Jump to content

Charlton Athletic - Neste klubb ut?


Skorpey

Recommended Posts

Nettavisen skriver i dag at Charlton mest sannsynlig er neste klubb ut til å bli kjøpt opp av søkkrike Dubai-investorer. De vil da føye seg inn i rekken bak en hel haug av klubber som er kjøpt opp av disse søkkrike folkene som tjener fett på blandt annet olje. Hva synes dere om at nesten hele Premier League og deler av Championship skal bli kjøpt opp av disse eierne som sitter på pengebinger verdt flere hundre milliarder? Er det heldig for fotballen, eller Engelsk fotball om du vil?

 

Jeg mener at dette bare ødelegger alt, overgangsmarkedet blir briliert av de klubbene med disse eierne. Kommer to klubber eller flere i en "overgangsduell" med en klubb med en slik eier, sier det seg selv hvem som vinner. Mange av disse kjøper bare for å kjøpe, kun fordi de skal holde lagene bak seg på tabellen.

 

Fortsetter det slik vil de lagene med sjel, og det er få av de nå, måtte selge til søkkrike eiere de også, for det skal godt gjøres å følge disse eierne med penger tjent inn via klubben. Hva skjer hvis alle eierne hiver seg med på bølgen, og selger aksjene og eierskapet til disse søkkrike eiener? Ikke vet jeg, men jeg tror dette bidrar til å ødelegge all sjel i Premier League og Engelsk fotball generelt.

Link to comment
Share on other sites

Queens Park Rangers har da lenge vært en av verdens rikeste klubber, men vi har ennå ikke merket noe til det i form av resultater og et eventuelt opprykk. Frykter ikke Charlton på grunn av dette, men tendensen ved at nærmest samtlige kjente engelske klubber blik kjøpt opp av søkkrike investorer, som trenger nye leketøy, er jo meget lei.

Link to comment
Share on other sites

Er vel få som frykter Charlton o.l sportslig, men jeg frykter at slike investorer kommer til å ødelegge alt utenomsportslige. Skadene vil nok bli mye større og synligere i Championship enn i PL med usaklige spillerpriser, lønninger, målsettninger, managerbytter osv. Og hva skjer når rikingene ikke gidder mere? Klubben står igjen grøftekjørt til de grader med blandt annet millioner i gjeld. Katastrofepotensiale dette her.

 

Stakkars supportere.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...