Jump to content

Barca til Norge?


hermz

Recommended Posts

Ifølge flere nettsteder skal Barcelona komme til Lerkendal for å møte RBK i tredje mesterligakvalifisering.

Det kunne ha vært kult,stemmingen hadde sikkert vært på topp da :D

 

Skulle de gå videre til tredje og siste kvalifiseringsrunde, venter sterkere lag.

Barcelona, Real Madrid, Lazio, Werder Bremen og Arsenal er lag Rosenborg risikerer å trekke, skriver Adresseavisen.

 

Det betyr vanskelig motstand for RBK,hvis du kommer videre.

Lykke til :D

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=167621

Link to comment
Share on other sites

Så lenge RBK ikke kommer til Mesterligaen kan motstanderen gjerne hete både Grasshoppers eller Alabinhetyruska for min del. Kommer RBK inn i den karusellen er helvete løs igjen for alle de som vil ha spenning i norsk toppfotball. Premien for å komme til gruppespillet i CL er på flerfoldige millioner og vil etter min mening ødelegge den rettferdige konkurransen: Du var god i fjor, så derfor skal du få penger til å distansere de andre enda mer i år. Greit nok at RBK de siste årene har røret godt med pengene der oppe men det vil det sikkert bli slutt på. Jeg synes disse pengene burde blitt mer jevnt fordelt slik at en ikke risikerer å ødelegge konkurransen; noe som gjør det vanskeligere å prestere ute fordi nivået i Norge er for dårlig. Skal disse pengene tjene norsk fotball, bør de deles ut over lagene som er med i Europa i helhet for eksempel.

Link to comment
Share on other sites

Hva faen, Hermz? Bryr du deg mer om Barca enn Arsenal? Det blir kult om Arsenal spiller mot RBK, jeg driter i Barca..

Nei,men det stod bare det i overskriften i VG linken,sorry hvis det brydde deg så veldig.

En mod kan godt fikse den til Arsenal til Norge? Hvis du hadde så veldig vansklig med at det stod ''Barca til Norge'',det har ikke noe å si jeg liker Barca,tenk litt,seff er det Arsenal! Bare skrev det.

Link to comment
Share on other sites

Uten at jeg sitter med noen tall foran meg akkurat nå, så har jeg vondt for å tro at RBK har brukt mer penger enn f.eks Brann de siste åra. Hvis Rosenborg nok en gang skulle kvalifisere seg (personlig tviler jeg på det), så er det da vel rett og riktig at det er de som får pengene det medfører? Da kvalifiserer de seg pga bedre resultater, hva er vel mer rettferdig enn det?

 

Bør også Arsenal og de andre engelske lagene som kvalifiserer seg og nyter godt av CL-penger, dele med de som ønsker å komme seg ut i Europa? Tror ikke så mange her har lyst til å dele potten med Spurs og Bolton, for å si det slik.

 

Jeg er enig i at skjevhetene muligens øker, og at utfordringene til de nest beste øker, men slik er det nå en gang. Tror ikke det finnes så mange idrettsutøvere som ønsker å gi fra seg penger de har tjent, eller fått betalt på annen måte, slik at motstanderne kan bli bedre.

Link to comment
Share on other sites

http://www.speaker.no/Nyheter/Pengene-styrer-i-Tippeligaen/

Her er det bevis på at RBK har hatt størst budsjett av samtlige Tippeliga-lag i år og i fjor. Uten at jeg VET det antar jeg at RBK også har hatt større budsjett enn Brann årene før og. Jeg vet ikke om det er så viktig med tanke på at alle klubber tar inn så mye inntekter som mulig og det da er naturlig at RBK hadde/har størst budsjett disse to årene. Mye av Branns spillerkjøp er ikke med i budsjettet iom at investeringsselskapet Hardball er deleier i flere av Brann-spillerne. Jeg vet ikke hvordan dette gjøres i Trondheim. Hvis du da hevder Brann har brukt mer penger enn RBK totalt så er vel kanskje det rett, Men: De aller fleste Brann-millionene har blitt værende i Norge(Vaagan Moen, Andresen, Solli, Gashi m fl) mens RBK ved flere anledninger har brukt millioner som forsvinner fra norsk fotball(Sapara, Stoor, Konan, Traore,Kone).

Selvfølgelig skal de som gjør det bra i Europa belønnes , men hvis RBK nå tjener 100 millioner hvis de er med i CL til høsten så synes jeg disse 100millionene hadde kommet bedre til nytte ved at RBK fikk 50mill, lag nr.2 i TL 24mill, nr.3 14mill, nr.4 8mill og nr.5 4mill. Da ville toppen av Norsk fotball fått et løft ikke bare en klubb. Dessuten så tror jeg RBK blir bedre av å møte bedre motstand i serien.

Når jeg sa at RBK røret godt med pengene hadde jeg det for øyet at JEG ikke mener det er godt å komme på syvende plass i Tippeligaen i 2005 når en tenker på at RBK sikkert hadde størst budsjett av samtlige lag i ligaen dette året. Hvis RBK fortsetter i den duren vil ikke en stor forskjell mellom det beste og de nest beste i Norge være et stort problem.

 

Selvsagt vil det nok aldri skje at en klubb bestemmer seg for 100% frivillig å gi vekk sine penger til andre klubber. Men dette kan avtales innenfor NTF eller NFF der klubbene kan samle seg om løsninger som både gavner de beste(Det året) og de rett bak(Det året). Jeg vet ikke hvor stor rett NFF har til å tulle med premiepengene til RBK fra CL men gjennom NTF skal det vel være mulig å få med alle på lovlig vis.

 

Bare for å ta det nederste avsnittet ditt , jeg har aldri sagt at noen vil gi fra seg sine penger. ALLE klubber vil jo selvfølgelig ha høyest mulig inntekter sånn at de får best mulig rammevilkår for det de driver med. Hadde Brann hatt inntekter på 100 mill og naboen Viking 10 mill så hadde jo selvfølgelig ikke Brann gitt av sine penger for å hjelpe de.

Det med skjevheter: Jeg tror ikke at hvilket som helst norsk lag som er best i Norge og skal ut i Europa å prestere i CL tjener på at klubbene de spiller mot til dagen ikke er gode nok til å utforde de.

Link to comment
Share on other sites

reply til eneleerrannen som sa at pengene burde bli fordelt rundt, oi... rosenborg kommer til champioms league, så skal nff lage en regel om at lag som kommer til cl ikke skal få penger... eid, nei du får ikke premiepenger siden du har vært der 5 ganger på rad. tragisk alle skjønner at det ikke går

Link to comment
Share on other sites

reply til eneleerrannen som sa at pengene burde bli fordelt rundt, oi... rosenborg kommer til champioms league, så skal nff lage en regel om at lag som kommer til cl ikke skal få penger... eid, nei du får ikke premiepenger siden du har vært der 5 ganger på rad. tragisk alle skjønner at det ikke går

 

Blir litt merkelig å være hovmodig når du selv presterer å skrive 5-6 skrivefeil på tre linjer.

 

Men jeg skal jo svare likevel:

Hvor har jeg skrevet at RBK ikke skal få penger? De skal selvfølgelig ta de klart største delen av premiepengene men JEG tror det ville vært bedre for norsk fotball å dele små deler av disse pengene utover de nest beste slik at vi ikke får et godt lag men fire-fem gode lag. Da kan vi få noen faste topplag som vil prestere godt både i Royal League, Champions League og UEFA-cupen.

Skjønner jeg ikke at det ikke går? Jeg vet ikke om du i det hele tatt leste gjennom innlegget mitt men der skrev jeg at jeg ikke visste om NFF kunne gjøre dette. Det jeg vet, er at Norsk ToppFotball er en organisasjon som ivaretar Tippeliga og Adeccoligaens lag ovenfor bl. a. NFF. Hvis klubbene er interessert i det, kunne de ha satt seg sammen og diskutert om det hadde vært lurt å innføre slike regler om hvor premiepengene fra de internasjonale turneringene skulle gå.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...