Jump to content

VERDENS STØRSTE FOTBALLNASJON


Haraldac

Recommended Posts

Hva synes dere er den største fotballnasjonen? Er det fotballens vugge England? eller er det Brasilianerne som er dyktigst..

 

Jeg synes at Nederland for alltid vil være den største fotballnasjonen noensinne. De har spilt en helt fantastisk fotball, og har produsert verdenspillere, og storlag som AJAX og PSV

Link to comment
Share on other sites

Må være Kina pga folketallet :huh:

8139[/snapback]

 

 

Nei det må være India, enna flere mensker :D

8142[/snapback]

 

Kina har klart flere mennesker. og forrseten så tror jeg at det er flere som spiller fotball i Kina, enn i India.

Link to comment
Share on other sites

Må være Kina pga folketallet :huh:

8139[/snapback]

 

 

Nei det må være India, enna flere mensker :angry:

8142[/snapback]

 

Kina har klart flere mennesker. og forrseten så tror jeg at det er flere som spiller fotball i Kina, enn i India.

8143[/snapback]

Helt enig og kunne sagt eller skrevet det bedre :D

Link to comment
Share on other sites

Guest GuanXi

På landslagsnivå er historisk sett Brasil soleklar vinner, fulgt av (i alfabetisk rekkefølge) Argentina, Italia og Tyskland.

 

På klubbnivå har jeg en anelse om at brasilianske og argentinske klubber er best i Sør- Amerika. I Europa kommer de ledende klubbene fra nasjoner som England, Italia, Spania og Tyskland.

 

Nå har man aldri fått i stand en seriøs turnering som kunne gi svar på om de beste klubbene i Europa er bedre enn storklubbene i Sør- Amerika.

 

Velger allikevel å kalle Brasil for verdens største fotballnasjon da jeg vet at landslaget alltid er med i kampen om VM- tittelen, samt at man har en del gode, tradisjonsrike klubber som Flamengo, Santos og Vasco Da Gama.

Neste nasjon på listen er Italia. Et landslag som presterer godt, samt har klubber som AC Milan, Juventus og Inter.

Som nummer tre på min liste har jeg Spania. Mest på grunn av Real Madrid, men også fordi storklubben Barcelona, samt CL- vinner Valencia er fra den nasjonen. Landslaget sliter litt i sluttspillene, men...

På de neste plassene følger Argentina med godt landslag, samt klubbene Boca Juniors og River Plate, England (Arsenal, L'pool og Man Utd), Tyskland (Bayern M) og kanskje Nederland (Ajax)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
NOOOOOOORRRRRRRGEEEEEEE!  ;)

 

HAHAHAHA :lol:

 

____________________________________________________________________________

 

 

 

BRASIL SELVFØLGELI!

 

ÅH, se på det spillet da.... :P åh...! :D :D

8173[/snapback]

 

helt enig. de er en drøm å se på. go Ronaldinho og co. blir i hvertfall en stor utfordrer i VM-mnesterskapet. de eneste som har sjangs er nok Frankerrike og England. tror det endelig lykkes for England å nå til topps.

Link to comment
Share on other sites

Guest Winterburn

Skal man se på kalde fakta, er det, faktisk, NORGE...

tro det den som vil, men faktum er at Norge er det landet i verden med flest registrerte fotballspillere i forhold til folketall...

 

Nå kan det tenkes at det er mange land som ikke har den samme trangen som oss til å registrere og kontrollere, men diskusjonen ender her, Norge er størst i verden :D

Link to comment
Share on other sites

Skal man se på kalde fakta, er det, faktisk, NORGE...

tro det den som vil, men faktum er at Norge er det landet i verden med flest registrerte fotballspillere i forhold til folketall...

 

Nå kan det tenkes at det er mange land som ikke har den samme trangen som oss til å registrere og kontrollere, men diskusjonen ender her, Norge er størst i verden :(

9996[/snapback]

Norge er et misfoster når det gjelder fotball.Aldri produsert en eneste god spiller. Registreringen av alle spillerne ser jeg bare negativt på. Det er bedre at folk for lov til å spille på "løkka" slik at de utvikler seg teknisk. Det er en grunn til at vi ikke har noen talenter i dette landet.MØKKALAND

Link to comment
Share on other sites

Sverige. Vi er nordmenn, men vi elsker selvsagt svenskene mest - fordi de er best.

9056[/snapback]

Ja, riktig det. Svenskene er milevis foran Nordmenn når det gjelder fotball. De har produsert storspillere som Ravelli, Dahlin, Brolin, Thern,Ljungberg;Zlatan;henke osv. De har dessuten kultur for å spille fin fotball.

Link to comment
Share on other sites

Må være Kina pga folketallet :(

8139[/snapback]

 

 

Nei det må være India, enna flere mensker ;)

8142[/snapback]

 

Kina har klart flere mennesker. og forrseten så tror jeg at det er flere som spiller fotball i Kina, enn i India.

8143[/snapback]

Helt enig og kunne sagt eller skrevet det bedre :(

8145[/snapback]

 

Samme her. Jeg hadde faktisk droppet skrivefeilene og skrevet det riktig.

Link to comment
Share on other sites

Skal man se på kalde fakta, er det, faktisk, NORGE...

tro det den som vil, men faktum er at Norge er det landet i verden med flest registrerte fotballspillere i forhold til folketall...

 

Nå kan det tenkes at det er mange land som ikke har den samme trangen som oss til å registrere og kontrollere, men diskusjonen ender her, Norge er størst i verden :(

9996[/snapback]

Norge er et misfoster når det gjelder fotball.Aldri produsert en eneste god spiller. Registreringen av alle spillerne ser jeg bare negativt på. Det er bedre at folk for lov til å spille på "løkka" slik at de utvikler seg teknisk. Det er en grunn til at vi ikke har noen talenter i dette landet.MØKKALAND

10031[/snapback]

 

Ikke skjær alle under en kam! :( Jeg har ferdigheter du bare kunne drømme om! Og jeg lyver ei!

Link to comment
Share on other sites

Skal man se på kalde fakta, er det, faktisk, NORGE...

tro det den som vil, men faktum er at Norge er det landet i verden med flest registrerte fotballspillere i forhold til folketall...

 

Nå kan det tenkes at det er mange land som ikke har den samme trangen som oss til å registrere og kontrollere, men diskusjonen ender her, Norge er størst i verden :lol:

9996[/snapback]

Norge er et misfoster når det gjelder fotball.Aldri produsert en eneste god spiller. Registreringen av alle spillerne ser jeg bare negativt på. Det er bedre at folk for lov til å spille på "løkka" slik at de utvikler seg teknisk. Det er en grunn til at vi ikke har noen talenter i dette landet.MØKKALAND

10031[/snapback]

 

Ikke skjær alle under en kam! :lol: Jeg har ferdigheter du bare kunne drømme om! Og jeg lyver ei!

10051[/snapback]

oki, hvor spiller du da?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Er enig med Winterburn her. Norge er det landet i verden med flest registrerte fotballspillere i forhold til folketall, men det har kanskje også litt med vår rikdom å gjør.

 

For meg er Brasil verdens største landslagsnasjon gjennom tidene, men det vil ikke nødvendigvis gjøre dem til verdens største fotballnasjon, det samme gjelder Norge.

 

Italia er verdens største fotballnasjon og da baserer jeg det på at alle vil spille der og der har det vært best når det gjelder klubber. Italia er verdens STØRSTE fotballnasjon, men Brasil er kanskje verdens BESTE fotballnasjon.

 

Det vil bli:

 

1. Italia

2. Brasil

 

Nesten det samme som GuanXi...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Er enig med Winterburn her. Norge er det landet i verden med flest registrerte fotballspillere i forhold til folketall, men det har kanskje også litt med vår rikdom å gjør.

 

For meg er Brasil verdens største landslagsnasjon gjennom tidene, men det vil ikke nødvendigvis gjøre dem til verdens største fotballnasjon, det samme gjelder Norge.

 

Italia er verdens største fotballnasjon og da baserer jeg det på at alle vil spille der og der har det vært best når det gjelder klubber. Italia er verdens STØRSTE fotballnasjon, men Brasil er kanskje verdens BESTE fotballnasjon.

 

Det vil bli:

 

1. Italia

2. Brasil

 

Nesten det samme som GuanXi...

11122[/snapback]

 

Det tror jeg ikke...

Brasil er de beste...(ikke nr. 2!)

Men jeg så sporten i går...å da hadde de en kort "dokumentar" om den Argentinske fotballen...der var det nemlig sånn at nesten, hvis du spilte fotball så overlevde du, men hvis ike så var du fattig og halvdød hele livet... ;)

Men det sa de...(ikke at de var halvdøde og sånn da..men jeg brukte litt andre ord... ;) )

Så jeg tror Argentina er den størse fotball-nasjonen...(hvis jeg vet hva en fotball-nasjon er da)

hvis det er det som jeg tenker på her...så...ja! ;)

Men hvis det ikke er det så må dere fortelle meg HVA det er... :D :D )

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...