Jump to content

FA Cup 2006


Imerslundinho

Recommended Posts

Har vi en egen tråd for en turnering vi aldri kommer lenger enn kvartfinalen, bør vi også ha en egen tråd for den cupen vi de siste årene har dominert.

 

Arsenal har under Wenger hatt ett utrolig godt tak på Fa Cupen. Vi har vært i 4 av de 5 siste finalene og vunnet 3 av disse. I tilegg ble Newcastle knust 2-0 i 1998.

 

Arsenal ble slått ut av Man U i semifinalen i 2004 og i 1999 hvis jeg ikke hukser helt feil. ( Straffebom av Bergkamp som vel også var hans siste straffe for Arsenal)

 

Arsenal har sammen med Man U flest finaler med 16 sålangt.

 

Når det gjelder antall finale seire leder Man U med 11, men Arsenal er iferd med å spise opp forspranget under Wenger og ligger nå kun 1 bak med 10.

 

Arsenal kom godt igang igjen iår, mens våre venner Tottenham leverer som forventet.

 

Satser på en grei trekning i 4 runde da kamp programmet blir meget tett fremover med Carling Cup, PL og CL.

 

Hva forum deltagerne om FA Cupen? Personlig synes jeg den har utrolig mye sjarm. Jeg kjenner jeg har litt trøbbel med å mobilisere like mye for en 3 runde kamp mot Cardiff som en PL lamp. Men allikevel er cupen stor. I Norge så er det en kunstig blest rundt cupen, men i England er faktisk folk fanatisk opptatt av cupen. Det er årets høydepunkt. For de genuine supporterne er FA Cupen viktigere enn Europ cupene.

Link to comment
Share on other sites

har egentlig ikke noen ønsker om hvem vi bør få i neste runde. men det hadde vært fint om burten slo united, og vi fikk dem.

;)

34331[/snapback]

 

Jeg håper vi trekker Chelsea på Highbury.

 

En seier her vil bli et vendepunkt og et boost for spillerene..

 

BRING ON THE CHELSEA BASTARDS!!!!

34335[/snapback]

 

Chelsea kan vi ta senere i turneringa. La gutta få spille på seg litt selvtillit! Derfor litt synd at vi ikke kan få Tottene... ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Ola Løvsletten

synes det var deilg at toten håndballklubb ble slått ut, høydepunktet sålangt i sesongen

 

utd går nok videre

 

jeg håper også vi trekker chelsea for dem slår vi!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Komplett trekning for 4 runde ser slik ut:

 

Stoke City/Tamworth vs Barnsley/Walsall

Cheltenham Town/Chester City vs Newcastle United

Coventry vs Nuneaton Borough/Middlesbrough

West Bromwich Albion/Reading vs Torquay/Birmingham

Portsmouth vs Liverpool

Leicester vs Southampton

Bolton Wanderers vs Arsenal

Aston Villa vs Port Vale

Brentford vs Sunderland

Manchester City vs Wigan/Leeds United

Millwall/Everton vs Chelsea

Preston North End vs Crystal Palace

West Ham vs Blackburn

Colchester vs Derby County

Charlton vs Leyton Orient

Wolves vs Burton/Manchester United

Link to comment
Share on other sites

Blir ikke enkelt dette mot Bolton med sine skitne triks, lange baller og tøff spillestil.

 

Men Arsenal har en bra rekke i FA cupen og jeg tror vi får revansje fra ligatapet sist og banker dem!

Link to comment
Share on other sites

Jaja, så fekk vi ikke akkuratt noen walk over i denne runden, Bolten borte kommer til å bli en vanskelig kamp trur eg, men har tru på seier. Hva trur dere?

 

Uten om møter bla. liverpool Portsmouth, og chelsea skal spille borte mot Everton/Millwall.

 

Er det noen som har fått med seg hva tid kampene går?

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun

Vi sliter aaaltid mot Bolton..Likte ikke dette her. Er det èn manager i PL som vet hvordan han skal hanskes med tekniske og hurtige spillere er det Big Sam.

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
Vi sliter aaaltid mot Bolton..Likte ikke dette her. Er det èn manager i PL som vet hvordan han skal hanskes med tekniske og hurtige spillere er det Big Sam.

34425[/snapback]

 

 

 

:lol: Vi kunne knapt fått verre motstander!

 

Håpet er at Fabregas & Co får så pass fart på kula at Bolton-spillerne ikke kommer så ofte inn i kroppen på Arsenalspillerne.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...