Jump to content

Dommerne i Champions League


Evju

Recommended Posts

Barcelona - Man Utd: Massimo Bussaca (Sveits)

Liverpool - Chelsea: Konrad Plautz (Østerrike)

Roma - Man Utd: Frank De Bleeckere (Belgia)

Man Utd - Roma: Tom Henning Øvrebø (Norge)

Arsenal - Liverpool: Pieter Vink (Nederland)

Liverpool - Arsenal: Peter Fröjdfeldt (Sverige)

Chelsea - Fenerbache: Herbert Fandel (Tyskland)

Fenerbache - Chelsea: Claus Bo Larsen (Danmark)

Schalke - Barcelona: Kyros Vassaras (Hellas)

Barcelona - Schalke: Roberto Rosetti (Italia)

 

Dette er dommerne i de åtte kvartfinalekampene og de to første semifinalene. I 8 av 10 kamper er det dommere som til vanlig dømmer fotball på et laangt lavere nivå. Hvordan kan UEFA finne på å sette opp dommere som ikke har noen forutsetninger for å klare å følge tempoet i slike kamper?

 

En tysk dommer og en italiensk dommer har fått anledning en gang hver. Ikke EN spanjol eller engelskmann har fått sjansen, istedet har sjansen gått til en østerriker, en belgier, en svenske etc. Hva er det for noe tull? Hvorfor kan de ikke sette opp dommere med tempoet i kroppen? Og som kan takle trøkket fra tribunene?

 

Vi fikk merke konsekvensene av dette på kroppen i to kamper mot Liverpool, og i dag så vi igjen en dommer som overhodet ikke var med på det som skjedde i kampen. Sjelden var han lenger enn 20 meter fra midtstreker, og var ufattelig inkonsekvent.

 

 

UEFA burde skamme seg. Dette er fullstendig unødvendig, og i mine øyne en skandale.

Link to comment
Share on other sites

Er for gale ja. Så Liverpool - Chelsea i sted. Var en hel rekke feil på dommerene sin side. Såklart er et par feil tillatt, Men i noen situasjoner skal det ikke være mulig for 3 dommere og ikke "merke" noe.

Håper inderlig UEFA gjør noe med dette!

Link to comment
Share on other sites

En lite ting til som jeg har tenkt på er hvorfor dømmer ikke samme dommeren begge kampene (hjemme borte) i slutt spillet? Jeg vil tru at Peter Fröjdfeldt hadde dømt straffe til Helb i London, siden han klarte mesterstykket og gi Babel straffe i Liverpool.

 

Måtte vel vert en fordel viss samme dommer hadde tatt begge kampene.

Link to comment
Share on other sites

Barcelona - Man Utd: Massimo Bussaca (Sveits)

Liverpool - Chelsea: Konrad Plautz (Østerrike)

Roma - Man Utd: Frank De Bleeckere (Belgia)

Man Utd - Roma: Tom Henning Øvrebø (Norge)

Arsenal - Liverpool: Pieter Vink (Nederland)

Liverpool - Arsenal: Peter Fröjdfeldt (Sverige)

Chelsea - Fenerbache: Herbert Fandel (Tyskland)

Fenerbache - Chelsea: Claus Bo Larsen (Danmark)

Schalke - Barcelona: Kyros Vassaras (Hellas)

Barcelona - Schalke: Roberto Rosetti (Italia)

 

Dette er dommerne i de åtte kvartfinalekampene og de to første semifinalene. I 8 av 10 kamper er det dommere som til vanlig dømmer fotball på et laangt lavere nivå. Hvordan kan UEFA finne på å sette opp dommere som ikke har noen forutsetninger for å klare å følge tempoet i slike kamper?

 

En tysk dommer og en italiensk dommer har fått anledning en gang hver. Ikke EN spanjol eller engelskmann har fått sjansen, istedet har sjansen gått til en østerriker, en belgier, en svenske etc. Hva er det for noe tull? Hvorfor kan de ikke sette opp dommere med tempoet i kroppen? Og som kan takle trøkket fra tribunene?

 

Vi fikk merke konsekvensene av dette på kroppen i to kamper mot Liverpool, og i dag så vi igjen en dommer som overhodet ikke var med på det som skjedde i kampen. Sjelden var han lenger enn 20 meter fra midtstreker, og var ufattelig inkonsekvent.

 

 

UEFA burde skamme seg. Dette er fullstendig unødvendig, og i mine øyne en skandale.

 

 

Pieter Vink e en dårlig dommer;(

 

Arsenal skulle hatt flere straffer.

 

Arsenal kunne ha vunnet :-| :unsure: ;)

Link to comment
Share on other sites

Er for gale ja. Så Liverpool - Chelsea i sted. Var en hel rekke feil på dommerene sin side. Såklart er et par feil tillatt, Men i noen situasjoner skal det ikke være mulig for 3 dommere og ikke "merke" noe.

Håper inderlig UEFA gjør noe med dette!

dommeren som dømte den kampen, holdt tippeliganivå! altså nærmest ubrukbar

Link to comment
Share on other sites

En lite ting til som jeg har tenkt på er hvorfor dømmer ikke samme dommeren begge kampene (hjemme borte) i slutt spillet? Jeg vil tru at Peter Fröjdfeldt hadde dømt straffe til Helb i London, siden han klarte mesterstykket og gi Babel straffe i Liverpool.

 

Måtte vel vert en fordel viss samme dommer hadde tatt begge kampene.

 

ja er helt enig.

det hadde vært mye bedre at dommeren dømmer begge oppgjørene.

Link to comment
Share on other sites

En lite ting til som jeg har tenkt på er hvorfor dømmer ikke samme dommeren begge kampene (hjemme borte) i slutt spillet? Jeg vil tru at Peter Fröjdfeldt hadde dømt straffe til Helb i London, siden han klarte mesterstykket og gi Babel straffe i Liverpool.

 

Måtte vel vert en fordel viss samme dommer hadde tatt begge kampene.

 

ja er helt enig.

det hadde vært mye bedre at dommeren dømmer begge oppgjørene.

Enig :blink:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...