Jump to content

Norske fans - norske lag?


Guest Lynet

Recommended Posts

Guest Lynet

Jeg var tilstede på Arsenals Champions League kamp i Trondheim i høst, og la merke til Rosenborg-supporternes kampanje om "Norske fans - norske lag". Tull og tøys, tenkte jeg - som bergenser er jo Brann laget mitt, så det å holde med Rosenborg er helt uhørt; når jeg i tillegg har Arsenal som engelsk favorittlag, må jeg jo holde med dem mot Rosenborg.

 

Så hadde det jeg slik at jeg dro til Tyskland for å se Arsenal spille mot Bayern München, og der støtte jeg på noen Arsenal-supportere som spurte meg om veien på tysk. Jeg antok at det var engelskmenn, og la ut på engelsk om nærmeste U-banestasjon til Olympiastadion, før det gikk opp for meg at det måtte være tilreisende tyskere. Så rart, tenkte jeg, at de ikke holder med Bayern München, før det slo meg at de måtte være akkurat som jeg.

 

Jeg er trolig nokså enkel i hodet mitt, så opplevelsen i München ble et tankekors, men å holde med Rosenborg? Aldri, eller....???

Link to comment
Share on other sites

Guest Mr. Arsenal

Jeg er enig! Ser ingen grunn til at du som bergenser skal holde med Rosenborg, de to er jo hovedfiender i Norge. Holder med deg der ja..........

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun

Hehe..artig sak! Men er også enig med Mr.Arsenal at du må holde på arsenal..Det gjorde nå jeg! Heier på rbk mot andre lag, men ikke mot arsenal! der går grensen :)

Link to comment
Share on other sites

Guest aFc :)

ENIG der! Er jo egentlig ganske stooor rosenborg fan, så var litt forvirra når de spilte mot arsenal, ble jo kjempe glad når vi vant 5-1 på higbury... * da kom vi jo på 1* meen.. Jaja uansett Arsenal er jo laget i mitt hjerte :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun

...Men hadde Arsenal møtt glimt trooor jeg nok jeg måtte legge arsenal til side og holde hånden på brystet og synge ja vi elsker for full hals!...Får vel nesten håpe at det aldri blir virkelighet..hehe :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg var tilstede på Arsenals Champions League kamp i Trondheim i høst, og la merke til Rosenborg-supporternes kampanje om "Norske fans - norske lag".

2288[/snapback]

Er sikker på at MINST halvparten av de som stod under den banneren i Trondheim i høst har et engelsk favortittlag som de følger like bra med på. Og at flere av de ikke hadde stått i den svingen om Liverpool eller Man Utd hadde kommet på besøk.
Link to comment
Share on other sites

Jeg var tilstede på Arsenals Champions League kamp i Trondheim i høst, og la merke til Rosenborg-supporternes kampanje om "Norske fans - norske lag". Tull og tøys, tenkte jeg - som bergenser er jo Brann laget mitt, så det å holde med Rosenborg er helt uhørt; når jeg i tillegg har Arsenal som engelsk favorittlag, må jeg jo holde med dem mot Rosenborg.

 

Så hadde det jeg slik at jeg dro til Tyskland for å se Arsenal spille mot Bayern München, og der støtte jeg på noen Arsenal-supportere som spurte meg om veien på tysk. Jeg antok at det var engelskmenn, og la ut på engelsk om nærmeste U-banestasjon til Olympiastadion, før det gikk opp for meg at det måtte være tilreisende tyskere. Så rart, tenkte jeg, at de ikke holder med Bayern München, før det slo meg at de måtte være akkurat som jeg.

 

Jeg er trolig nokså enkel i hodet mitt, så opplevelsen i München ble et tankekors, men å holde med Rosenborg? Aldri, eller....???

2288[/snapback]

 

Hvordan kom de på å spørre deg på tysk? Som tysker ville jeg nok ikke kommet på å spørre en jeg ville anta var engelsk!? For du hadde vel også effekter på deg?

 

(Ikke spydig ment - bare undrende til tyskerne <_< )

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kom de på å spørre deg på tysk? Som tysker ville jeg nok ikke kommet på å spørre en jeg ville anta var engelsk!? For du hadde vel også effekter på deg?

 

(Ikke spydig ment - bare undrende til tyskerne :D )

3071[/snapback]

 

jeg var også i munchen, og ble overrasket over hvor dårlig engelsk tyskere snakket. unge folk opptil 25-30 snakker bra, de eldre sliter endel. vi har nok et helt usedvanlig bra grep på engelsk her i landet, og kan ikke forvente det samme fra andre.

Link to comment
Share on other sites

Guest Lynet
Hvordan kom de på å spørre deg på tysk? Som tysker ville jeg nok ikke kommet på å spørre en jeg ville anta var engelsk!? For du hadde vel også effekter på deg?

 

(Ikke spydig ment - bare undrende til tyskerne :D )

3071[/snapback]

Nei, jeg var i "sivil", vanlig turist på formiddagsbesøk i Olympia-parken.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
alle  trønderer som heier på Rosenborg, heier vel bare på dem. de er vel like nært knyttet til klubben deres som det vi er. de burde vel skjønne at det ikke er alle nordmenn som heier på Rosenborg.

4412[/snapback]

 

tja, det er vel typisk norsk (og trøndersk) å ha både eit norsk og eit engelsk favorittlag. eg trur at Kjellus har rett i at det er ganske sikkert at ein del av dei som stilte i rbk-drakt på rbk-Arsenal, ville stilt i ei anna drakt om det var liverpool eller man utd som var motstandar.

 

at enkelte rbk-fans meinte at alle nordmenn burde halde med rbk i ein sånn kamp, uavhengig av kva ein meinte om rbk resten av sesongen, velger eg å smile overberande av. men at enkelte av dei tydde til vald for å få fram poenget sitt er ei heilt anna sak :blink:

 

hugsar også at det var mange bergenserar som stilte i liverpooldrakt på brann stadion i 1997,

på kvartfinala i cupvinnarcupen mellom brann og liverpool.

 

mvh Stian

Link to comment
Share on other sites

Å i det hele tatt leve med den illusjonen om at RBK (eller et annet norsk lag for den saks skyld) kan representere hele landet er jo ganske meningsløst. Jeg var også i Trondheim og så Arsenal, og kunne ikke drømme om å synge hei hå Rosenborg om så det hadde vært store penger involvert.

 

Hadde derimot Enga og Arsenal møttes, ville jeg nok måtte kledd meg opp i dobbelt supporterutstyr, og sunget annenhver sang på norsk og engelsk :angry:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...