Jump to content

Wigan Athletic


Guest Young Gun

Recommended Posts

Guest Young Gun

Noen som tror dette laget kan bli en utfordrer til de store laga om noen år? De er stinn av penger og har fått flere hundre millioner å kjøpe forsterkninger til i sommer.

Så innehar de jo noen klassespillere allerede i de to måljegerne Ellington og Roberts, pluss den meget solide midtbanespilleren Bullard og u-21 venstrebacken Leighton Baines som har blitt hauset opp som den nye hvite Ashley Cole! Tror det blir et lag å se opp for i år.

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
Noen som tror dette laget kan bli en utfordrer til de store laga om noen år? De er stinn av penger og har fått flere hundre millioner å kjøpe forsterkninger til i sommer.

Så innehar de jo noen klassespillere allerede i de to måljegerne Ellington og Roberts, pluss den meget solide midtbanespilleren Bullard og u-21 venstrebacken Leighton Baines som har blitt hauset opp som den nye hvite Ashley Cole! Tror det blir et lag å se opp for i år.

11412[/snapback]

 

Kanskje, men Fulham greide aldri ta det steget. Selv med en god del penger....

11418[/snapback]

 

"Problemet" for lag som Blackburn, Fulham og nå Wigan er gjerne at de ikke har mulighet å gå med overskudd i det lange løp og at pengebingen derfor sakte men sikkert tømmes.

 

Jeg tror det skal mye til for at Wigan blir stabil blandt de tre-fire beste over tid. Ellington og Roberts kan saktens ha mange gode kvaliteter, men betegnelsen "klasse" forbeholder jeg bedre spillere.

 

Jeg er enig med Wurku's antydning og tror ikke at de noen gang tar steget opp i toppenskiktet av PL. Jeg har en mistanke om at Wigan, uansett pengebruk i sommer skal slite med å overleve.

Link to comment
Share on other sites

Jason Roberts er vel kanskje det man kan kalle en klassespiller i Championship, men i Premier League har han prøvd seg tidligere uten å lykkes. Hva Nathan "The Duke" Ellington kan utrette på høyeste nivå, blir spennende å se.

 

Wigan kommer etter alle solemerker til å kjempe med ryggen mot veggen hele neste sesong. All erfaring tilsier at de nyopprykka lagene kommer til å få slite i sin første sesong.

Link to comment
Share on other sites

Wigan skal bli et spennende lag å følge kommende sesong. Tror dog at laget skal merke overgangen til den øverste divisjonen. Til tross for god økonomisk ryggdekning, er suksess trolig avhengig av flere faktorer. Erfaringer på høyt nivå for både spillere og klubben generelt er mangelvare for Wigan.

 

Selvsagt kan klubben overleve i PL, noe jeg også tror blir tilfelle. WBA viste at det er mulig.

 

Uansett så høres det litt artig ut med Wigan i PL! Kan nesten høre BBC leser opp resultatet: Wigan Athletic one – Arsenal four… ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Til tross for klubbens uttalelser om at manager Paul Jewell hadde flust av penger å bruke på forsterkninger foran klubbens debut i Premier League har de store kjøpene uteblitt så langt. Personlig tror jeg Wigan blir kasteball i kommende sesong

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...