Jump to content

Norske keepere


Ravenghost

Recommended Posts

Pr i dag har vi ingen norske keepere i utlandet, så vi er nødt å se innenlands for å se hvem som skal være landslagskeeper.

I tippeligaen i år har det vert svært mye rart. De tre keeperne som for ca.5 år siden ble sett på som Norges store fremtid, er i dag ikke annet enn middelmådige keepere. Jeg snakker selvsagt om Jarstein, Opdal og JK Larsen. Jarstein har vert meget svak, vist mye vurderingsfeil, samt at oppførselen hans er meget sær. JK Larsen kostet MFK poengenemot VIF, og i dag ga han Tromsø uavgjort. Opdal har vel ikke hatt noen store feil, men han var ræv i fjor.

 

I tillegg er det noen andre unge spillere som Austbø og Staw, men Austbø spiller ikke og Staw gjøør mye rart...

 

Så da må vi kanskje se til rutine: Thomas Myhre har uten tvil mest rutine, men han er rett og slett ikke god nok lenger. Jon Knudsen: Kom han med på landslaget fordi han var god i fjor eller fordi han spilte på Stabæk? Uansett, kanskje han er det beste vi har, eller er det noe i Sembs faner om å gi Bugge Pettersen en sjanse.

 

Min konklusjon er vel at egentlig er ikke noen gode nok, men skalan ta ut tre keepere i troppen mener jeg det bør være Knudsen, Opdal, BPettersen.

Link to comment
Share on other sites

Vært på Komplett.no Arena de siste fire hjemmekampene til SF. Bugge Pettersen skal ha sin del av æren for at Sandefjord befinner seg høyt oppe på tabellen. Hadde noen glimrende redninger mot RBK. Det skal sies at han til tider fremstår som noe klønete med ballen i beina, men han har prestert såpass at han etter min mening bør få sjansen (i mangel på noe bedre)..

Link to comment
Share on other sites

Jon Knudsen sto godt i dag, og vartet opp med flere klasseredninger. Så han er for meg et soleklart førstevalg. Bak han, er det bare tabber og enda flere tabber. Vi får rett og slett sette opp et lag med 5-4-1 som utgangspunkt og blokkere/avklare alt som kan gå mot mål.

 

Mitt eneste håp er denne keeperen på Manchester City. Har hørt veldig mye positivt om han, og han hadde en "umenneskelig" kamp for U19 mot Frankrike her om dagen.

Link to comment
Share on other sites

Jon Knudsen sto godt i dag, og vartet opp med flere klasseredninger. Så han er for meg et soleklart førstevalg. Bak han, er det bare tabber og enda flere tabber. Vi får rett og slett sette opp et lag med 5-4-1 som utgangspunkt og blokkere/avklare alt som kan gå mot mål.

 

Mitt eneste håp er denne keeperen på Manchester City. Har hørt veldig mye positivt om han, og han hadde en "umenneskelig" kamp for U19 mot Frankrike her om dagen.

Espen Johnsen er Norges beste KEEPER. Dessverre er han en utrolig dårlig SPILLER, og det gjør at totalen ikke når opp.

 

Når det gjelder g19-keeperen tror jeg det viktigste er at man ikke begynner å hause han opp nå, slik som man gjorde med Larsen, Opdal og Jarstein for 5 år siden.

Link to comment
Share on other sites

Synes dette er en overdreven situasjon, Norge er enda en keeper nasjon og vi har mange gode keepere selv om de i det siste har gjort noen blundere, tror at det at de skal være ekstra obs på å ikke tabbe seg ut pga medienes søkelys i øyeblikket gjør det enklere å tabbe seg ut..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...