Jump to content

Arsene Wenger


RockyRocastle

Recommended Posts

Kom til å tenke på en ting da vi spillte mot Ajax sist. Jeg så Wenger komme ruslende ut av garderoben noen minutter etter at 2. omgang hadde startet. jeg tenkte at jeg vet ganske lite om denne mannen utenfor banen.

 

Er det noen som vet om han er gift, har barn, bor alene, i hus, i leilighet, hvilken bil han kjører, hva han gjør på fritiden osv...

 

Må innrømme at jeg ALDRI har sett ham prate om noe annet enn fotball eller i noen annen sammenheng.

 

Hvem er han?

Link to comment
Share on other sites

Kom til å tenke på en ting da vi spillte mot Ajax sist. Jeg så Wenger komme ruslende ut av garderoben noen minutter etter at 2. omgang hadde startet. jeg tenkte at jeg vet ganske lite om denne mannen utenfor banen.

 

Er det noen som vet om han er gift, har barn, bor alene, i hus, i leilighet, hvilken bil han kjører, hva han gjør på fritiden osv...

 

Må innrømme at jeg ALDRI har sett ham prate om noe annet enn fotball eller i noen annen sammenheng.

 

Hvem er han?

21942[/snapback]

 

Han er gift og har et barn. Fruen er fransk. Han bor sammen med sin familie i en fasjonabel del av Hertfordshire. En av de nærmeste naboene er David Dein. Han kjører en Mercedes 500 sist jeg så bilen.

 

På fritiden? Han ER veldig fotbalinteressert, vettu! :D

Link to comment
Share on other sites

Guest luckylars

Dette sier jo litt: BBC - Wenger Profile

 

Arsene Wenger may be fluent in five languages, but is a man of few words, and "no other hobbies". Although he remains calm under pressure, his passion for the pitch is legendary, what his friend Gerard Houllier calls his ability to "eat, talk, sleep and drink football, and then come back for more".

 

--

Lucky Lars

Link to comment
Share on other sites

Synes å huske i The Professor av godeste Myles Palmer at Wenger har en datter.

21959[/snapback]

 

Corrcetumondo, Tusmo. Er vel rett rundt tenåringsinngangen nå, tenker jeg. Eller muligens lit yngre. Wenger skjermer familien til det ekstreme.

Link to comment
Share on other sites

Guest larsenal

Mener jeg leste et sted at Jens Lehmann er hans nærmeste nabo.

 

Wenger går for å være ekstremt opptatt av fotball, og bruker all tilgjengelig tid på det. Tiden utenom brukes på datteren og kona.

Link to comment
Share on other sites

Mener jeg leste et sted at Jens Lehmann er hans nærmeste nabo.

 

Wenger går for å være ekstremt opptatt av fotball, og bruker all tilgjengelig tid på det. Tiden utenom brukes på datteren og kona.

21961[/snapback]

Hvor gammel er datteren?

Link to comment
Share on other sites

Dette er kanskje litt off-topic, men i likhet med Idun Ketchup finnes det ikke bare en Arsene Wenger. I Kenya finnes det en 2 år gammel gutt som som heter nettopp Arsene Wenger og som de fleste sikkert da forstår så har familien døpt sønnen etter vår egen Arsene.

 

sty-wanjala240905.jpg

 

Damen ovenfor heter Salome Wanjala og er moren til Arsene Wenger på 2 år, hun spiller på volleyball landslaget til Kenya. Morsom historie og viser at manageren vår nok har gjort inntrykk på flere rundt omkring i verden. Om det finnes noen bakgrunnshistorie til at dem døpte sønnen sin etter Arsene Wenger vet jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Jeg har truffet Arsene Wenger en gang, og for en tilfeldighet det var.

På en av mine mange turer til London, kom min kone og jeg ruslende oppover Regent Street mot Oxford Circus, når en snerten sportsbil kommer sigende forbi oss og stopper ca 20 meter foran oss på samme side av veien.

Ut stiger selveste Wenger himself og en farget mann på andre siden.

Jeg slipper barnevognen som jeg dro på og styrtet frem mot ham for å prøve å få kontakt og kanskje få tatt et bilde.

Det viser seg umiddelbart at mannen er en utrolig sympatisk og hyggelig fyr, helt uvirkelig alminnelig faktisk.

Jeg får stotret frem et spørsmål om et bilde av oss to sammen og det er ikke nei i hans munn, derimot var ikke den fargede mannen som kom ut av bilen sammen med ham like velvillig, det viser seg faktisk å være en body-guard.

Mr Wenger får imidlertid forklart ham at han syntes dette bare var hyggelig og at han skulle "chill out".

Utrolig morsomt å se bildet som henger over PC`en min og tenke tilbake til det møtet.

Vi vekslet noen hyggelige fraser, jeg sa: "keep up the good work and best wishes for the match on saturday" og han takket og tok meg i hånden.

Andre som har møtt denne utrolige mannen????

Link to comment
Share on other sites

Digg da! :o

Men denne Arsene Wenger må jo ha foreldre som heter Wenger til etternavn da? Så det er jo egentlig ganske tilfeldig også! :P

Men det er jo konge at det blir SÅNN påvirket at de kaller ungene sine opp etter trenere! ;)

21991[/snapback]

 

Neida, Wenger er mellomnavnet til ungen.

 

Til Hleb: Tatt en knert for mye siden du postet det innlegg her ? :D Skulle kanskje hit

Link to comment
Share on other sites

Good one, Sindre. Det er godt å se at The Master ikke skifter biler i hytt og pine. David Dein kjører forøvrig rundt i et litt eldre, snerten blå Masserati. ;)

21956[/snapback]

Jeg har sett Charlie George kjøre inn ved Highbury. Det var en stor opplevelse selv for meg som har sett lite av han egentlig. Har dessverre ikke sett noe til wenger. Hadde vært interessant å snakke med han også. Virker som en meget interessant person i tilleg til å være verdens beste fotballtrener

Link to comment
Share on other sites

Har møtt Wenger, ja. Jeg pratet med ham i et kvarter inne på Highbury sent på -90 tallet. Usedvanlig sympatisk mann, og med benene godt plantet på bakken. Samt veldig ydmyk overfor det faktum at det er så mange Arsenal supportere worldwide. Det var noe han var oppriktig opptatt av; at noen kom fra Norge, eller andre plasser, og brukte lassevis med pund på å følge en klubb som Arsenal. Mannen har min største respekt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har truffet Arsene Wenger en gang, og for en tilfeldighet det var.

På en av mine mange turer til London, kom min kone og jeg ruslende oppover Regent Street mot Oxford Circus, når en snerten sportsbil kommer sigende forbi oss og stopper ca 20 meter foran oss på samme side av veien.

Ut stiger selveste Wenger himself og en farget mann på andre siden.

Jeg slipper barnevognen som jeg dro på og styrtet frem mot ham for å prøve å få kontakt og kanskje få tatt et bilde.

Det viser seg umiddelbart at mannen er en utrolig sympatisk og hyggelig fyr, helt uvirkelig alminnelig faktisk.

Jeg får stotret frem et spørsmål om et bilde av oss to sammen og det er ikke nei i hans munn, derimot var ikke den fargede mannen som kom ut av bilen sammen med ham like velvillig, det viser seg faktisk å være en body-guard.

Mr Wenger får imidlertid forklart ham at han syntes dette bare var hyggelig og at han skulle "chill out".

Utrolig morsomt å se bildet som henger over PC`en min og tenke tilbake til det møtet.

Vi vekslet noen hyggelige fraser, jeg sa: "keep up the good work and best wishes for the match on saturday" og han takket og tok meg i hånden.

Andre som har møtt denne utrolige mannen????

21992[/snapback]

 

Hvis det er en mann i verden jeg skulle likt å ha en samtale med er det Wenger. Finnes ikke sjalusi i mitt hue.. :angry:

Link to comment
Share on other sites

Det eneste jeg har å si om Arsene Wenger er at han vil for alltid bli husket i Arsenal, han er verdens beste manager gjennom tidene. Han er vår helt.

 

 

 

 

 

Han gjorde Arsenal, Arsenal. Han bygde klubben med sine egne hender og sin egen evne :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Det eneste jeg har å si om Arsene Wenger er at han vil for alltid bli husket i Arsenal, han er verdens beste manager gjennom tidene. Han er vår helt.

 

 

 

 

 

Han gjorde Arsenal, Arsenal. Han bygde klubben med sine egne hender og sin egen evne  ;)

22136[/snapback]

 

Vel vel.. Arsenal har en lang historie før -96. Han bygde dagens og bygger morgendagens Arsenal. Han har overhode ikke bygget klubben, men han har satt sine klare spor i den nye organiseringen av den. Mannen er stor, men rett skal være rett.

Link to comment
Share on other sites

Guest HerbertC

Hvis du vil vite mer om Arsene Wenger så kan jeg anbefale boken "Wenger - the making of a legend" av Jasper Rees.

 

Har en god del info om Wenger fra ungdommen, spiller- og managerkarriere i Frankrike, tiden i Japan og selvfølgelig dekning av karrieren i Arsenal.

 

Har en mye fyldigere dekning av Wengers karriere før han kom til Arsenal en f.eks "The Professor" av Myles Palmer.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...