Jump to content

Solskjær


jule3

Recommended Posts

  • 6 years later...

All honnør til Solskjær for å ha å gjort noe så sjeldent på norsk basis som å gjenta suksess - det er det ikke mange som har vært i stand til. Ett seriemesterskap kan "alle" vinne, men to på rad krever noe spesielt i tippeligaen.

 

Likevel er jeg ikke helt med på å gi han den hyllesten han får overalt, jeg klarer ikke ignorere helt det faktum at han har massiv finansiell støtte fra Røkke og Gjelsten og et internasjonalt nettverk og tiltrekningskraft i norge som har tillatt han å hente inn spillere, støtteapparat og fasiliteter som er utenfor rekkevidde for de fleste andre klubber her på bjerget. Det er hevet over en hver tvil om at han er en svært dyktig fotballtrener, men de fordelene han har hatt har neppe vært ubetydelige. Likevel, måten han har forvaltet ressursene han har blitt gitt har vært enestående. Det er bare å se til f.eks Martin Andresen og Vålerenga for å se hvordan man skusler vekk enorme pengesummer på middelmådighet, og hvordan man i RBK ikke evner å prestere i forhold til den massive satsningen de har.

 

Jeg håper Solskjær drar utenlands nå i vinter. Molde har han tatt så langt som er mulig. Ett gruppespill i CL er mulig, men fortsatt litt utenfor deres rekkevidde såfremt de ikke har veldig flaks med trekningen. Nå som det nærmer seg jul kommer til å bli plenty av ledige managerstillinger i Championship og Premier League, jeg håper han tar sjansen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...