Jump to content

Kontrakter


ben lakris

Recommended Posts

Til alle dere som vet så mye om klubben vår. Er det mulig at vi får frem en oversikt over hvor lange kontrakter de forskjellige spillerne har. Er det noen som nå er inne i forhandlinger om forlengelse? Lehmann er vel det. Minner om Piressaken. Blir det et år eller kan det bli to som han selv ønsker. Pires valgte gå på bakgrunn av dette. Det samme kan skje med Lehmann i sommeren som kommer.

Link to comment
Share on other sites

Lehmann er uansett snart over toppen. Jeg tror det er en ide å gjøre denne til den siste sesongen hans i Arsenal. Vi får håpe Wenger handler inn en talentfull keeper. Jeg kunne ønsket meg Akinfeev eller Ustari....

Her skal vi ikke ha noen Akinfeev eller Ustari på bekostning av en Lehmann som de 2 siste sesongene har spilt bedre enn noen gang.

 

Lehmann må helt sikkert infinne seg med en 1 års kontrakt som Pires, Bergkamp etc. dette tror jeg også er lurt for å holde spilleren på "tå hev".

 

Per dags dato ser jeg få keepere som kan matche Lehmann. Han er blant verdens beste keepere, innspilt og sitter på viktig rutine i ett ungt lag.

Link to comment
Share on other sites

Almunia hadde vel ikke sin beste start i Arsenal trøyen, men i forrige sesong og denne har det jeg har sett av han vært meget bra. Virker utrolig godt trent og "på". Han har vel faktisk selv uttalt at han kunne tenke seg å bli Engelsk eller Spansk landslags keeper når han tar over etter Lehmann. God selvtilitt hvertfall!!

 

Poom er vel på vei ut til sommeren vil jeg tro hvis han ikke er fornøyd med å sitte på benken i ligacupen.

Link to comment
Share on other sites

Almunia hadde vel ikke sin beste start i Arsenal trøyen, men i forrige sesong og denne har det jeg har sett av han vært meget bra. Virker utrolig godt trent og "på". Han har vel faktisk selv uttalt at han kunne tenke seg å bli Engelsk eller Spansk landslags keeper når han tar over etter Lehmann. God selvtilitt hvertfall!!

 

Poom er vel på vei ut til sommeren vil jeg tro hvis han ikke er fornøyd med å sitte på benken i ligacupen.

 

 

Almunia er desverre kun en middelmådighet og bør aldri være førstevalget i Arsenal.

I CL finalen ifjor burde han ha reddet begge målene. I tillegg er han alt for treig til å spille fra seg ballen, og det passer vår spillestil svært dårlig. Han er en grei back up men ikke noe mer enn det

 

Gi Lehmann 2 års kontrakt. Vi vil aldri finne en keeper som passer Arsenal sin spillestil bedre enn Lehmann. Han er verdens beste igangsetter, verdens beste i feltet og offensiv til de grader.

Vi har scora utrolig mange mål på at Lehmann har plukka et "umulig" innlegg og satt i gang en kontring sekundet etter.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Almunia hadde vel ikke sin beste start i Arsenal trøyen, men i forrige sesong og denne har det jeg har sett av han vært meget bra. Virker utrolig godt trent og "på". Han har vel faktisk selv uttalt at han kunne tenke seg å bli Engelsk eller Spansk landslags keeper når han tar over etter Lehmann. God selvtilitt hvertfall!!

 

Poom er vel på vei ut til sommeren vil jeg tro hvis han ikke er fornøyd med å sitte på benken i ligacupen.

 

 

Almunia er desverre kun en middelmådighet og bør aldri være førstevalget i Arsenal.

I CL finalen ifjor burde han ha reddet begge målene. I tillegg er han alt for treig til å spille fra seg ballen, og det passer vår spillestil svært dårlig. Han er en grei back up men ikke noe mer enn det

 

Gi Lehmann 2 års kontrakt. Vi vil aldri finne en keeper som passer Arsenal sin spillestil bedre enn Lehmann. Han er verdens beste igangsetter, verdens beste i feltet og offensiv til de grader.

Vi har scora utrolig mange mål på at Lehmann har plukka et "umulig" innlegg og satt i gang en kontring sekundet etter.

 

BE

 

Mulig Almunia KUNNE ta begge målene, men de alle fleste mål kan tas. Helt fram til Barca scoret spilte Almunia helt perfekt. Skal man utpeke en syndebukk for at Barca klarte å snu kampen, må man peke på den norske linjedommeren som ikke vinket offside på 1-1 målet.

Tilbake til topic, tror absolutt Almunia kan gjøre en solid jobb som Arsenal-keeper. Tror ikke på at han noen gang blir den fantastiske keeperen Lehmann og Seaman VAR men hadde virket bra en til to sesonger til vi finner den perfekte unge toppkeeperen vi trenger.

Det blir bare for dumt å si at Lehmann er god i feltet. Han var det kanskje en gang men absolutt ikke nå. Han virker vinglete og usikker de gangene han år ut i feltet. I tillegg har han lagt seg til en dårlig vane å ALLTID bokse selv om han er upresset. Senest mot Man U så vi hvor utrolig farlig det kunne ha blitt når han bokset et løst innlegg som kom rett i fanget på han rett ut i en Manu spiller. En annen dårlig vane Lehmann har lagt seg til er å fokusere så sinnsykt mye på alt mulig annet enn det han skal fokusere på: Prestere selv.

 

EDIT: Så at mitt innleg ble veldig off topic, sorry.

Fabregas har 7 år igjen og Henry 4.

Ellers veldig usikker på resten, noen som vet noe mer?

Link to comment
Share on other sites

Almunia hadde vel ikke sin beste start i Arsenal trøyen, men i forrige sesong og denne har det jeg har sett av han vært meget bra. Virker utrolig godt trent og "på". Han har vel faktisk selv uttalt at han kunne tenke seg å bli Engelsk eller Spansk landslags keeper når han tar over etter Lehmann. God selvtilitt hvertfall!!

 

Poom er vel på vei ut til sommeren vil jeg tro hvis han ikke er fornøyd med å sitte på benken i ligacupen.

 

 

Almunia er desverre kun en middelmådighet og bør aldri være førstevalget i Arsenal.

I CL finalen ifjor burde han ha reddet begge målene. I tillegg er han alt for treig til å spille fra seg ballen, og det passer vår spillestil svært dårlig. Han er en grei back up men ikke noe mer enn det

 

Gi Lehmann 2 års kontrakt. Vi vil aldri finne en keeper som passer Arsenal sin spillestil bedre enn Lehmann. Han er verdens beste igangsetter, verdens beste i feltet og offensiv til de grader.

Vi har scora utrolig mange mål på at Lehmann har plukka et "umulig" innlegg og satt i gang en kontring sekundet etter.

 

BE

 

Mulig Almunia KUNNE ta begge målene, men de alle fleste mål kan tas. Helt fram til Barca scoret spilte Almunia helt perfekt. Skal man utpeke en syndebukk for at Barca klarte å snu kampen, må man peke på den norske linjedommeren som ikke vinket offside på 1-1 målet.

Tilbake til topic, tror absolutt Almunia kan gjøre en solid jobb som Arsenal-keeper. Tror ikke på at han noen gang blir den fantastiske keeperen Lehmann og Seaman VAR men hadde virket bra en til to sesonger til vi finner den perfekte unge toppkeeperen vi trenger.

Det blir bare for dumt å si at Lehmann er god i feltet. Han var det kanskje en gang men absolutt ikke nå. Han virker vinglete og usikker de gangene han år ut i feltet. I tillegg har han lagt seg til en dårlig vane å ALLTID bokse selv om han er upresset. Senest mot Man U så vi hvor utrolig farlig det kunne ha blitt når han bokset et løst innlegg som kom rett i fanget på han rett ut i en Manu spiller. En annen dårlig vane Lehmann har lagt seg til er å fokusere så sinnsykt mye på alt mulig annet enn det han skal fokusere på: Prestere selv.

 

EDIT: Så at mitt innleg ble veldig off topic, sorry.

Fabregas har 7 år igjen og Henry 4.

Ellers veldig usikker på resten, noen som vet noe mer?

 

Min påstand er ikke at Almunia bare kunne ha tatt begge målene. Han burde ha tatt de mener nå jeg. At de fleste mål kan tas er ikke det samme som at de fleste mål bør tas. Det er lov å være uenige noe vi helt tydelig er vedr. keepere. Jeg mener også at Arsenal ikke kan senke standarden på en keeper i 2 år for så å finne den perfekte topp keeperen. Vi har hatt en del keepere under Wenger med vekslende hell. Det er mange som ikke har taklet presset, og det er mange som ikke helt passer inn, og er det strengt talt noen viktigere spillere på banen enn keeper? Det kan også diskuteres. Uansett så mener jeg Lehmann (som er fantastisk til å holde ballen når han er ute i feltet ) bør få bli i 2-3 år til

 

BE (beklager at dette blir off topic.)

Link to comment
Share on other sites

Ordet kontrakt er for meg bare et begrep.

Sannheten er at kontrakten kan brytes så enkelt som ingenting. Vil for eksempel Cesc bort fra Arsenal, så reiser han. Og nei, klubben han evt. skulle til da, hadde ikke trengt å betale et øre mer enn om han hadde vært ute for salg til vanlig. Du vil ha grunnen, for det er jo det det heter, at man må betale noen ut av en kontrakt? Joda, det er jo helt korrekt. Men tenk litt over det: Dere så hvordan Gallas tvang seg ut av Chelsea? Jo, han sa at han skulle score selvmål hvis han skulle spille. Ja.. da er den eneste utveien der; benk ham! Vel.. William Gallas på benken, eller på reservelaget? Passer det? Nei. Derfor kunne ikke Chelsea gjøre annet enn å selge ham. No offence til Gallas, men jeg vil tro at både Henry og Cesc holder seg for gode til å presse klubben slik som William gjorde, men det jeg sier er at man aldri kan være trygg.

 

Ble litt opphakket post dette.. skrev det på lærer-måten. Stilla spørsmål som jeg selv kunne svaret på..xD

Link to comment
Share on other sites

Ordet kontrakt er for meg bare et begrep.

Sannheten er at kontrakten kan brytes så enkelt som ingenting. Vil for eksempel Cesc bort fra Arsenal, så reiser han. Og nei, klubben han evt. skulle til da, hadde ikke trengt å betale et øre mer enn om han hadde vært ute for salg til vanlig. Du vil ha grunnen, for det er jo det det heter, at man må betale noen ut av en kontrakt? Joda, det er jo helt korrekt. Men tenk litt over det: Dere så hvordan Gallas tvang seg ut av Chelsea? Jo, han sa at han skulle score selvmål hvis han skulle spille. Ja.. da er den eneste utveien der; benk ham! Vel.. William Gallas på benken, eller på reservelaget? Passer det? Nei. Derfor kunne ikke Chelsea gjøre annet enn å selge ham. No offence til Gallas, men jeg vil tro at både Henry og Cesc holder seg for gode til å presse klubben slik som William gjorde, men det jeg sier er at man aldri kan være trygg.

 

Ble litt opphakket post dette.. skrev det på lærer-måten. Stilla spørsmål som jeg selv kunne svaret på..xD

William Gallas truet med å score selvmål? Merkelig at du tror mer på Chelsea enn på vår fantastiske midtstopper. Gallas gikk jo ut og benektet dette på det sterkeste! Han er for profesjonell til å finne på noe sånt. Chelsea derimot..........

Link to comment
Share on other sites

Ordet kontrakt er for meg bare et begrep.

Sannheten er at kontrakten kan brytes så enkelt som ingenting. Vil for eksempel Cesc bort fra Arsenal, så reiser han. Og nei, klubben han evt. skulle til da, hadde ikke trengt å betale et øre mer enn om han hadde vært ute for salg til vanlig. Du vil ha grunnen, for det er jo det det heter, at man må betale noen ut av en kontrakt? Joda, det er jo helt korrekt. Men tenk litt over det: Dere så hvordan Gallas tvang seg ut av Chelsea? Jo, han sa at han skulle score selvmål hvis han skulle spille. Ja.. da er den eneste utveien der; benk ham! Vel.. William Gallas på benken, eller på reservelaget? Passer det? Nei. Derfor kunne ikke Chelsea gjøre annet enn å selge ham. No offence til Gallas, men jeg vil tro at både Henry og Cesc holder seg for gode til å presse klubben slik som William gjorde, men det jeg sier er at man aldri kan være trygg.

 

Ble litt opphakket post dette.. skrev det på lærer-måten. Stilla spørsmål som jeg selv kunne svaret på..xD

William Gallas truet med å score selvmål? Merkelig at du tror mer på Chelsea enn på vår fantastiske midtstopper. Gallas gikk jo ut og benektet dette på det sterkeste! Han er for profesjonell til å finne på noe sånt. Chelsea derimot..........

 

Hadde jeg spilt i Chelsea, og Arsenal var interessert i meg hadde jeg gjort akkurat det samme..:) Men det kan godt hende det ikke er sant.. har ikke fått med meg at han benektet det.

Men det har ikke noe med denne saken å gjøre, for her var jeg ute etter prinsippet i den "løgna", ikke hvorvidt den var sann eller ikke...

Link to comment
Share on other sites

Nå har vel Gallas avkreftet dette med selvmål, dette var jo noe Chelsea gikk ut og unnskyldte med..

 

Uansett... Man har et glimrende eksempel på noe slikt i Kongsvinger for tiden. Unge lovende fjorårets toppscorer Tore Andreas Giundersen ble ønsket av Viking. Men KIL ville ikke slippe sin lovende U21-spiller for småpenger, og budene Viking kom med, ble avslått. 2 ganger. Men Gundersen var ikke fornøyd. Han ville bli solgt. Så han fant ut at han skulle gå ut i media å klage. Noe han gjorde. Han ville til Stavanger for mulighetene til å utdanne seg, + at det var en klubb i tippeligaen med ambisjoner. Sa han. Det hele hadde stilnet litt og sportslig direktør Åge Steen gikk ut å sa at Tore ikke skulle til Viking så lenge de ikke høynet budet. Viking svarte med at de ikke ville høyne budet noe særlig og dermed var det hele litt "stille". Så kjøpte Viking U21-spilleren fra Sogndal, Børre Stenslid. For en sum som kan komme opp på hele 6 mill NOK. Men Gundersen var tydeligvis ikke verdt så mye. De var villig til å betale kun 1,5 mill - etter så så mange kamper - for Gundersen. Dette ville ikke KIL ha noe av, så Gundersen ble sint. Han gikk ut i media flere titalls ganger og følte seg snytt av klubben. Ikke nok med det, så eies han av et firma, hvor faren hans, en lokal høyrepolitiker, også har sin andel. Disse rådet ham til å si opp kontrakten, noe han mener han har gjort. Så da var han visst bosmanspiller ifølge seg selv, sånn helt over natten. Men hva skjer så Jo LSK har fulgt med og nå som de ser på han som gratis tenker de selvfølgelig, "kjekt å ha". Så de kontakter Gundersen og 1 uke senere er han ute i avisen og sier "Jeg velger LSK". Da var plutselig ikke utdanningsmulighetene så viktige lenger.... Så hva har Gundersen prestert å gjøre her?

 

1. Han har brent alle broer til supportere og egen klubb. Klubben som fortsatt eier ham, for han signerte ny avtale for 1 år siden, og den har fortsatt 2 år til å gå på...

 

2. Han har "vraket" Viking, klubben som egentlig ville ha ham...

 

3. Han har valgt en klubb som tenkte at han sikkert var grei å ha da de hærte at han kunne gå gratis.

 

Så hva kan skje?

 

Jeg har hørt at en spiller som sier opp kontrakten sin slik får 4 mnd suspensjon, som starter fra første serierunde. Altså han får ikke spilt for sin evt nye klubb før utpå høsten.

 

Han kan ende opp med å spille 2. div for reservelaget til den evt klubben. Noe jeg trur han kommer til å gjøre også, da han kun har hatt en halv sesong hvor han har vært god. Og han er veldig ustabil..

 

Han kan ende opp med at ingen vil ha ham. Det var jo synd....

 

 

Alle disse 3 problemstillingene vil sette punktum for hans U21 karriere. Det har allerede ødelagt ryktet hans. Kanskje ender han opp med å stagnere totalt.

 

Snakk om å ødelegge karrieren sin på kort tid...

Link to comment
Share on other sites

Ordet kontrakt er for meg bare et begrep.

Sannheten er at kontrakten kan brytes så enkelt som ingenting. Vil for eksempel Cesc bort fra Arsenal, så reiser han. Og nei, klubben han evt. skulle til da, hadde ikke trengt å betale et øre mer enn om han hadde vært ute for salg til vanlig. Du vil ha grunnen, for det er jo det det heter, at man må betale noen ut av en kontrakt? Joda, det er jo helt korrekt. Men tenk litt over det: Dere så hvordan Gallas tvang seg ut av Chelsea? Jo, han sa at han skulle score selvmål hvis han skulle spille. Ja.. da er den eneste utveien der; benk ham! Vel.. William Gallas på benken, eller på reservelaget? Passer det? Nei. Derfor kunne ikke Chelsea gjøre annet enn å selge ham. No offence til Gallas, men jeg vil tro at både Henry og Cesc holder seg for gode til å presse klubben slik som William gjorde, men det jeg sier er at man aldri kan være trygg.

 

Ble litt opphakket post dette.. skrev det på lærer-måten. Stilla spørsmål som jeg selv kunne svaret på..xD

 

Ser poengene dine. Men for meg synes det fordelaktig med lengre kontrakter med de beste spillerne- mener det er en trygghet for at vi ønsker være en toppklubb. Skal en slik spiller med lang tid igjen hentes vil det koste. En spiller som er nær ferdig med kontrakten blir rimeligere og er han ferdig med kontrakten er han Bosmanspiller og klubben tjener ingenting.

 

Selv TH kan avbryte kontrakten eller selges sitter dette mye lengre inne med en lengre kontrakt. Dessuten markerer en lang kontrakt at jeg satser på prosjektet-

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...