Jump to content

myhre ny kontrakt med charlton


Toggen

Recommended Posts

Opdal hadde ikke en eneste tabbe for Brann sesongen 2005.

 

En keeper som Arason har to. Al Habsi har tre. Espen Johnsen nærmer seg sikkert dusinet. Er dette bare tilfeldig?

 

Så keepere vurderes ut i fra tabber? Interessant. Minner om at Seaman "stadig" gjorde tabber i sin karriere, et par av dem vil forfølge ham for evig. Likevel var han England's nr. 1 i årevis. Med rette.

 

Nevnte Arason og Al Habsi er lysår bedre enn Opdal. E.Johnsen er derimot i noenlunde samme klasse.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS

Ja, her får du sikkert et par bonuspoenger ganske så lettvint, vil jeg tro...

 

Jeg har ikke kommet med noen Opdal-fyr, jeg. Det er det Chaz som har kommet med. Jeg bare kommenterte den historieløse påstanden til Chaz. Har du noen problemer med det?

 

Har du i det hele tatt sett en eneste kamp med Brann i år, du? Det kan isåfall ikke være mange. Det blir bare tull å si at han ikke er blant de tre-fire beste keeperne i Norge. Hvem er bedre? Skjeldestad? Larsen? Hvor mange kamper har du sett av disse tilsammen? Håkon gruser disse easy peasy, viking...

 

Han er den beste i eliteserien, etter min mening. Jeg har sett alle Brann-kampene denne sesongen (med unntak av RBK-kampen - var på ferie i Spania), og han har vært Branns nest beste spiller dette året, bak fussballgott selvfølgelig. Sesongen var crapy, ja, ingen tvil om det, og flere av Brann-spillerne underpresterte, men Opdal var faktisk en av de eneste som hevet seg fra sesongen før.

 

Og det ganske så betraktelig. Opdal er en keeper med et enormt potensialet, en kapasitet som de færreste kan matche - og jeg ber deg om å se klippene fra Tromsø-Brann kampen denne høsten. Han fikk mirakuløst nok bare en femmer på VG-børsen for denne kampen, men noen av redningene under denne kampen er helt syke. Kapasitet har alltid vært Håkons største force. Fra den dagen han ble kåret til Norges største talent (noe i den duren) som 16-åring, til den dag i dag.

 

Du er tydeligvis farget av det faktum at han tabbet seg ut noen ganger sommeren 2004. Iflg. meg og VG-børsen så har han ikke en eneste tabbe i protokollen etter sesongen 2005. En keeper som Arason har to. Al Habsi har tre. Espen Johnsen nærmer seg sikkert dusinet. Er dette bare tilfeldig? "Det er VG-børsen, liksom - gåkke an å ta den alvorlig", er neste kommentar fra deg, tipper jeg.

32144[/snapback]

 

Du skal få lov til å mene at Opdal er en kommende landslagskeeper for Norge, men det faktum at du benytter første anledning til å ta opp temaet igjen, etter tidligere å blitt møtt med tilnærmet unison motbør, vitner etter min oppfatning at du i første rekke er ute etter en ny idiotisk diskusjon med Chaz.

 

For min egen del er det helt uinteressant at Opdal dreit seg ut i 2004. Det samme gjelder for øvrig tabber fra andre keepere.

 

I mine øyne er Opdal ikke i nærheten av f.eks Espen Johnsen eller Rune Jarstein. I tillegg har jeg problemer med å se at han er noe bedre enn Knut Borch, eller for den saks skyld Skjelestad.

 

Ettersom det ikke er så veldig mange norske keepere som spiller i tippeligaen kan du muligens sette han høyt, men dersom en tar med alle nasjonaliteter anser jeg at følgende keepere jevn over presterte bedre enn Opdal:

1. Thomas Myhre, 2. Rune Jarstein, 3. Lars Hirschfeld, 4. Bo Andresen, 5. Claus Reitmeier, 6. Adin Brown, 7. Erik Holtan, 8. Ali Al-Habsi, 9. Espen Johnsen, 10. Knut Borch og 11. Eddie Gustafsson.

 

:D Fikk med meg at Opdal spilte over evne mot Tromsø, men kan ikke huske å registere at han i det hele tatt var i nærheten av liknende prestasjon i øvrige kamper i tippeligaen.

Hadde Opdal vært av ordentlig kaliber (les gjerne: fått utløp for sitt potensiale) hadde han oftere stått frem som "matchvinner" og sikret Brann ekstra poeng.

 

Jeg avviser ikke at Opdal i løpet av en sesong kan fremstå som en nasjonal toppkeeper også utenfor "meningheten" i Bergen, men veien frem dit er ikke gjort på 1-2-3.

 

Veien fra tabbekeeper til "jevnt grå" er jo et positivt tegn i så måte. Dersom han neste sesong kan spille hvertfall et par kamper på samme måte som i den ene kampen mot Tromsø skal jeg gladelig revurdere mitt standpunkt.

32162[/snapback]

 

Hehe, sorry, viking, men jeg må le... Du påstår at jeg er interessert i en ny idiotisk diskusjon med Chaz? Hvorfor skriver du ikke slike innlegg til han? Det var da tross alt han som først nevnte Opdal, den slepphendte keeperen, var det vel. Hvem er det som inviterer til en krangel? Var det bare tilfeldig at Chaz nevner den dårligste keeperen i eliteserien blant landslagskeepere?

 

Ja, det er kanskje uinteressant for deg, men jeg tror du er farget i ditt syn på Opdal, nettopp pga. den vanskelig starten han fikk forrige sommer. Du kan gjerne påstå at du ikke er det, men det er ganske utrolig at Opdal har det ryktet som han har blant veldig mange fotballsupportere i Norge, tatt i betraktning den meget solide sesongen han hadde i år. Han har rett og slett vært en av de beste keeperne i eliteserien denne sesongen, etter min mening bare slått av Arason og kanskje Adin Brown.

 

Du nevner matchvinnere. Opdal har vært en matchvinner for Brann denne sesongen. Vil du at jeg skal nevne noen kamper?

 

Etter å ha sett den listen din, så er det vel bare å si god bedring og på gjensyn ;P Nei, men seriøst - den listen der skulle ikke hatt plass på et "seriøst" diskusjonsforum, for å si det sånn. Hvor mange kamper med Brann har du sett sesongen 2005?

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Opdal hadde ikke en eneste tabbe for Brann sesongen 2005.

 

En keeper som Arason har to. Al Habsi har tre. Espen Johnsen nærmer seg sikkert dusinet. Er dette bare tilfeldig?

 

Så keepere vurderes ut i fra tabber? Interessant. Minner om at Seaman "stadig" gjorde tabber i sin karriere, et par av dem vil forfølge ham for evig. Likevel var han England's nr. 1 i årevis. Med rette.

 

Nevnte Arason og Al Habsi er lysår bedre enn Opdal. E.Johnsen er derimot i noenlunde samme klasse.

32304[/snapback]

 

Så Toggen kan ikke lese? Interessant. Vær så snill, les innleggene mine.

 

(a Jeg har skrevet flere ganger at Opdals fremste egenskap er at han kan dra fram noen fantastiske redninger, redninger de færreste kan matche.

 

c) Chaz omtalte Opdal som "den slepphendte keeperen". Javel, Opdal hadde ikke en eneste tabbe sesongen 2005, skrev jeg.

Link to comment
Share on other sites

En stor kamp av Thomas Myhre!

 

Med dette har han bevist at han fortjener plassen både i Charlton og på det norske landslaget. Et Charlton-lag uten Myhre ville trolig ha sluppet inn flere mål mot Arsenal.

 

Håper at ting skal gå litt enklere for Myhre nå. Nesten litt rart at han ikke har komme til tidligere.

 

Ellers er jeg ikke sikker på hvem som fortjener plassen bak Myhre på det norske landslaget. Synes ikke Opdal og Johnson er av samme klasse. Tipper at Jarstein kommer etter hvert.

Link to comment
Share on other sites

Håkon Opdal er en god keeper. Og burde få prøve seg på landslaget hvis han fortsetter som i år. når det gjelder norske keepere er det ikke mange keepere som er bedre. Vil rangere han på topp5. En av norges mest lovende keepere.

 

Og til deg Chaz, ville anbefalt viking å skaffe en mindre slepphendt keeper :P

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Håkon Opdal er en god keeper. Og burde få prøve seg på landslaget hvis han fortsetter som i år. når det gjelder norske keepere er det ikke mange keepere som er bedre. Vil rangere han på topp5. En av norges mest lovende keepere.

 

Og til deg Chaz, ville anbefalt viking å skaffe en mindre slepphendt keeper :P

32551[/snapback]

 

Ja, og ikke minst treningsvillig...

 

Håkon Opdal spilte både i dag og i går keeper for det ene laget som var med i romjulscupen her i Odda.

Link to comment
Share on other sites

Håkon Opdal er en god keeper. Og burde få prøve seg på landslaget hvis han fortsetter som i år. når det gjelder norske keepere er det ikke mange keepere som er bedre. Vil rangere han på topp5. En av norges mest lovende keepere.

 

Og til deg Chaz, ville anbefalt viking å skaffe en mindre slepphendt keeper :P

32551[/snapback]

 

Ja, og ikke minst treningsvillig...

 

Håkon Opdal spilte både i dag og i går keeper for det ene laget som var med i romjulscupen her i Odda.

32557[/snapback]

Treningsvillig? Det er eit fåtal av fotballspelarar i Norge som er treningsvillig - Håkon Opdal er IKKJE ein av dei. Han trenar nok like bra, kanskje til og med bedre, enn resten av Brann, men tru meg: det sei svært lite.

 

Etter romjulscupen var det vel rett ut og få seg ei pils kan eg tenke meg? Det er i alle fall det ein gjer, når ein har tapt ein kamp mot Lyn - og ventar på fly heim igjen :P

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Håkon Opdal spilte både i dag og i går keeper for det ene laget som var med i romjulscupen her i Odda.

32557[/snapback]

 

Et passend nivå....

32575[/snapback]

 

 

Hehe, hva er målet ditt?

 

AlexanderS - råder deg å konsentrere deg om engelsk fotball, for norsk fotball har du tydeligvis ikke peiling på.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Odda er et høl

32588[/snapback]

 

Det kan sikkert stemme godt det, men hvorfor skriver du det her?

 

Har sett meg lei på dine "funny-comments" for lenge siden. Jeg kan forstå at det er hyggelig for deg å få positiv respons fra SirJohn og Chaz, men hadde det ikke vært en idè å bidratt på forumet med noe annet enn "morsomme kommentarer"? F.eks. i denne tråden - hvilken nytte hadde den kommentaren?

Link to comment
Share on other sites

Målet mitt? Jeg sier bare min ærlige mening. Og bare til din helt spesifikke informasjon; jeg har peiling på mye fotball, jeg! Enten det er engelsk, norsk, gresk eller gambisk. Både teoretisk og i praksis. Men det visste du nok inderst inne, tenker jeg.....

Link to comment
Share on other sites

Guest Gooner_87
Odda er et høl

32588[/snapback]

 

Det kan sikkert stemme godt det, men hvorfor skriver du det her?

 

Har sett meg lei på dine "funny-comments" for lenge siden. Jeg kan forstå at det er hyggelig for deg å få positiv respons fra SirJohn og Chaz, men hadde det ikke vært en idè å bidratt på forumet med noe annet enn "morsomme kommentarer"? F.eks. i denne tråden - hvilken nytte hadde den kommentaren?

32598[/snapback]

 

Kommentaren til toggen var da alt annet enn morsom.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Håkon Opdal er en god keeper. Og burde få prøve seg på landslaget hvis han fortsetter som i år. når det gjelder norske keepere er det ikke mange keepere som er bedre. Vil rangere han på topp5. En av norges mest lovende keepere.

 

Og til deg Chaz, ville anbefalt viking å skaffe en mindre slepphendt keeper ;)

32551[/snapback]

 

Ja, og ikke minst treningsvillig...

 

Håkon Opdal spilte både i dag og i går keeper for det ene laget som var med i romjulscupen her i Odda.

32557[/snapback]

Treningsvillig? Det er eit fåtal av fotballspelarar i Norge som er treningsvillig - Håkon Opdal er IKKJE ein av dei. Han trenar nok like bra, kanskje til og med bedre, enn resten av Brann, men tru meg: det sei svært lite.

 

Etter romjulscupen var det vel rett ut og få seg ei pils kan eg tenke meg? Det er i alle fall det ein gjer, når ein har tapt ein kamp mot Lyn - og ventar på fly heim igjen ;)

32594[/snapback]

 

Jeg har ikke sagt at han er ekstraordinær når det kommer til treningsvilje, men det vil ikke forundre meg om han går de fleste andre fotballspillere en høy gang mtp. trening... Du vet at Brann har økt antall-treningstimer betraktelig foran den kommende sesongen?

 

Javel, han tok seg pils på vei fra Lyn-kampen? Jaja, det er nå bedre enn Ivar Rønningen, som var å finne på diverse utesteder hver eneste helg! ;P

Link to comment
Share on other sites

Guest Gooner_87
Målet mitt? Jeg sier bare min ærlige mening. Og bare til din helt spesifikke informasjon; jeg har peiling på mye fotball, jeg! Enten det er engelsk, norsk, gresk eller gambisk. Både teoretisk og i praksis. Men det visste du nok inderst inne, tenker jeg.....

32601[/snapback]

 

Sjøldigger som vanlig ser jeg.

Synes vi allle burde ta i et tak for å roe ned det forferdelige egoet ditt.

Link to comment
Share on other sites

Odda er et høl

32588[/snapback]

 

Det kan sikkert stemme godt det, men hvorfor skriver du det her?

 

Har sett meg lei på dine "funny-comments" for lenge siden. Jeg kan forstå at det er hyggelig for deg å få positiv respons fra SirJohn og Chaz, men hadde det ikke vært en idè å bidratt på forumet med noe annet enn "morsomme kommentarer"? F.eks. i denne tråden - hvilken nytte hadde den kommentaren?

32598[/snapback]

 

Kommentaren til toggen var da alt annet enn morsom.

32602[/snapback]

 

Nuvel, det er øyet som ser, som vurderer akkurat det da....

Link to comment
Share on other sites

Målet mitt? Jeg sier bare min ærlige mening. Og bare til din helt spesifikke informasjon; jeg har peiling på mye fotball, jeg! Enten det er engelsk, norsk, gresk eller gambisk. Både teoretisk og i praksis. Men det visste du nok inderst inne, tenker jeg.....

32601[/snapback]

 

Sjøldigger som vanlig ser jeg.

Synes vi allle burde ta i et tak for å roe ned det forferdelige egoet ditt.

32604[/snapback]

 

Sjøldigging? Ego, vennen min? Cold hard facts, my little beauty. But hey, they can be hard to accept! ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Målet mitt? Jeg sier bare min ærlige mening. Og bare til din helt spesifikke informasjon; jeg har peiling på mye fotball, jeg! Enten det er engelsk, norsk, gresk eller gambisk. Både teoretisk og i praksis. Men det visste du nok inderst inne, tenker jeg.....

32601[/snapback]

 

Hehe, hvorfor gidder jeg egentlig dette her? "Opdals nivå passer best til en romjulscup i Odda" - du mener dette?

 

Jepp, kunnskapene dine er fantastiske!

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Odda er et høl

32588[/snapback]

 

Det kan sikkert stemme godt det, men hvorfor skriver du det her?

 

Har sett meg lei på dine "funny-comments" for lenge siden. Jeg kan forstå at det er hyggelig for deg å få positiv respons fra SirJohn og Chaz, men hadde det ikke vært en idè å bidratt på forumet med noe annet enn "morsomme kommentarer"? F.eks. i denne tråden - hvilken nytte hadde den kommentaren?

32598[/snapback]

 

Kommentaren til toggen var da alt annet enn morsom.

32602[/snapback]

 

Stemmer det.

 

Men målet hans var selvfølgelig å være morsom. Noe han også var, for Chaz og sikkert en del andre på dette forumet ;P

Link to comment
Share on other sites

Målet mitt? Jeg sier bare min ærlige mening. Og bare til din helt spesifikke informasjon; jeg har peiling på mye fotball, jeg! Enten det er engelsk, norsk, gresk eller gambisk. Både teoretisk og i praksis. Men det visste du nok inderst inne, tenker jeg.....

32601[/snapback]

 

Hehe, hvorfor gidder jeg egentlig dette her? "Opdals nivå passer best til en romjulscup i Odda" - du mener dette?

 

Jepp, kunnskapene dine er fantastiske!

32607[/snapback]

 

Nei, hvorfor gjør du egentlig det? Det spørsmålet har jeg også stilt meg mange ganger...

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Målet mitt? Jeg sier bare min ærlige mening. Og bare til din helt spesifikke informasjon; jeg har peiling på mye fotball, jeg! Enten det er engelsk, norsk, gresk eller gambisk. Både teoretisk og i praksis. Men det visste du nok inderst inne, tenker jeg.....

32601[/snapback]

 

Hehe, hvorfor gidder jeg egentlig dette her? "Opdals nivå passer best til en romjulscup i Odda" - du mener dette?

 

Jepp, kunnskapene dine er fantastiske!

32607[/snapback]

 

Nei, hvorfor gjør du egentlig det? Det spørsmålet har jeg også stilt meg mange ganger...

32609[/snapback]

 

Svar på spørsmålet mitt...

Link to comment
Share on other sites

Guest Gooner_87
Odda er et høl

32588[/snapback]

 

Det kan sikkert stemme godt det, men hvorfor skriver du det her?

 

Har sett meg lei på dine "funny-comments" for lenge siden. Jeg kan forstå at det er hyggelig for deg å få positiv respons fra SirJohn og Chaz, men hadde det ikke vært en idè å bidratt på forumet med noe annet enn "morsomme kommentarer"? F.eks. i denne tråden - hvilken nytte hadde den kommentaren?

32598[/snapback]

 

Kommentaren til toggen var da alt annet enn morsom.

32602[/snapback]

 

Nuvel, det er øyet som ser, som vurderer akkurat det da....

32605[/snapback]

 

 

Stavanger er en dritt-by!

Morsomt?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...