Jump to content

Arsene Wenger ut, Jose Mourihno inn.


RockyRocastle

Recommended Posts

Uten å lage en diskusjon om hva som har noe for seg eller ikke, så er jeg uenig i at det ikke vil det. Men det forutsetter at man handler inn kvalitet som går rett inn på treningene og utfordrer de som er der. ManU hentet vel Henke Larson til akkurat den rollen midt i sesongen i fjor, noe som viste seg å være et lykketreff og som var godt medhjelpelig til å sikre ManU tittelen. Rosicky og Persie hadde allerede i januar vært skadet lenge, og var også forespeilet flere uker (mnd) før de kom tilbake. Eduardo skjedde etterpå, og derfor har jeg ikke tatt med han heller.

 

Så jeg står fremdeles på det jeg mener, om at en kvalitets forsterkning i januar kunne ha reddet oss i en av turneringene.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Rosicky og Persie hadde allerede i januar vært skadet lenge, og var også forespeilet flere uker (mnd) før de kom tilbake. Eduardo skjedde etterpå, og derfor har jeg ikke tatt med han heller.

Persie var skadet ja, men Rosicky spilte vel senest i en av kampene mot Newcastle og det var vel i februar?

Link to comment
Share on other sites

Så jeg står fremdeles på det jeg mener, om at en kvalitets forsterkning i januar kunne ha reddet oss i en av turneringene.

 

Og hvilken kvalitetsforsterkning var tilgjengelig i januar?

Nicolas Anelka. Jeg liker ham ikke og vil ikke ha han men du spurte etter en kvalitetsspiller :P

Link to comment
Share on other sites

Rosicky spilte vel sin siste kamp i begynnelsen av januar mot Newcastle om jeg ikke husker helt feil, etter å ha vært skadet en god stund.

 

Anelka hadde vært en glimrende forsterkning i januarvinduet. Lite skadet, mer voksen og meget god foran mål. Om Wenger er bekymret for at en spiller som laget "kvalme" i 1999 skal komme inn å uroe spillerstallen vet jeg ikke, men om han er det så er det jo verdt å tenke på at det ikke er en eneste spiller i dag i klubben som spilte i 1999. Og det i seg selv er faktisk litt rart å tenke på.

 

Det var et eksempel. Flere spillere kunne nok ha vært tilgjengelige dersom Wenger hadde klasket noen penger på bordet, men han bremser seg selv litt med "cheap buy" politikken sin. Ikke det at jeg klager på den, for han er ekstremt dyktig på det. Men i dagens situasjon så burde han ha vært så taktisk at han kunne ha gått litt bortifra denne.

Link to comment
Share on other sites

Arsène Wenger has said he will make a big-money signing this summer if he feels it is justified. "If we have the money and I am convinced it is worth it, we will do it," Arsenal's manager said

 

Her endrer ting seg ja. Nå er det OM han føler det er nødvendig, mens for bare kort tid siden så skulle han gjøre det fordi han så at det VAR nødvendig. Spennende blir det ihvertfall.

 

Link: http://football.guardian.co.uk/News_Story/0,,2273837,00.html

Siste avsnitt.

Link to comment
Share on other sites

Rosicky spilte vel sin siste kamp i begynnelsen av januar mot Newcastle om jeg ikke husker helt feil, etter å ha vært skadet en god stund.

 

Anelka hadde vært en glimrende forsterkning i januarvinduet. Lite skadet, mer voksen og meget god foran mål. Om Wenger er bekymret for at en spiller som laget "kvalme" i 1999 skal komme inn å uroe spillerstallen vet jeg ikke, men om han er det så er det jo verdt å tenke på at det ikke er en eneste spiller i dag i klubben som spilte i 1999. Og det i seg selv er faktisk litt rart å tenke på.

 

Det var et eksempel. Flere spillere kunne nok ha vært tilgjengelige dersom Wenger hadde klasket noen penger på bordet, men han bremser seg selv litt med "cheap buy" politikken sin. Ikke det at jeg klager på den, for han er ekstremt dyktig på det. Men i dagens situasjon så burde han ha vært så taktisk at han kunne ha gått litt bortifra denne.

 

Tror det blir litt enkelt for oss å sitte å være etterpå klok.

Hadde vi hatt marginene litt mere på vår side i sesonginnspurten så ville pokalen havnet på emirates i år,og alle hadde hyllet wenger og skrytt av det lave budsjettet han svir av.

Det er viktig å huske at wenger må ta avgjørelser der og da,og selvfølgelig vil det kunne vise seg å være feil i etterkant.

Link to comment
Share on other sites

Så jeg står fremdeles på det jeg mener, om at en kvalitets forsterkning i januar kunne ha reddet oss i en av turneringene.

 

Og hvilken kvalitetsforsterkning var tilgjengelig i januar?

Nicolas Anelka. Jeg liker ham ikke og vil ikke ha han men du spurte etter en kvalitetsspiller ;)

 

Ja tenkte på han, og han var den eneste jeg kom på.. Men han har dolka Wenger i ryggen før, og man kan da ikke akkurat klage på at AW ikke vil ha ham..

Link to comment
Share on other sites

Rosicky spilte vel sin siste kamp i begynnelsen av januar mot Newcastle om jeg ikke husker helt feil, etter å ha vært skadet en god stund.

 

Anelka hadde vært en glimrende forsterkning i januarvinduet. Lite skadet, mer voksen og meget god foran mål. Om Wenger er bekymret for at en spiller som laget "kvalme" i 1999 skal komme inn å uroe spillerstallen vet jeg ikke, men om han er det så er det jo verdt å tenke på at det ikke er en eneste spiller i dag i klubben som spilte i 1999. Og det i seg selv er faktisk litt rart å tenke på.

 

Det var et eksempel. Flere spillere kunne nok ha vært tilgjengelige dersom Wenger hadde klasket noen penger på bordet, men han bremser seg selv litt med "cheap buy" politikken sin. Ikke det at jeg klager på den, for han er ekstremt dyktig på det. Men i dagens situasjon så burde han ha vært så taktisk at han kunne ha gått litt bortifra denne.

 

Tror det blir litt enkelt for oss å sitte å være etterpå klok.

Hadde vi hatt marginene litt mere på vår side i sesonginnspurten så ville pokalen havnet på emirates i år,og alle hadde hyllet wenger og skrytt av det lave budsjettet han svir av.

Det er viktig å huske at wenger må ta avgjørelser der og da,og selvfølgelig vil det kunne vise seg å være feil i etterkant.

 

Jeg er 100% enig i at det enkleste i verden er å være etterpåklok. Hele poenget mitt er at Wenger har en liten svakhet på det taktiske, og er kanskje litt for hard på noen av sine prinsipper. Jeg er f.eks. uenig i bare ett års kontrakter etter fylte 30, noe som ødelegger litt av kontinuiteten i laget. Dette med å BARE hente billige, ukjent og unge spillere er jeg også til dels uenig i. Prinsippet hans kan jeg forstå, men noen ganger må man faktisk lage noen unntak fra regelen (og Gallas var ikke det, han var en del av en byttehandel med en kattepine ved navn Cole).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...