Jump to content

Duo chasing Belgian keeper


Sindre

Recommended Posts

jepp når jeg så denne meldinga på Sky Sport i går så mente at det var noe kjent med det navnet så jeg søkte på i Sky Sports sitt arkiv og Arsenal har vært ute etter denne keeperen 3 ganger før og jeg så på keeper statistikken hans og den er MYE bedre enn Given sin og det sier litt. Wenger LØP OG KJØP :)

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som hvet hvor gammel denne keeperen er? Han virker jo ganske spennende så får håpe at alderen hans ikke er alt for høy

Arsenal og United i «keeperduell»

Av Bengt Magnus Dyrkorn 14.02.05 19:52, ny 14.02.05 20:19

 

 

 

 

Annonse:

 

Både Arsenal og Manchester United er interessert i å sikre seg signaturen til den belgiske keeperen Silvio Proto.

 

 

Silvio Proto jubler etter at Belgias U21-landslag slo Norge 3-2 i fjor sommer. Nå kan keeperen være på vei til Premier League.

Foto: Heiko Junge (Scanpix)De to storklubbene så Proto i aksjon for La Louvière mot Lokeren i helgen, og ble tydelig imponert av det de så. Arsenal har fulgt ham hele sesongen, men nå er også Uniteds interesse vekket.

 

Det kommer ikke som noen stor overraskelse at Arsenal og Manchester United følger med på hva som foregår på keepermarkedet. Verken Roy Caroll eller Tim Howard har prestert på et stabilt høyt nivå for United, mens Arsene Wenger neppe er helt fornøyd med innsatsen til duoen Jens Lehmann og Manuel Almunia denne sesongen.

 

Proto selv lar seg ikke bringe ut av fatning av storklubbenes interesse, men er forundret over at de belgiske topplagene ikke har vært på banen.

 

- Vi får se hva som skjer med tiden, sier Proto.

 

- Det som forbløffer meg er imidlertid at ikke en eneste belgisk klubb har vist interesse, mens store utlandske klubber vet hvem jeg er, sier han ifølge Sky Sports.

Link to comment
Share on other sites

Hvis denne keeperen er så god som folk skal ha det til så er det bare å slå til.

Vi trenger en ny keeper så inderlig og til sommeren MÅ vi kjøpe en. Det går rett og slett ikke ann for en klubb som Arsenal å stille med Lehmann og Almunia som sine to førstevalg mellom stengene.

Skal CL trofeet havne i skapet til Arsenal i løpet av de nærmeste årene så må en KLASSEkeeper kjøpes inn. Portio er ung og lovende og hvis statistikken ikke lyver og med tanke på at også United er interessert så synes jeg wenger bør prøve alt han kan for å sikre seg Proto!

Begynner å bli lei av å se på at Wenger kjøper keepere som ikke lykkes, bare se på Warmuz, Shaaban, Almunia og delvis Lehmann! Ingen av de nevnte keeperne er heller ingen unggutter akkurat. Virker ikke som Wenger kan dette med keepere, det eneste som på en måte motbeviser det er at han var ute etter Cech! ;)

Link to comment
Share on other sites

Akkurat nå tar jeg i mot alle som veit åssen de får på seg hanskene med takk.. Greit, Lehmann og Almunia er ikke håpløse (ikke alltid ihvertfall), men de holder ikke det nivået vi trenger i PL og ikke minst i CL. Han belgieren det er snakk om her høres jo ung og lovende ut, så jeg liker det jeg hører jeg ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie

Det er virkelig på tide at Wenger kjøper ny keeper. Lehmann begynner å dra på årene, selv om han er helt klart vår beste keeper, Almunia holder ikke, hva med Stuart Taylor? Hvor blir det av han?

 

Har aldri hørt om Proto, men i den keepersituasjonen vi er i nå trenger vi ny keeper.

 

Gikk det ikke rykter om at Timo Hildebrand var på vei til Arsenal? Noen som vet noe om hva som skjedde?

 

Wenger burde kjøpt ny keeper for lenge siden da han hadde sjansen. Nå kan det imidlertid bli vanskelig.... ;)

Link to comment
Share on other sites

Gikk det ikke rykter om at Timo Hildebrand var på vei til Arsenal? Noen som vet noe om hva som skjedde?

506[/snapback]

 

Hildebrand har nylig skrive under på ny kontrakt med Stuttgart. Så han er nok uaktuell.

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie

Hvilken keeper ønsker vi i Arsenal? Og hvem?

Jeg ønsker en som er god i feltarbeidet og trygg med beina.

Kan jo håpe at Silvio Proto er akkurat det jeg håper på ;)

 

Vi må også forsterke forsvaret!

Link to comment
Share on other sites

Enda en keeper som settes i forbindelse med Arsenal:Arsenal are understood to be monitoring the progress of Mallorca's promising young goalkeeper Miguel Moya.

The 20-year-old has broken through at the Primera outfit this term, establishing himself as the club's number one.

Mallorca moved to sign Sander Westerveld on a season-long loan from Real Sociedad at the start of the campaign to add more experience to their squad, but Moya has seen off the challenge of the former Liverpool man to make the number one jersey his own.

His form has seen him called up to the Spain Under-21 squad despite playing for a team who are battling to avoid relegation from La Primera.

Reports in Spain claim that Arsenal dispatched vice-president David Dein to watch Moya in action last weekend in Mallorca's 2-1 win over Albacete, and suggest The Gunners intend to continue watching the youngster.

Moya has admitted he is flattered by reports of the North Londoners' interest, but insists he is fully focused on helping Mallorca in their battle against relegation.

"It makes me proud that they are looking at me, but my priority is Mallorca and survival," he told AS.

"News like this is not going to distract me, I play with complete concentration. I will give what I it takes for Mallorca to survive.

"I am a Mallorca fan and what would excite me most in the future is a great, strong Mallorca team in La Primera.

"Arsenal are a great team and have two good goalkeepers in (Manuel) Almunia and (Jens) Lehmann, but I would prefer not to make any plans for my future."

Arsenal boss Arsene Wenger has already raided the Spanish market successfully for young talent in the past, having brought both Jose Antonio Reyes and Cesc Fabregas to Highbury.

 

Jeg synes personlig at han virker ganske bra har sett endel matcher med Mallorca i år og det jeg har sett av ham virker meget sollid, bedere en både Lehmann og Almunia. Så om det blir Moya eller Proto

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Man må kjøpe en keeper som er bedre en Lehmann fort. Lehmann har kostet klubben for mye. Takket være han har vi mistet semifinale i cl, og blitt hektet av i kampen om ligagullet. Har denne belgieren noen gode resultater og sikte til så sier nå jeg at det er bare og slå til.

Men hva med Sebastian Frey i Parma? Jeg tror han er tredje keeper for Italia og han er ung. Er nok verdt å ta en nærmere titt på.

Link to comment
Share on other sites

Men hva med Sebastian Frey i Parma? Jeg tror han er tredje keeper for Italia og han er ung. Er nok verdt å ta en nærmere titt på.

1948[/snapback]

Er nok tredjekeeper i Frankrike i tilfelle, sida han er fransk. Akkurat det er ikkje noko styrketeikn, Frankrike har ikkje vert bortskjemt med gode keepera.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...