Jump to content

På deres fotballturer har der...


Cesc-15

Recommended Posts

opplevd å komme i bråk på noen kamper..

Eneste jeg har opplevd var når det var fellestur over til Sverige for å se AIK mot Arsenal i 1999.

Det var vel en kamp vi vant 3-2 mener jeg og huske.

Da vi satt i bussen etter kampen og ventet på å dra hjem ble det kastet noen stein og stokker mot bussen fra en liten gjeng fra black Army..

Noen flerer som var på bussen da og kan huske det?

Link to comment
Share on other sites

Ikke egentlig bråk, men antydning til dramatikk. Som femtenåring så jeg Arsenal-Charlton på Highbury, og hadde på meg mitt nye, flotte "super Arsenal"skjerf. Utenfor stadion på vei mot Arsenal station skjedde det plutselig. En av bobbyene som sto der tok tak i nakken på jakken min og lempet meg over de politifolkene som sto på rekke. Jeg ble nokså sjokkert og skremt, men syntes forklaringen var god. I egne tanker hadde jeg rotet meg inn blandt Charltonsuporterne som ble gjetet til undergrunnen. Politimannen mente det var bra han så skjerfet mitt før de gjorde, og det er jeg enig i. Siden har jeg vært noe mer våken og bevisst...

Link to comment
Share on other sites

Dette er det samme som jeg sendte inn til TGP:

 

Møte med hooligans i Trondheim.

 

Som en av ca 200 heldige norske gooners var jeg så heldig at jeg fikk kjøpe billett igjennom supporterklubben til Champions League oppgjøret mellom Rosenborg og klubben i våre hjerter på Lerkendal. Jeg dro til Trondheim søndag før kampdagen og gledet meg stort til å få se mine helter spille på norsk jord.

 

På kampdagen onsdag 29. september møtte jeg tidlig opp på Kings Cross for å treffe med supportere og ha det festlig før kampen. På Kings Cross møtte jeg mange kjente og ukjente gooners og hadde det kjempegøy helt frem til kampen, med synging og alt det som hører med til pre-match. Da kampstart nærmet seg så gikk vi i tog fra Trondheim sentrum til Lerkendal, og vi sang hele veien frem til stadion. Kampen var ikke helt det store, men en ok opplevelse å ta med seg hjem. Etter kampen gikk jeg tilbake til Kings Cross, tok meg en øl og slo av en prat med andre gooners jeg hadde blitt kjent med igjennom diskusjonsforumet på hjemmesidene til supporterklubben.

 

Jeg var på veg til min gode venn og overnatningsvert da det skjedde. Jeg hørte noen komme gående bakfra, og plutselig tok en fyr kvelertak på meg og jeg så hans kamerater, en fem seks menn med RBK trøyer stille seg rundt meg. Jeg var pisseredd for at nå skulle være Game Over for meg. De spurte meg hvor jeg kom fra mens den ene fortsatt holdt kvelertak på meg. Hadde jeg svart "Fræna, uttafor Molde" slik jeg pleier å svare så hadde jeg antageligvis ikke kunne fortalt denne historien. Romsdalinger er som kjent ikke så veldig populære blant RBK fansen, så jeg klarte trass i en betydelig promille å lire frem "Lesja", et sted uten større fotballag. Jeg ble spyttet på og de spurte om jeg var stolt over laget mitt. Jeg svarte at jeg har vært stoltere over dem. Da fikk jeg et slag like under tinningen, og de sa at jeg burde sjekke hvilken nasjonalitet jeg hadde i passet før de gikk sin veg.

 

Dette var en, unnskyld uttrykket, jævlig opplevelse, og jeg vurderte å anmelde episoden etterpå. Jeg valgte likevel å ikke gjøre dette da det var ingen vitner til hendelsen, og min beskrivelse ville bare blitt ”En seks-sju personer med Rosenborgdrakter”.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...