Jump to content

John Cartwright


Gaston

Recommended Posts

Hei,

 

John Cartwright har vært her i Norge ved flere anledninger om jeg ikke tar feil og jobber til daglig for Arsenal. Jeg vet ikke så mye om han, men kanskje noen av dere vet.

 

Har egentlig aldri hørt om scout Cartwright.

 

J. Cartwright, Norges Fotball Akademi

-Bekymret for fremtidens fotballspillere (snakker om Arsenal, Start og Norge)

Link to comment
Share on other sites

Jeg var faktisk å så et foredrag som han hadde i Kristiansand for noen dager siden. Snakket om scouting generelt og han snakket en del om arsenal og hvorfor de velger utenlandske spillere. Også snakket han om England, engelske spillere og landslaget.

 

Men ellers har jeg ikke hørt om han før jeg heller. Grunnen til at han er såpass mye i Norge er vel fordi han er med i en slags scout-forening av noe slag, og de har noe samarbeid med noe fotball-greier her i Norge(mulig det er NFF men jeg er ikke sikker). Ellers jobber han til daglig for Arsenal som scout, med Storbritannia som sitt område.

Link to comment
Share on other sites

Jeg leste i Stavanger Aftenbladet for 2-3 uker siden. Viking hadde ein dag der fotballspillerer fra Rogaland[sikker fra andre fylker også] kunner komme, og vise seg frem. Ja i de som stod i Stavanger Aftenbladet, var at ein speider fra Arsenal skulle komme å se på de. Tror kanskje det var John Cartwright, noen som vet?

Link to comment
Share on other sites

John Cartwright var også trener for Arsenal`s A-lag tilbake på 80 tallet. En kort karriere må det dog sies. JC hadde "seminar" for lokale trenere i Stavanger. Arrangementet som var i regi av trenerforeningen ved Teddy Moen og Viking FK, og hadde fokus på spillerutvikling. Hverken Viking eller tilhørerne var spesielt imponert. For å si det enkelt; den godeste Cartwright presenterte heller antikvariske holdninger. Det ble etter seminaret gjennomført en treningsøkt med en del lokale talenter som objekter. Dette var spillere fra forskjellige klubber som er med på Viking`s talentskole. Det var som sådan ikke mulig for andre "å vise seg frem" for Arsenal. I det store og hele kan en vel si at selve seminaret var bortimot en fiasko. Tross alt, det var fremøtt rundt regnet 100-150 lokale trenere som fikk fint lit igjen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...