til føste laget før han var klar.. Har ikke taklet stress i kamper men vært god når han har virket trygg på banen. Cygan må bort, latterlig dårlig spiller og alt for dårlig til PL nivået så et kjøp av en forsvars spiller er en god ide. :D

36968[/snapback]

 

Helt enig med deg! Senderos takler rett og slett ikke så godt press som han burde. Det så vi mot Chelsea. Men håper at han utvikler seg, og lærer seg å takle presset bedre ! For han har helt klart talent, selv om han er litt ustabil

Link to comment
Share on other sites

Guest A. Hleb
Så dere Kerra Gilbert? Jeg mener at vi bør få tak i en skikkelig bodybuilder som midtstopper.. Han fra Caen ser virkelig bra

 

Etter min mening så blir Kerra Gilbert bedre på høyre backen enn det Lauren vil bli.. Han er mye mer offensiv og vil støtte Ljungberg langs kanten ekstremt bra.. Selg Lauren og kjøp en ny midtstopper fordi Lauren er en spiller som ikke samarbeider så bra med de andre.. Aggresiv er han også..

 

Go Gunners!

37076[/snapback]

 

Lauren må vi beholde! Han har vært god! Dessuten trenger Arsenal noen som gir 100% i alle taklinger, uansett om han bommer av og til! Sånn som Vieira var! Han var hverfall ikke redd for å takle !

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...