Jump to content

Nicola Zigic


ted_uh

Recommended Posts

Selv om Wenger, og jeg for den saks skyld, ikke er spesielt glad i de direkte pasningene, eller 'kick and run' som ekstremvarianten heter, i kamper som mot Wigan i dag hadde Arsenal helt klart hatt bruk for et oppspillspunkt á la Zigic. Arsenal har nok offensive spillere av typen kjapp og teknisk nå. Det er viktig å ha flere strenger å spille på når det butter litt i mot.

 

I sin streben etter den 'perfekte fotballen' har Arsenal etterhvert blitt litt for opptatt av småfint spill langs bakken. Dette er noe flere og flere klarer å demme opp mot nå. Å få inn en alternativ type betyr ikke dermed at man legger vekk dagens grunnfilosofi, men at man får inn en ekstra dimensjon når det er nødvendig.

 

Det er jo heller ikke slik at alle fyrtårn er dårlige til å spille teknisk fotball.

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun
Selv om Wenger, og jeg for den saks skyld, ikke er spesielt glad i de direkte pasningene, eller 'kick and run' som ekstremvarianten heter, i kamper som mot Wigan i dag hadde Arsenal helt klart hatt bruk for et oppspillspunkt á la Zigic. Arsenal har nok offensive spillere av typen kjapp og teknisk nå. Det er viktig å ha flere strenger å spille på når det butter litt i mot.

 

I sin streben etter den 'perfekte fotballen' har Arsenal etterhvert blitt litt for opptatt av småfint spill langs bakken. Dette er noe flere og flere klarer å demme opp mot nå. Å få inn en alternativ type betyr ikke dermed at man legger vekk dagens grunnfilosofi, men at man får inn en ekstra dimensjon når det er nødvendig.

 

Det er jo heller ikke slik at alle fyrtårn er dårlige til å spille teknisk fotball.

34707[/snapback]

Enig i at jeg ikke roper hurra ved synet av Reyes og Quincy på topp..De blir for like, og vi har for få alternativer på benken der som kan gjøre en forskjell og overraske motstanderen. Bendtner er jo litt denne typen, men dog for ung så ansvaret kan ikke ligge på han.

Vi trenger en som kan skremme forsvaret med styrke og rett og slett på høyden.

 

Nei, ikke alle fyrtårn er dårlige på det tekniske. Bare se på Flo! <_<

Link to comment
Share on other sites

Guest Limpar4Life

Nikola Zigic er hele 2,02 lang og veier 90 kilo, der har imidlertid ikke hindret ham i å score 40 mål på 67 seriekamper for Røde Stjerne.

 

Nå skal det sies at det ikke akkurat er like vanskelig å skåre mål i den serbiske liga som i den engelske.

Blir litt skuffet når jeg leser rykter om at Wenger til stadighet er ute etter heller ukjente spillere som denne mannen. Joa han kan jo bli en hit, men er det ikke bedre å satse på litt mer etavlerte stjerner som skremmer motstanderen og får spillere som Henry til å bli værende i klubben.

Spillerkjøp sender ut signaler om ambisjonsnivå enten man ønsker det eller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Guest Chevikken
Nja, vet ikke helt om jeg vil ha denne fyren her. Er ikke akkurat veldig glad i folk fra det gamle Jugoslavia. Dessuten synes jeg de ødelegger mya av fotballen når de hiver seg ned og sitter og sipper etter frispark noen tar ballen i fra de. Nei kjøp heller en ordentlig spiller som faktisk er litt smartere oppe i toppen.

34592[/snapback]

 

At folk er negativ til denne spilleren fordi han er serbisk synes jeg er trist, men tar ikke så tungt på det da vi er ganske vant til det.

 

Som Røde stjerne og Arsenal fan vet jeg ikke helt hva jeg synes om en overgang for Zigic. Tror han kan tilføre en ny dimensjon til angrepet, med sin luftstyrke og sine ferdigheter innefor boksen. Han imponerte i Uefa-cupen blandt annet med en fantastisk scoring mot Roma.

 

http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=...ile=crv-rom.mpg

 

Problemet om Zigic skulle komme til Arsenal tror jeg vil ligge i at han ikke er god nok teknisk eller kjapp nok til å spille i Arsenals type angrep.

 

Personlig så håper jeg at det ikke blir noen overgang for Zigic siden han er spilleren som skal føre Røde Stjerne til CL neste år.

Men visst det blir en overgang så får vi håpe han blir en større suksess en forige gang Arsenal handlet en spiller fra Røde Stjerne, selv om Zigiz ikke er i nerheten av klassen til Petrovic <_<

Link to comment
Share on other sites

Synes dette høres ut som den spilleren jeg ønsker meg til arsenal <_< Har bestandig syntes at det er en fordel at di 2 som spiller på topp er helt forskjellige typer spillere,slik henry og zigic er!Han ville kunne gi oss en nytt våpen i angrepet.

At han ikke er så kjapp og teknisk som våre andre spiss arlternativer synes jeg er uviktig,han vil tilføye så mye annet som vi mangler!

1 ting er sikkert ,en mann på 2 m vil til envær tid binde opp minst 1 forvarer/midtstopper som igjen vil gi litt mere plass for den andre spissen.Ser også for meg at han skulle kunne vinne endel hodedueller,det er nøyaktig det som kan bli litt spennende!

I kamper som vi sliter med vårt vandte spill ,ville vi nå kunne feks putte på zigic for så å slå litt mere lange baller mot han.Dette vil igjen gi henry og ikke minst freddy muligheten til å gå på løp i bakrom ,men zigic stusser ballen vidre mot dem.

Kanskje ikke helt det måten vi ønsker å se arsenal,men iblandt føler jeg at vi trenger å ha muligheten til å spille slik!+at det for første gang kan bli skummelt med et innlegg fra en av våre vingspillere ,noe det aldrig er idag :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Jeg Har sett han på Eurosport, han spilte kjempe bra, jeg håper Wenger kjøper han ( Han skorte 1 mål i kampen ), Faktisk Mot Tromsø

34612[/snapback]

 

Han ble skutt på og ballen spratt i mål!!! Fyrn sto hovedsaklig med hoftefeste i offside det meste av kampen. Kvaliteter vi leter etter? I think NOT! På grundlag av DEN kampen burde han ikke kjøpes.

 

Nå spilte han sansynligvis bedre mot Roma. I den kampen skoret han 2 mål og skaffet laget straffe. Men jeg liker nå best å la vurderingene mine bygge på kamper jeg har sett og ikke lest om....

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun

Helt sjukt fint mål andre gållen til Zigic mot Roma! Ble litt småyr av den der der! =P

 

Fyren viser at han har tekniske kvaliteter, lager en fin målgivende, scorer to nydelige mål..

Sier langt ifra nei takk til denne serberen på bakgrunn av det jeg ser på denne videoen.

Link to comment
Share on other sites

Dette er det vi trenger, som sagt!!

 

Vi trenger en spiller som tåler å benkes i store deler av kamper. Vi trenger en som kan komme inn i slutten i kampene og stange inn de lange ballene som blir dundret opp i slutten. Vi trenger altså en høy målskorer!

Og alle disse punktene passer denne Zigic!

 

Buy!

Link to comment
Share on other sites

Nja, vet ikke helt om jeg vil ha denne fyren her. Er ikke akkurat veldig glad i folk fra det gamle Jugoslavia. Dessuten synes jeg de ødelegger mya av fotballen når de hiver seg ned og sitter og sipper etter frispark noen tar ballen i fra de. Nei kjøp heller en ordentlig spiller som faktisk er litt smartere oppe i toppen.

34592[/snapback]

 

 

Dette er rasisme, og er latterlig tatt ut av sammenheng. Vi som er blitt såpass utsatt i årenes gang må da vell vite bedre? (!!)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...