Jump to content

Dommere i Premier league


Uinoz

Recommended Posts

Er det bare meg eller stinker dommerene i Premier league...

 

Såg nettopp Newcastle-United, å jeg må si at dommeren ikke var helt med på notene i mangen av tilfellene...

 

En annen ting er at når dommerene gjør feil så går det alltid til Chelseas fordel...

 

Lurer på om hva andre syns ???????

Link to comment
Share on other sites

Er det bare meg eller stinker dommerene i Premier league...

 

Såg nettopp Newcastle-United, å jeg må si at dommeren ikke var helt med på notene i mangen av tilfellene...

 

En annen ting er at når dommerene gjør feil så går det alltid til Chelseas fordel...

 

Lurer på om hva andre syns    ???????

19118[/snapback]

Enig med deg

Link to comment
Share on other sites

.........og til Uniteds fordel også!!! :P

De dommerne som dømmer kamper for Arsenal som er mot et annet av de såkalte topplagene må sjkerpe seg noe sinnsykt!!! :D

Jeg hsuker spesiellt en AFC - Man Utd kamp som jeg så...trur det var den som ble 4-2 mot "oss", men der så hadde Neville brødrene flere røde kort som de ikke fikk, også Nistelrooy hadde en sinnsykt stygg "takling" på Cole...han hadde Cole i ryggen mens han stod helt inne med sidelinja, så bare snur Nistelrooy seg og durer piggene rett i låret på kjære Cole...

Dommeren: "Nei, det der, det er jo helt vanlig Engelsk fotball, opp med deg...!!" - Følte iallefall jeg at det var dommeren mente....!

 

Nei Engelske dommere må skjerpe seg betydelig!

 

 

Lær av Pierluigi Collina dere...det va dommer det!! ;)

Link to comment
Share on other sites

.........og til Uniteds fordel også!!! :P

De dommerne som dømmer kamper for Arsenal som er mot et annet av de såkalte topplagene må sjkerpe seg noe sinnsykt!!! :D

Jeg hsuker spesiellt en AFC - Man Utd kamp som jeg så...trur det var den som ble 4-2 mot "oss", men der så hadde Neville brødrene flere røde kort som de ikke fikk, også Nistelrooy hadde en sinnsykt stygg "takling" på Cole...han hadde Cole i ryggen mens han stod helt inne med sidelinja, så bare snur Nistelrooy seg og durer piggene rett i låret på kjære Cole...

Dommeren: "Nei, det der, det er jo helt vanlig Engelsk fotball, opp med deg...!!" - Følte iallefall jeg at det var dommeren mente....!

 

Nei Engelske dommere må skjerpe seg betydelig!

 

 

Lær av Pierluigi Collina dere...det va dommer det!! ;)

19126[/snapback]

VAR????? Han er vel fortsatt en god dommer selv om han bare dømmer serie.B

Link to comment
Share on other sites

husker dette ble diskutert før.

 

nei dommerne må skjerpe seg no sinnsykt og ikke bare dømme for Manshit og Chelskij.

 

noen som husker den gangen som Scum hadde ballen i mål på Old Trafford og dommeren bare lot spillet gå. ballen var jo faen meg en meter inni mål.

Link to comment
Share on other sites

.........og til Uniteds fordel også!!! :)

De dommerne som dømmer kamper for Arsenal som er mot et annet av de såkalte topplagene må sjkerpe seg noe sinnsykt!!! :rolleyes:

Jeg hsuker spesiellt en AFC - Man Utd kamp som jeg så...trur det var den som ble 4-2 mot "oss", men der så hadde Neville brødrene flere røde kort som de ikke fikk, også Nistelrooy hadde en sinnsykt stygg "takling" på Cole...han hadde Cole i ryggen mens han stod helt inne med sidelinja, så bare snur Nistelrooy seg og durer piggene rett i låret på kjære Cole...

Dommeren: "Nei, det der, det er jo helt vanlig Engelsk fotball, opp med deg...!!" - Følte iallefall jeg at det var dommeren mente....!

 

Nei Engelske dommere må skjerpe seg betydelig!

 

 

Lær av Pierluigi Collina dere...det va dommer det!! ;)

19126[/snapback]

VAR????? Han er vel fortsatt en god dommer selv om han bare dømmer serie.B

19131[/snapback]

 

nei nå dømmer han ikke lenger http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=288431

Link to comment
Share on other sites

Guest A. Hleb

husket den gangen Roy Carrol sto i mål for man utd..han gjorde en kjempetabbe! skulle bare ta i mot ballen, også falt han og ballen inn i mål! dommeren sa: Det var ikke mål, nei!! ikke mål..ikke mål!

 

 

var kanskje ikke akkurat sånn det skjedde, men jeg prøvde.. håper dere forstår hvilken kamp jeg mener på.. :rolleyes: :)

Link to comment
Share on other sites

.........og til Uniteds fordel også!!! :)

De dommerne som dømmer kamper for Arsenal som er mot et annet av de såkalte topplagene må sjkerpe seg noe sinnsykt!!! :rolleyes:

Jeg hsuker spesiellt en AFC - Man Utd kamp som jeg så...trur det var den som ble 4-2 mot "oss", men der så hadde Neville brødrene flere røde kort som de ikke fikk, også Nistelrooy hadde en sinnsykt stygg "takling" på Cole...han hadde Cole i ryggen mens han stod helt inne med sidelinja, så bare snur Nistelrooy seg og durer piggene rett i låret på kjære Cole...

Dommeren: "Nei, det der, det er jo helt vanlig Engelsk fotball, opp med deg...!!" - Følte iallefall jeg at det var dommeren mente....!

 

Nei Engelske dommere må skjerpe seg betydelig!

 

 

Lær av Pierluigi Collina dere...det va dommer det!! ;)

19126[/snapback]

VAR????? Han er vel fortsatt en god dommer selv om han bare dømmer serie.B

19131[/snapback]

 

nei nå dømmer han ikke lenger http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=288431

19197[/snapback]

Har lest det nå....men da jeg skrev dette hadde han ikke lagt opp enda........ :huh:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Litt systematisk svar på et par av påstandene her inne.

 

Stinker dommerne i england?

 

Nei. Dommer som stinker er meg. Har i to kamper i år dømt i strid med reglene, noe som gir lagene rett til omkamp, heldigvis er det så og si ingen spillere, ledere, trenere etc. som kan reglene, og jeg har dermed sluppet innleverte protester.

 

Det som er problemet for de engelske dommerne, er at de i for liten grad styrer kampene. Det vil si at de ikke viser hvem som er dommer. Når de gir tilsnakk eller gult kort, ser de unnskyldende bort. Når så dere sist en dommer i PL som så spilleren han advarte inn i øynene? Videre tillater de for mye før de reagerer, noe som fører til for stor agresjon hos spillerne. Og når de først er forbannet, er det for sent å stramme inn, dermed kommer mange situasjoner og kort som sannsynligvis kunne vært unngått.

 

Dømmer de fordel for chelsea og manu?

 

Neppe. Alle dommere gjør feil, større eller mindre. Vi ser best de feil som tilgodeser våre konkurrenter. Om vi hører med supportere av andre lag, vil vi få beskjed om at det dømmes til Arsenals fordel. Om man gidder, kan man ta opp en kamp med Arsenal for så å systematisk vurdere dommerens innsats. (Jeg er rar nok til å ha gjort det...) Man vil da finne at det er Arsenalspillere som slipper unna med ting som skulle vært straffet, Henry får godkjent offsidemål, Cole slipper unna holding i straffefelte og så videre.

 

Dommere er mennesker, og gjør derfor feil. Alle ønsker seg bedre dommere, også dommerne selv. Nå har engelskmennene nylig startet opp med profesjonelle dommere, vi får håpe det kan øke kvaliteten noe. Men dommerfeil er og vil alltid være en del av spillet, også når Collina dømte. Vi i norge har et noe overdrevet inntrykk av ham, fordi han gjorde svært gode kamper i landskamper og CL. Har sett kamper i italiensk serie han har dømt slett.

 

Sånn er det, bare vær glad ikke jeg dømme i PL...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vår gamle "venn" Graham Poll har visstnok skjemt seg ut i følge the Sun.

 

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/fotball...ticle485614.ece

 

Han skal mellom annet ha drukket seg sørpe full og klatret på diverse biler i juli. Som en følge av dette har han blitt suspendert to kamper, mellomannet 1-1 kampen mellom Scumnited og Scum.

 

Nettavisen har også laget en liste over noen tabber fra Poll:

 

* I EM i 2000 innrømmet Poll at han ikke burde dømt en straffe for Tsjekkia i kampen mot Frankrike.

* I 2003 unnlot han å dømme et klart frispark til Sheffield United i FA-cupsemifinalen mellom Arsenal og Sheffield-laget. Da Arsenal kontret, løp han så på en Sheffield United-spiller slik at Arsenal til slutt scoret kampens avgjørende mål bare et par sekunder etter. Sheffield United-manager Neil Warnock krevde Poll suspendert etter kampen.

* Han annullerte feilaktig to italienske mål i VM-kampen mot Kroatia i 2002. Til slutt tapte italienerne dermed 1-2, og var nær ved å ryke ut av VM. Poll fikk ikke dømme flere VM-kamper.

* I 2000 sendte han også tre spillere av banen da Arsenal slo Liverpool 2-0 på Highbury. Han mistet helt kontrollen over kampen etter at han tidlig viste ut Liverpools Gary McAllister.

Link to comment
Share on other sites

Guest Thomaz1989
Vår gamle "venn" Graham Poll har visstnok skjemt seg ut i følge the Sun.

 

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/fotball...ticle485614.ece

 

Han skal mellom annet ha drukket seg sørpe full og klatret på diverse biler i juli. Som en følge av dette har han blitt suspendert to kamper, mellomannet 1-1 kampen mellom Scumnited og Scum.

 

Nettavisen har også laget en liste over noen tabber fra Poll:

 

* I EM i 2000 innrømmet Poll at han ikke burde dømt en straffe for Tsjekkia i kampen mot Frankrike.

* I 2003 unnlot han å dømme et klart frispark til Sheffield United i FA-cupsemifinalen mellom Arsenal og Sheffield-laget. Da Arsenal kontret, løp han så på en Sheffield United-spiller slik at Arsenal til slutt scoret kampens avgjørende mål bare et par sekunder etter. Sheffield United-manager Neil Warnock krevde Poll suspendert etter kampen.

* Han annullerte feilaktig to italienske mål i VM-kampen mot Kroatia i 2002. Til slutt tapte italienerne dermed 1-2, og var nær ved å ryke ut av VM. Poll fikk ikke dømme flere VM-kamper.

* I 2000 sendte han også tre spillere av banen da Arsenal slo Liverpool 2-0 på Highbury. Han mistet helt kontrollen over kampen etter at han tidlig viste ut Liverpools Gary McAllister.

26039[/snapback]

 

poll er ikkje heilt god. han har sagt at han ikkje liker å blåse frispark fordi det ødelegger flyten i spillet

Link to comment
Share on other sites

Vår gamle "venn" Graham Poll har visstnok skjemt seg ut i følge the Sun.

 

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/fotball...ticle485614.ece

 

Han skal mellom annet ha drukket seg sørpe full og klatret på diverse biler i juli. Som en følge av dette har han blitt suspendert to kamper, mellomannet 1-1 kampen mellom Scumnited og Scum.

 

Nettavisen har også laget en liste over noen tabber fra Poll:

 

* I EM i 2000 innrømmet Poll at han ikke burde dømt en straffe for Tsjekkia i kampen mot Frankrike.

* I 2003 unnlot han å dømme et klart frispark til Sheffield United i FA-cupsemifinalen mellom Arsenal og Sheffield-laget. Da Arsenal kontret, løp han så på en Sheffield United-spiller slik at Arsenal til slutt scoret kampens avgjørende mål bare et par sekunder etter. Sheffield United-manager Neil Warnock krevde Poll suspendert etter kampen.

* Han annullerte feilaktig to italienske mål i VM-kampen mot Kroatia i 2002. Til slutt tapte italienerne dermed 1-2, og var nær ved å ryke ut av VM. Poll fikk ikke dømme flere VM-kamper.

* I 2000 sendte han også tre spillere av banen da Arsenal slo Liverpool 2-0 på Highbury. Han mistet helt kontrollen over kampen etter at han tidlig viste ut Liverpools Gary McAllister.

26039[/snapback]

 

poll er ikkje heilt god. han har sagt at han ikkje liker å blåse frispark fordi det ødelegger flyten i spillet

26042[/snapback]

 

Har heller ikke Poll som favoritt eller forbilde, men må likevel poengtere at han er en god dommer. Det er veldig lett å ramse opp feil dommere har gjort, men vi glemmer å tenke på alt de gjør rett. Her er en liste med fire graverende feil over en periode på tre år. Spillere med bare fire store feil over tre år er utvilsomt i verdensklasse. Dessuten vurderes dommere fortløpende. I Polls tilfelle av både FA og UEFA, da han og dømmer internasjonalt. Er han for dårlig, eller tilpasser regler til sine ønsker, får det konsekvenser. Videre kan jeg si det samme som Poll, jeg liker ikke å blåse frispark for det ødelegger flyten i spillet. Men jeg må likevel forholde meg til reglene, og selv om det nok finnes dommere som lettere blåser frispark enn meg, må vi, når det har forgått en forseelse som kvalifiserer til frispark, dømme. Enten fordel eller frispark. Det finnes helt klart et rom for skjønn, men alle dommere blir observert og vurdert fortløpende, og misbruk av skjønn blir reagert på.

 

Ellers kan jeg føye til at jeg godt husker Arsenal-Liverpool i 2000, Jeg var på jobb på et psykiatrisk sykehus og kampen stod på i stua. Jeg ble nokså engasjert, og på et tidspunkt kom en av pasientene, en psykotisk schizofren i sin egen verden, bort til meg og spurte,"Tror du de hører deg helt til england?" Litt senere slo vakthavende sykepleier av tv og sa at "det er ikke godt for miljøet". Noen dager etterpå fikk jeg beskjed av overlegen om at jeg ikke fikk se flere fotballkamper på tv...

Link to comment
Share on other sites

Graham Poll huskast vel best for: "Why did you kill off the game" episoden med Thierry Henry etter en Newcastle-kamp på Highbury, kor Ray Parlour blei utvist.

 

Det var vel også han som stod som ansvarlig for å sende Giovanni van Bronckhorst av bana for "filming" på Anfield. Dette var etter at Gio hadde snubla i sine eigne bein, og han gjorde heller ingen rop eller ekstra teatralsk ved fallet. Han spratt opp igjen og løp etter ballen.

 

Graham Poll er ein av dei to verste dommarane i Premier League. Kun Mike Riley er verre.

Link to comment
Share on other sites

Graham Poll huskast vel best for: "Why did you kill off the game" episoden med Thierry Henry etter en Newcastle-kamp på Highbury, kor Ray Parlour blei utvist.

 

Det var vel også han som stod som ansvarlig for å sende Giovanni van Bronckhorst av bana for "filming" på Anfield. Dette var etter at Gio hadde snubla i sine eigne bein, og han gjorde heller ingen rop eller ekstra teatralsk ved fallet. Han spratt opp igjen og løp etter ballen.

 

Graham Poll er ein av dei to verste dommarane i Premier League. Kun Mike Riley er verre.

26193[/snapback]

 

 

riktig. Mike Riley har kjøpt dommerlisens tror jeg...han er fantastisk svak. Vi snakker om dommernes Jeffers!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...