Jump to content

En tragedie er i ferd med å bli begått!


Ahmad

Recommended Posts

Er det flere av dere som deler min bekymring?

Jeg synes alle skoler burde innføre trening i å si kino, ikke chino

 

Vi kan ikke tillate at forksjellen mellom kj-ly og sj-lyd viskes bort.

 

Her må vi kjempe sammen!

Hilsen en nordmann som er glad i språket og landet

Link to comment
Share on other sites

Guest Thierry Henry

Hva er vits i starte en tråd med dette tullet?.

 

 

dette er en Arsenal side.

 

 

her burde det ikke være snakk om skolen.

 

 

her burde det være snakk om Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Hva er vits i starte en tråd med dette tullet?.

 

 

dette er en Arsenal side.

 

 

her burde det ikke være snakk om skolen.

 

 

her burde det være snakk om Arsenal.

4950[/snapback]

 

Hold deg unna den delen her av forumet da vettu :angry:

 

Om saken: Synes det er litt rart, og litt trist at kj-lyden forsvinner. Men men, jeg får vel støtte meg til teorien om at det er en naturlig utvikling, akkurat som at hele Norge kommer til å få skarre-r om noen generasjoner :angry:

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med "Thierry Henry"

 

Her skal det være snakk om Arsenal, hvis noen hvil diskutere skolen, kan de starte et eget forum, utenom gunners siden :angry:

4972[/snapback]

 

 

Hvis dere sjekker hvilke tema tråden er opprettet under så vil dere se at den ligger under "off topic", noe som vil si at det er meningen at vi kan diskutere andre ting enn Arsenal! Alt mellom himmel og jord, skolen også for den som ønsker det! :angry:

Link to comment
Share on other sites

Det er to meninger om dette slik jeg ser det. Enten karakteriserer man det som språklig forfall, eller som språklig utvikling. Jeg holder en knapp på forfall.

4947[/snapback]

 

Hehe

Jeg holder også en knapp på språklig forfall

Er det noen som tror at vi om noen år vil se barn og ungdom som er ødelagte av sms- språket?Eller vil de klare seg?

Link to comment
Share on other sites

Det er to meninger om dette slik jeg ser det. Enten karakteriserer man det som språklig forfall, eller som språklig utvikling. Jeg holder en knapp på forfall.

4947[/snapback]

 

Hehe

Jeg holder også en knapp på språklig forfall

Er det noen som tror at vi om noen år vil se barn og ungdom som er ødelagte av sms- språket?Eller vil de klare seg?

4988[/snapback]

 

Jeg tror du har noe i det. SMS språket er en del av våre daglige liv og til om med jeg bruker det noen ganger. Språket vårt forandrer seg hverdag og det trenger ikke være negativt. Hadde vikingene hørt oss snakke norsk nå så hadde de gått helt av skaftet. Det er det som gjør det spennende med norsk.

 

Det hadde vært greit for meg at en setning hadde sett slik ut om 100år: H3i k9l a15s 554s nO0b osv.

 

Så jeg tror det er feil av deg å spørre om at vi blir ødelagte, for det gjør vi definitivt ikke. Det er sunt for språket vårt. Litt variasjon og som vi alle vet: forandring fryder...tenk på det Ahmad :ph34r: <_<

Link to comment
Share on other sites

Det er to meninger om dette slik jeg ser det. Enten karakteriserer man det som språklig forfall, eller som språklig utvikling. Jeg holder en knapp på forfall.

4947[/snapback]

 

Hehe

Jeg holder også en knapp på språklig forfall

Er det noen som tror at vi om noen år vil se barn og ungdom som er ødelagte av sms- språket?Eller vil de klare seg?

4988[/snapback]

 

Jeg tror du har noe i det. SMS språket er en del av våre daglige liv og til om med jeg bruker det noen ganger. Språket vårt forandrer seg hverdag og det trenger ikke være negativt. Hadde vikingene hørt oss snakke norsk nå så hadde de gått helt av skaftet. Det er det som gjør det spennende med norsk.

 

Det hadde vært greit for meg at en setning hadde sett slik ut om 100år: H3i k9l a15s 554s nO0b osv.

 

Så jeg tror det er feil av deg å spørre om at vi blir ødelagte, for det gjør vi definitivt ikke. Det er sunt for språket vårt. Litt variasjon og som vi alle vet: forandring fryder...tenk på det Ahmad :ph34r: <_<

4993[/snapback]

 

 

Du tar feil min gode venn. Det vi snakker om her er ikke naturlig, det er et forfall. For å være helt ærlig hadde det vært teit å snakke slik "H3i k9l a15s 554s nO0b " om 100 år. det tror jeg du også forstår.

Så sånn er det.

Ræktig,ræktig.

Link to comment
Share on other sites

Dette er en av mine kjepphester! (Kunne jo vært litt festlig og skrevet sjepphester her, men skal holde meg for god til det <_< ) Herlig at andre også føler det på denne måten, at det norske språket er i forfall! Ønsker å komme med et fortvilt rop om hjelp angående oppdeling av sammensatte ord også - NEI til oppdeling av sammensatte ord!!! Hjelp oss, fri oss fra den store stygge orddelingsdjevelen!

Link to comment
Share on other sites

Dette er en av mine kjepphester! (Kunne jo vært litt festlig og skrevet sjepphester her, men skal holde meg for god til det :P )  Herlig at andre også føler det på denne måten, at det norske språket er i forfall!  Ønsker å komme med et fortvilt rop om hjelp angående oppdeling av sammensatte ord også - NEI til oppdeling av sammensatte ord!!!  Hjelp oss, fri oss fra den store stygge orddelingsdjevelen!

5030[/snapback]

 

Her setter du fingeren på et stort problem! Ofte ser jeg ord som "klasse fest" o.l

En annen ting jeg vil tilføye er at det ser ut til å bli på mote å bruke tankestrek til enhver andledning. F. eks på Vg.no brukes tankestrek svært hyppig.

Link to comment
Share on other sites

Sjøl om eg ikkje skriv nynorsk dagleg, må eg seie meg heilt samd med Ulfagrafr: lenge leve nynorsken! SMS-språket ser eg ikkje på som noko problem, eg trur mest alle ungommane greier å halde dei to "stilartane" frå kvarandre. Kvifor kan vi ikkje i større grad ta i bruk det verktyet sms og msn er også i skulen?

Link to comment
Share on other sites

det er ikke noe vits i å diskutere dette for no tull. DETTE ER EN ARSENAL SIDE

5141[/snapback]

 

DETTE ER OFF TOPIC...HER KAN MAN DISKUTERE HVA MAN VIL!! :P

 

Er det mulig...? :P

Link to comment
Share on other sites

det er ikke noe vits i å diskutere dette for no tull. DETTE ER EN ARSENAL SIDE

5141[/snapback]

 

 

visst du leser litt ovenfor så ser du hva vi har sagt om akkurat det du mener, dette er off topic, man kan diskutere hva man vil her og sånn er det.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...