Jump to content

Historier


Bergkamp88

Recommended Posts

Fant ingen tråd hvor man kan dele historier knyttet til Arsenal.

 

Har selv en god en selv fra min første tur over til balløya for å se Arsenal - ManUtd i 1999.

 

Jeg var på den tiden 11 år og hadde en klassekamerat i tillegg til fadern,med på turen.

Kameraten min var selvfølgelig United-fan...

 

På kamp-dagen hadde vi dressa oss opp med drakt,skjerf,lue, you name it, til hvert vårt lag.

Før kampen gikk vi selvfølgelig litt rundt og titta i forskjellige strøk. Kameraten min merket nå at det var på tide med et lite do-besøk.. Det skulle vise seg å bli vanskelig.

Vi var i et utkant-område og det var ikke noe kjøpesentere eller McDonalds i nærheten.

Trengselen for møtet med porselenet bare økte og økte...

 

Vi spurte restauranter, men nei - bare kunder fikk lov å bruke den. Faren min, med sin meget begrensede engelsk, prøvde å overtale, men til liten nytte. "No! Custumers only!" - Lød det på inder-engelsk i den indiske restauranten. Hehe, kompisen min var nå så fortvila som en kan få blitt, og fant det etterhvert vanskelig å bevege seg om det ikke skulle gå skeis. Rundt et hjørne glimtet vi en pub. Vi hastet oss opp dit og åpnet døren. Standard og liten intim engelsk pub, fyllt til randen med hardbarka goonere. Samtlige trolig med en øl eller 10 på samvittigheten.

 

Det dannet seg fort en slags ring rundt oss. Jeg var ikke store karen og kikka opp på dem. Samtlige blikk var festet på kameraten min, som for sikkerhetens skyld idag også hadde på seg united-sokker. Faktisk tror jeg skoene var det eneste som ikke hadde noe med ManUtd i seg. Sinte blikk var det, ordentlig morske blikk. Alle rettet mot en 11 år gammel gutt. " Are you taking us a piss!? " hørte vi bakfra. Aldri sett gamlingen så stressa før. "This boy has to go to the toilet" , kom det på en engelsk med klare trekk til vår egen Petter Solberg. "Let the lad wet himself", og lignende kom det, og latteren var tilbake. Etter en ganske lang samtale med en fyr, klarte til slutt fadern på en eller annen måte å overtale han og alle lagde vei, noe motvillig, sånn at det til slutt endte lykkelig.

 

Alt annet enn lykkelig ble utfallet av kampen denne dagen, som endte 2-1 til United etter at Keane scoret 2 etter at Freddie hadde satt oss i føringen. Til tross for tap var det en vanvittig opplevelse å være på Highbury for 1 gang. Kan tro hvem som satt muse stille når United scora ;)

 

 

Husker det som om alt skulle skjedd igår. Uforglemmelig morro. Voksne mannfolk iferd med å nekte en 11 år gammel gutt på gråten i å gå på do. Fantastisk :(

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...