Jump to content

Fotball i fare?


IanWright

Recommended Posts

Kommer nok et hjertesukk fra min kant igjen dessverre.....

 

Jeg har sett meg så utrolig lei av måten fotballen har utviklet seg i det siste, og jeg håper at noen andre har merket samme negative utvikling.

 

Jeg er en av de som elsker fotball som spill og fotball for alt det positive det gir meg. Jeg har derfor ingen problemer med å kritisere verken Arsenal eller andre når de gjør ting som jeg mener bryter med den "engelske måten" å nyte fotball på....

 

Jeg er eksempelvis dritt lei av å se Arsenal spillere filme seg til frispark eller straffe. Jeg finner meg ikke i at VI skal være som resten og være med på den dritten som sprer seg så kjapt til og med i england. United har spillere som gjør det, vi har, likeså med Chelsea og Liverpool. Det skulle være unødvendig og jeg blir rett og slett skjemd på Arsenal sine vegne når jeg ser spillere filme. Flaut rett og slett og totalt unødvendig.

 

Så til albuebruken som aldri tar slutt. Dette er regelrett helseskadelig, og det burde slåes ned på uansett hva. Sist nå var det Lauren som helt bevist satte albuen i Edman; de som nekter på det kan umulig være vel bevart.. ;) ...Jeg synes ikke Lauren kjemper seg inn i mitt hjerte fordi om han gjør slike ting mot Tottenham, men Reyes gjorde det med enorm innsats, fair spill og rykk/driblinger fra en annen verden...Slik vil jeg Arsenal skal fremstå, og jeg forventer det samme av andre lag...Det er ingen grunn til at Arsenal skal behøve å filme eller spille grisete, for det er vi alfor gode til.

 

Så til dette med økonomi. Her er vi blant de som heldigvis har et høyt utdannet styre og en høyt utdannet manager med flere tanker i hodet enn bare å vinne fotballkamper. Et godt fotballag er tuftet på en god økonomistyring. Roman og flere med han er på god vei til å ødelegge fotballen etter mi mening. De er styrtrike og kjøper seg en klubb som et leketøy. Det gjør meg rett og slett steik forbanna...Fotball er ikke lek, i alle fall ikke for oss som ikke sover dagen før en stor kamp, og som kaster opp etter et tap mot United, Spurs eller Chelsea...Når de i tillegg fort kan ødelegge både fotballkultur og fotball økonomien så syns jeg nok er nok. Eksemplene er altfor mange og når jeg hører Kenyon uttale at Chelsea skal bli lønnsomme så tenker jeg mitt. Om den klubben noengang skal bli lønnsom og tjene inn det Roman har lagt ut så må de overgå United sin suksess på 90 tallet med flere hakk, men Roman: forget it, det klarer ikke dere...Eneste sjansen Chelsea har til å overleve er at Roman holder seg bestis med Putin..

 

Så over til oss supportere. Jeg synes det er sjokkerende det som skjer i Italia, og jeg trygler om at vi slipper slike tendenser i England. Never Again. Fotball er fantastisk, men når man plutselig hater mtstanderen mer enn man elsker sitt eget lag så syns jeg det er tragisk. Kjærligheten til mitt Arsenal kan aldri overgå hatet mitt til noen klubb, men slik virker det å være i Italia blant annet.

 

Nå skal jeg være forsiktig med å sammenligne England og Italia, men om den trenden kommer til England så er fotballen på vei nedover. England har alltid vært spesielt. Der tar vi vare på våre egne. Det gikk frysninger nedover ryggen min når Highbury, rett før andre omgang, sang Jose Antonio og gutten klappet tilbake... Sånn er fotball for meg... Vi støtter våre egne uansett hva som skrives i avisene og sies på tv'en. Først når de eventuelt forlater oss slutter jeg å elske spilleren, og let's be honest: Alle som forlater Arsenal angrer, så vi ler best til slutt uansett.... :)

 

Fotball i England er helt spesielt og vi må kjempe for å beholde det på den måten... Fans med den engelske fotball-kulturen er de beste, og det er viktig at vi er med på påvirke utviklingen til fotballen...

 

Beklager gnålingen folkens, men det måtte ut..Jeg elsker spillet og Arsenal altfor masse til å bare godta negative utviklinger i spillet....

 

Øyvind Reed

Link to comment
Share on other sites

bra skrivi Wright, håper for all del dommerne får ned filming og albuebruk pluss at ikke supporter kulturen sprer seg fra Italia til England.

7263[/snapback]

 

Enig...og de sier jo at dommerne skal ta det mer opp og...men de pleier faktisk ikke å gjøre det... :)

 

Men det er som du sier...Italiens fotball hadde ikke trengt å være i verden... :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Yoshi

Støttes 100% Jeg liker ikke at Arsenal spillerne bruker albuer. Jeg liker ikke at vi faller lett og filmer.

Jeg vil se at Arsenal spillerne kommer seg raskt på beina.

En spiller som Tony Adams ville aldri lagt seg ned. Håper at resten av laget følger hans eksempel!

Link to comment
Share on other sites

Bra skrevet, kunne ikke sagt det bedre selv :)  ;)  ;)

7425[/snapback]

Ja, meget meget enig med deg. Jeg synes det er flaut at enkelte Arsenal spillere filmer. Vi er ikke noe Manchester United heller. Jeg husker feks da Ronaldinho filmet til seg straffe og avgjorde kampen mot Valencia. ALLE så det var filming. Hvorfor slår ikke UEFA ned på dette i etterkant? det ble jo ikke nevnt med et ord etter kampen. SKAMMELIG

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...